Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Fırında kızarmış kuzu but!

Fırında kızarmış kuzu but!
 

Neden olmasın dedim, televizyondaki bir görüntü karşısında yutkunurken!
Restorantlardaki valla parmaklarını yersin diye övgüler düzülen lezzetleri kendimiz yapamaz mıyız sahi?
Kullandıkları yemek malzemeleri ve mutfak aletleri bizim kullandıklarımızdan faklımı ki? Olsa olsa, çok daha büyüktürler!
Yiyen vaaar, yiyemeyen var, ayıp değil mi kardeşim, sözü geçerli değil bu yemek tarifinde!! Çünkü bir porsiyon fiyatına, tam altı porsiyon!
Hemen İzmir de yaşayan annemi aradım ve tarifini ustasına sordum.
Eline kalem al dediğinde, ben ne anlarım dedim!!
Hanımı veriyorum telefona!

Malzemeler:

Ortalama 2 kg ağırlığında kuzu but.

15-20 diş sarımsak.

1 çay bardağı zeytinyağı.

1 tatlı kaşığı kekik.

4-5 patates.

4-5 soğan.

Tuz ve karabiber.

Kuzu budunu satın alırken ayak tarafındaki kemiğini kestirin.
Kalça kısmındaki içeriye uzanan kemiği çıkarttırın.
Etin her tarafını bıçağın ucuyla delik deşik edin!
Sarımsakları soyup bıçak batırdığınız yerlere birer diş sarımsak yerleştirin.
Tuz, karabiber, kekik ve zeytinyağını karıştırıp etin her tarafını bu karışımla ovun.

Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. ,

Eti fırın tepsisine alıp, ortadan ikiye böldüğünüz patatesleri ve soğanları soyup etrafına yerleştirin.
Üzerini alüminyum folyo kâğıtla kapatıp 30 dakika pişirin.
Sonra kağıdı üzerinden alıp et kızarıncaya kadar 15 dakika daha pişirin ve fırını kapatıp 5 dakika fırının içinde bekletin.

Pilav yapmayı zaten biliyorsunuz!

Bittiiiii!

Maliyeti mi?

Ortalama 25 00 ytl

İki öğünlük bir yemek için çok değil, değil mi?

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..