Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '08

 
Kategori
Faizler
 

Finans Bank sizi ve sevdiklerinizi finanse eder

Finans Bank sizi ve sevdiklerinizi finanse eder
 

Enflasyonun tek haneli rakamlara düştüğü, Türkiye’nin yurtta ve dünya’da puan kazandığı söylenen yurdumdan bir banka uygulama örneği daha. Bir başka örneğini bir ay kadar önce yazmıştım hatırlarsınız. Kendi kredi kartımla ilgili karşılaştığım bir sorun hakkında. Sağ olsunlar bana bir yazıyla faizin iptal edildiğini bildirdiler. İstediğim son altı aylık döküm ise hala gelmedi ama. Sanırım altı aylık olduğu için altı ay sonunda gelecek:)) Çünkü ödemelerimi gayet düzenli yaptığım halde bundan üç ay kadar önce de 20 ytl lik bir faiz gelmişti. Sanırım ondan bir üç ay önce de, yani 6-7 ay kadar öncede bir faiz gelmiş, “onun miktarını ve tarihini tam hatırlamıyorum” üstünde durmamıştım. Fakat baktım alışkanlık yapmaya başladı, bu işe son vermenin zamanı geldi artık dedim kendi kendime. Sonuçta ufak paralar bunun için uğraşmaya değmez diyoruz. Ya da bak bak 20 ytl için bu kadar yaygara koparıyor diyecekler diye utanıyoruz, asıl utanması gereken bizlermişiz gibi. Buradan Karga dostuma da bildirmiş olayım. Beni çok seviyormuş. Üzülmüş ben sert çıkınca. Ben de kendisini seviyorum. Her şeyden önce eli kalem tutan, edebiyata ve okumaya meraklı bir arkadaşım. Benim veya herhangi birinin banka çalışanları ile bir sorunu olacağı düşünülemez zaten. Düşünülmemeli de. Sorun yapılan yanlışlar. Her neyse.

Bu da kız kardeşimin ricası üzerine hazırlanan bir blog ve 22, 30 sırlarında tüketiciyi koruma derneğine de aynısı postalandı. Benim şu anda yazdıklarım değil ama. Aşağıdaki şikayetçinin yazdığı salt çıplak metniyle. Buradan da anlaşılacağı üzere uygulamalarla, yaptıkları reklamlarda vermek istedikleri gerçekler pek örtüşmüyor. Normalde kız kardeşimin kredi kullanmaya da ihtiyacı yoktu. Fakat ahhh bu çocuklar. Her şey çocuklarımız için işte. Oğlu bu yıl üniversiteye başladı. Bu kredi onu okutmak için. Sn. Erdoğan boşuna demiyor üç çocuk yapın diye. İşi biliyor. Ya onlar için kullanıyoruz zaten, ya da araç veya ev alımlarında. Fakat yaşanan olaylar da gösteriyor ki kendimizi reklamların cazibesine fazla kaptırmamalıyız kendimizi. İyice araştırıp, soruşturmalı, banka çalışanlarından gerçeği; salt gerçeği söylemelerini talep etmeliyiz.

Lütfen insanları doğru bilgilendirsinler. Nasıl bir doktor hastasını ameliyata alırken ölüm riski varsa dahi bunu hastasına bildiriyorsa, banka sahipleri veya yönetim kadrosu banka çalışanlarına müşterisini, yani velinimetini döne döne ve doğru bilgilendirmesini emretmelidir. Bana kalırsa ben hayatta kredi kullanmam. Şu ana kadar da kredi kartı dışında kredi kullanmadım. Hatta kredi kartında taksitlendirmeye bile girmem kolay kolay. Fakat öyle bir program ayarlamışlar ki tek çekim de aynı on çekim de. O zaman cazip geliyor ve kullanıyorsun. Bazen kredi limitinin tamamını. Sonra alış verişe gidince anlıyorsun. Tutarın bloke edildiğini. Yani iki milyarlık bir kartta 12 aya böldürerek iki milyarlık alış veriş yapmışsan ilk ödemeyi yapmadan kartını kullanamıyorsun. Bu da not olarak kalsın aklınızın bir köşesinde. Ben de başıma gelince anlamıştım. Üstelik kendime de değil. Birinin ricası üzerine kullanmıştım. Her neyse. Şimdi gelelim Finansbank gerçeğine. Buyrun kredizedenin ağzından dinleyin, tüm tarih ve tutarları ile birlikte bir kredi hikayesi. Kredi çekecek olursanız gerçekleri bilerek çekin diye. Kazın ayağı dışarıdan göründüğü gibi değil yani. Çok ayaklı. 12 ayak mı desem, 24 ayak mı desem, “buzdolabı alırken duymuştum bunu da” öyle işte. Ayakları iyi sayın yani. Göz yanılsaması olmasın. Buyrun okuyun. Bilgilenin. Kredizede nasıl olunur diye. Sevgi ve saygılarımla.

