Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1503
 

Fırtına ve çarpışan gemiler

Fırtına ve çarpışan gemiler
 

Fotoğraf: Esat Sönmez


Dün, yani pazar günü o güzelim ve sıcak hava birden bire fırtınaya dönüştü. Fakat, özellikle İstanbul'un Kartal-Pendik-Tuzla ilçelerinde çok daha fazla zarar veren fırtına, denizde de çok tehlikeli anların yaşanmasına neden oldu.

Kartal sahilinde demirli gemiler birbirine girdi. Sanıyorum, son teknoloji ile donanmış deniz otobüsleri hava durumundan daha önce haberdar edilmişti ki seferde İDO'ya bağlı deniz otobüsü ben göremedim. Fakat, denizlerin minibüsleri dediğim deniz motorları Kartal-Adalar hattında durmadan çalışıyordu. O fırtına sırasında deniz motorlarından inen bir yolcu "Hepimiz can yeleklerini taktık. Motor batacak diye çok korktuk, ağlayanlar, bağıranlar vardı" diyordu.

Fakat, işin ilginç yanı fırtınadan beş dakika önce denizle hava arasında ve denizin üstünde 30-40 santimlik beyaz bir tabaka oluştu. Kıyıda bulunan bizler şaşkınlıkla bu olayın ne olduğunu tartışırken aniden şiddetli bir fırtına başladı. Oradaki masa, sandalye, koltuk ne varsa uçtu. Kapalı alanları deniz bastı. Şalterler indirildi elektrikler her ihtimale karşı kapatıldı. Çünkü, yağmur da olağanüstü şiddetlenmişti.

O anki durumu ben de fotoğrafladım. O fotoğrafta fırtına öncesi beyaz tabaka, fırtına ânı ve fırtınada sürüklenerek çarpan iki yük gemisini görüyoruz.

Bir çoğumuzun "Hortum çıktı" diye korktuğumuz fırtına ve yağmur neyse ki kısa sürdü. Fakat, yine de Yalova'nın birçok ilçesinde fırtına ve yağmur çok daha şiddetli olmuş. Eğer, bu fırtına ve yağmur iki saat falan sürseydi, sanırım can kayıpları çok olurdu. Çünkü, bu kadar kısa sürmesine rağmen, kosterler batmış, ağaçlar devrilmiş, birçok uydu anteni uçmuştu.

(Diğer fotoğraflar galerim'de)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Siz bu kötü günü yaşarken biz Kandıra sahillerinde keyif çatıyorduk inanabiliyor musunuz? Hava, gayet iyiydi ama günün ilerleyen saatlerinde yağmur başladı. Demek ki bu yağmur oradan geliyordu. Aman neyse ki can kaybı olmamış. Siz de hala bu yazıyı yazıyorsanız sağsınız. Korkuttunuz beni. Sağlıkla kalın.

Özlem SAYIN 
 21.06.2010 12:07
Cevap :
Efendim, bizler Kandıra sahillerinde keyif çatanları kıskandığımız için oraya fırtına ve yağmuru havale ettik. Var mı öyle şey? Biz burada sıcaktan nefes bile alamazken, sizler oralarda keyif yapın? Dur, şimdi daha da kıskandım... Gerçekten can kaybı olmaması büyük şans. Çünkü bir anda patladı fırtına. O saatler hep Adalardan dönüş saatleridir. Küçük motorlar Adalardan Bostancı'ya, Kartal'a, Maltepe'ye yolcu getirip götürür. Korkma bana bir şey olmaz. Beni koruyan güzel bir meleğim var. Fırtınalar yüreğinde essin, fırtınası olmayan yürek durur. Sağlıkla kal.  21.06.2010 13:30
 

Hava ve deniz arasındaki beyaz tabakayı merak ettim. Galeriler bölümünde demişsiniz fakat Ana sayfanızda galeriler butonunu göremedim. Dün akşam da Ankara da aynı şekilde, insanın içini ürperten şimşekler çaktı, ardından korkunç bir gök gürültüsü ve şidettli bir sağanak yağmur yağdı. Balkonda bir süre oturup izledim. Gökyüzünde havai fişek gösterilerini andıran, neon ışıkları gibi bir yanıp, bir sönen aydınlanmalar oldu.Hatta kendi kendime hayıflandım sanki bir felaketin, ya da bir depremin habercisimi acaba diye! Sevgiler, Selamlar....

Naile ASLAN 
 21.06.2010 12:03
Cevap :
Naile Hanım, inanın dünyanın dengesinin değiştiğine anbe an gözlerimizle tanık oluyoruz. Galeri bölümüne fotoğraflarımı yeni ekledim. Sanırım, bu cevabım yayınlanana kadar, fotoğraflarım da yazının altında yer alır. İlk fotoğrafa baktığınızda gemilerle deniz arasında beyaz bulutumsu bir tabakanın oluştuğunu göreceksiniz. O tabaka bütün denizi kaplayan bir şerit halindeydi. Fakat, bir-iki saniyede böyle bir fırtınanın patlayacağını hiç kimse tahmin edemezdi. Allah'tan denizde daha büyük facialara neden olmadan atlattık bu fırtınayı. Fakat, görmeyen yaşamayan böyle bir fırtınayı abarttığımı sanır. Ben, bunca yaşamımda ilk kez havanın bu kadar ani değiştiğini ve hortum derecesinde fırtınaya dönüştüğünü gördüm. Elbette bir-iki saniyede havanın bu denli değişmesi, gelecekte denize açılacaklar için bir ders olmalıdır. 2012 yılına kadar bu tür ve bundan çok daha acı sonlanacak doğal olaylara hazırlıklı olmalıyız. (Selam ve sevgilerimle. Umarım sizin merakınızı bilim çevreleri de paylaşır)  21.06.2010 12:22
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 278
Toplam yorum
: 681
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 3149
Kayıt tarihi
: 26.05.07
 
 

İstanbul'un Kadıköy ilçesinde doğdum. Bir daha da Kadıköy'den ayrılmadım. İstanbul Üniversitesi, Ede..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster