Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

20 Ağustos '07

 
Kategori
Otomobil
 

Firen

Firen
 

Firene bastigimizda; eger suratimiz 60 km civarindaysa, hemen titreme basliyordu. Bazen oyle bir titreme ki, neredeyse direksiyon elinden firlayip da gidecekmis gibi...

Ben direksiyona 37 yasimda gectim. Ehliyetimiz vardi ama; bir turlu araba sahibi olamamistik. Taa ki buralara gelene kadar... Bu yasda araba sahibi olursan, arabayi ogrenmende coook gec oluyor!...

Sorduk.

-"Frenlerinden ses de geliyor mu?" dediler.

-"Geliyor."

-"Senin arabanin hem firen papuclari, hem de 'rotor' u elden cikmis gibi. Getir de bakalim..."

'Rotor' yazmadan, internette arastirdim. Turkce 'rotor'a ne denir diye. Sanki 'rotor'a 'rotor' dediginizde herkes anliyor (!) gibi...

Bizim doktor, papuclari yanimda soktu. Neredeyse catlamislar.

"Rotor'u gosterdi. Cakur, cukur olmus. Titretmez mi? Arabanin durduguna sukur...

***

Bazan bakiyorum gencler beni sollayip, pat diye onume cikiyorlar!...

Ulan keratalar!... Frenlerimin saglam oldugunu nerden biliyorsunuz?

Benim guvenmedigim benim firemlerime siz niye guvenirsiniz?...

***

Bu firen dediginiz sadece iki papuc, bir rotor da degil...

Bisiklet fireni gibi calisiyor ama; bisiklet frenini siktiginizda lastik papuclara gucunuzu bir kablo tasiyor. Arabada hidrolik... Kazara, bir yerlerde sizinti varsa; papuc pahali!...

Anlayacaginiz; papuc da, rotor da ise yaramaz...

***

Sonra?

Sonrasi, firenleriniz saglam bile olsa, o kadar suratle, ne mesafede duracaginizi nasil kestirebilirsiniz?

Birinci kural: Firenlerinizi devamli kontrol edin.

Ikinci kural: Mecbur kalmadikca suratli araba kullanmayin. "Ohaaa..." dediginizde durmuyor!

Ucuncu kural: Girmeyin onunuzdeki arabanin kicina...

Dorduncu kural: Arabanizla kabadayilik yapmayin...

Arabaniz her zaman sizi dinlemiyor....

***


Fotograflar: Canim firenlerden cok yandi. Belki sizin isinize yarar diye yayinliyorum.
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..