27.09.2007 Tarihinde Finansbank’tan 3.500 YTL 24 ay vadeli tüketici kredisi çektim. İşlemler 5 dakikada bitti ve akşamüzeri parayı hesabıma geçtiler.1.taksit 27.10.2007 tarihinde idi ve ödedim. 05.11.2007 Tarihinde Finansbank’ı aradım ve borcumun ne kadar olduğunu sordum. 3.408 YTL olduğunu söylediler.05.11.2007 tarihinde ben hesabıma 3.000 YTL gönderdim ve bankaya gittim. Banka memuruna aslında hepsini ödeyebileceğimi ama ne olur ne olmaz, zorlanırım belki 3.000 YTL’sini ödeyeyim kalanını sonra öderim dedim. Banka Memuru bana 50 YTL masraf çıkardı. Bu sözde masrafsız bir kredi idi. Bende taksitlerden düşmesini istedim. O gün sadece 7 taksit ödeme yapabildi. Ödeyemediği kısmı ise yarın ben sizi ararım ödersiniz dedim. İşyerime gittim ve hesap hareketlerimi kontrol ettim baktım ki 5 taksit ten hiç erken ödeme indirimi yapmamışlar.10 taksitte 06.11.2007 tarihinde ödendi.23.11.2007 tarihinde tekrar finans bank’a 500 ytl para gönderdim ve borcumu kapatırım düşüncesiyle bankayı aradım ve borcumu sordum borcum 1milyarın üzerinde olduğunu söylediler. Bende hesaptaki paradan kaç taksit alabiliyorsanız alın dedim ve 3 taksit ödendi. Yani Toplam 21 taksit karşılığı yaklaşık 3.599 ytl para ödedim ve kalan 3 taksit karşılığı 561, 45 ytl daha ödemem gerekiyor. Dolayısıyla 650 ytl faiz ödemiş olacağım 2 aydan daha kısa bir sürede kredi borcumu ödediğim halde işletilen faiz % 180 tekabül etmektedir. Ben Garanti Bankasından da kredi kullandım Oyak Bank’ tan da kredi kullandım ama hiçbir banka bana böyle bir hesap çıkarmadı. % 180 faiz ödemedim. Bu da demek oluyor ki bankanın parası çok değerli fakat vatandaşın parası maalesef çok değersiz. Ayrıca kredi kullanmak için veya normal vadesiz hesaptan bile hiç hareket görmemiş olsa bile hesap işletim masrafı keserek hesabı eksi (-)’ye düşürmekteler ve zorunlu olarak banka müşterilerini borçlandırmaktalar. Ben bu işlemi hiçbir bankada görmedim.

En acı vereni de finans bank internet şubesine bize yazın diye bir link koymuşlar iki defa bu şikayetimi dile getirmeme rağmen bana geri dönme gereği bile duymadılar. Ama her gün card finansla bilgili bir mesaj mutlaka telefona göndermekteler. Bir de yaptıkları yeni bir hizmetle ilgili maalesef aramayı iptal etmiyorlar.

Kesinlikle bu banka ile bir daha çalışmayacağım. Hesaplarımı kredi kartımı ve internet şubemi iptal edeceğim. Bugüne kadar iptal etmememin sebebi ise finansbank’ ın bir kampanyası sonucu her ay 700 YTL harcama yapmak zorundaydım ama bu olaylardan sonra zorunluluğum sona ermese de harcama yapmayacağım. En kısa sürede kalan 3 taksitimi de ödeyip bu işi bitireceğim. Kendilerine her şeye rağmen sevgi ve saygılarımı sunayım ben yine de. Saygılar Finansbank.

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..