Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Fırında kızartma

Fırında kızartma
 

netten alıntı


Yaz aylarında en çok sevdiğim yemeklerden biridir kızartma. Buna rağmen;  

Sebzelerin hazırlanması, kızartılması, sonrasında ocağın temizliği ve onca zahmete karşı bir çırpıda tüketilmesi açıkçası çok yapmayı tercih ettiğim bir yemek çeşidi değil.  

Hazır yapan olsa, yemek için tabi ki hiç hayır demem…  

Bir ay kadar önce bir gün kızartma yapmak için gerekli hazırlıkları yaptım. Bizimle birlikte iki konuğumuz daha vardı. Yani en az dört kişilik bir hazırlıktı.  

Ocağın kirlenmesi olayı beni biraz daralttığı için balık ve kızartma yaparken ocağın etrafını ve ocağın ön tarafını adeta gazetelerle kaplarım. Ancak, bu sefer küçük bir dikkatsizliğimle gazetelerin bir tanesi ocağın ateşinden tutuştu ve yayılmaya başladı. Allahtan paniklemeden tutuşan gazeteyi hemen musluğun altına tutarak olası bir yangına müdahale etmiş oldum. İşin ortasında bu durum biraz canımı sıksa da o kadar hazırlık yapmışın artık, başladım kızartmaya…  

Patates, kabak, patlıcan, biber çeşitleri ve domates sosu…  

Yanında sarımsaklı yoğurtla birlikte büyük bir zevkle yedik.  

O günün akşamında Ankara’daki ablamla yaptığımız telefon görüşmesinde, yaşadıklarımı anlattım Hem yoruldum hem de evim yanıyordu, daha kızartma falan yapmam artık dedim… ( …daha Davos’a gelmem… )  

Ablam, artık kızartmayı fırında yaptığını, hem sağlıklı bir yemek olduğunu hem de ocağın kirlenmediğini söyledi. Üstüne de nasıl yaptığını anlattı.  

O akşam ablamı dinledim, ama bir daha kızartma yapmaya hiç niyetim yoktu.  

O düşüncem, o akşamlıkmış, bugün kızartma yapmaya karar verdim.  

Sebzelerin hazırlık aşaması aynı sayılır;  

Patatesleri soyup, elma dilimi şeklinde doğradım.  

Patlıcanları, çizgili pijama şeklinde soydum, bir parmak kalınlığında olacak şekilde enine doğradım ve tuzlu suya ısladım.  

Kabakların kabuğunu tamamen soyup onları da bir parmak kalınlığında daire şeklinde doğradım.  

Biber çeşitlerini ( acı – tatlı- kırmızı ) sadece yıkadım, süzdürdüm, kurulamadım bile…  

Fırın tepsilerine önce yağlı kağıt serdim ve üzerine 2 yemek kaşığı kadar yağ koydum. Patates, kabak ve patlıcanları tepsiye koyup, baharatlarla ( biraz, kekik - nane - pul biber – karabiber ve tuz ) harmanladıktan sonra malzemeleri sırayla dizdim ve önceden 200 derece de ısıttığım fırına koydum.  

 

( Aslında patatesleri bu usülde yapmadım. Fırında, köfte – patates alışkanlığımdan ve bu yöntemi çok sevdiğimden patatesi yine aynı şekilde yaptım. Şöyle ki ; elma şeklindeki patatesleri önceden kaynattığım suda 8-10 dk. kadar şokladım, , sonra hafif yağladığım tepsiye aldım , baharatlarla karıştırıp fırına verdim. )  

 

İlk kez bu yöntemi uyguluyorum ya gelip gidip fırına bakıyorum. Hem merak ediyorum hem de yakmayayım istiyorum. Tepsileri alt- üst ettiğimde bu kez patateslerin üzerine biberleri sıralıdım ve bir süre daha kızardılar.  

Bu arada, ince ince doğradığım domatesler ve 3- 5 diş sarımsakla birlikte sosumuzda hazırlandı. Çıkan bulaşıklar da yıkandı.  

Borcamın altına önce patatesleri, üzerine patlıcan ve kabakları, kenarlarına da biberleri dizdim. Domates sosunu da üzerine döktüm ve soğumaya bıraktım.  

Yanına bir de az tuzlu ayran yapıp artık mutfaktan ayrıldım.  

Yeni kızartma tarzını biz beğendik, hafif ve lezzetli olduğunu düşünüyorum.  

Ama bugün ben, kızartma fırında yapılmış olmasına rağmen normal bir porsiyonun 1/3 ünü yedim. Zira 4, 5 ayda verdiğim 6 kiloyu geri almaya hiç niyetim yok… Bu, çok sevdiğim kızartma bile olsa…  

 

Sağlıklı ve huzurlu kalınız.  

 
Toplam blog
: 29
: 1825
Kayıt tarihi
: 30.12.09
 
 

Merhaba, 1966 Ocak doğumluyum. İzmir'de yaşıyorum. Özel bir finans kurumundan emekli oldum. Şu an..