Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '15

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Fırında karışık Sebze Böreği

Fırında karışık Sebze Böreği
 

görsel netten


Dün kalabalık misafir gurubum vardı ana yemeklerin yanında fırında karışık sebze böreğim yaptım çok beğenildi. Çocuklar sebzeleri pek yemiyorlar börek şeklinde olunca yediler.

YAPILIŞI:

Tavuğun göğüs etlerini soyulmuş 1 baş soğanla hafif tuzla düdüklü tencerede hafif haşladım. Haşlanan etleri alıp didikleyip bir tabağa aldım kalan suyu çorbalarda değerlendiriyorum. Yıkayıp soyduğum 2 şer tane olmak üzere kabak, havuç ve patatesleri rendeledim, onları da bir tabağa aldım. 1 tencereye 2 kaşık sıvı yağ koyup 1 büyük baş soğanı rendeledim ve ateşte çevirmeye başladım, üzerine rendelenmiş sebzeleri(patates, kabak, havuç) koyup çevirdim. Sonra önceden yıkayıp yapraklarını ve ince saplarını kıydığım ıspanağı karışıma ilave edip hepsini birlikte çevirdim ve tavuk etlerini didikleyerek ilave ettim. isteye bağlı tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon koydum. (Ben yarım çay kaşığı koyuyorum. ) Büyükçe bir borcamı yağlayıp karışımı yaydım. Üzerine 2 yumurta 2 kaşık un, 1 çay bardağı yoğurt ve 2 kaşık sıvı yağ çırparak döktüm, kaşar rendesini de sosun üzerine serpiştirdim 200 derecelik ısıtılmış fırında pişirdim, piştikten ve soğuduktan sonra servis tabağına alıp dilimleyip misafirlere ikram ettim. Çok beğendiler afiyetle yediler.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..