Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '16

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Fizik Tedavinin yararları. Artık yürüyebiliyorum.

Fizik Tedavinin yararları. Artık yürüyebiliyorum.
 

Dr.İnci Ümran Şenses, Fizyoterapist Melek Ateş ve ben fizik tedavi seansında


Önceki yazılarımda Aralık 2015 de Bodrum Acıbadem Hastanesinde bir kalça protez ameliyatı geçirdiğimi yazmış ve ameliyat sonrası evremi bütün tafsilatı ile anlatmıştım.

 Şu anda ameliyatımın üzerinden 4 buçuk ay geçti ve ben bugün sizlere ameliyat sonrası geçirdiğim fizik tedavi sürecimi anlatacağım.

 Ameliyatımın üzerinden bir kaç ay geçmesine rağmen hala doğru dürüst yürüyemiyordum. Mevsimim kış ve  havaların kapalı olması sebebiyle bahçeye sık  çıkamayışım yürüyüşümün fazla gelişememesine sebep olmuştu. Kontrol muayenemi yapan Dr. Muvaffak Bağdatlı Bey'in  fizik tedavi olursam daha kolay iyileşeceğimi belirtmesine rağmen ben bu tedavi için mevsimin bahar olmasını bekledim. Kış aylarında hastanelerde grip ve salgın hastalıklara yakalanma ihtimalinin çok fazla olması beni bu beklemeye yönlendirdi. 

 Mart ayında  Fizik tedaviye başlamak amacıyla aynı Hastanede  Dr.İnci Ümran Şenses hanıma randevu aldım.Muayeneden sonra Doktor Hanım bana çok detaylı bir fizik tedavi programı hazırladı.Bu uzun tedavi sürecinden sonra yürümemin düzeleceğini hayal etmeye başlamıştım artık.Umudum vardı.

 Evet dediğim gibi yürüme ile ilgili uzun süredir oluşan kara bulutları kafamdan atmam gerekti. Yürümek zorundaydım, zira beni çok yoğun günler bekliyordu ve çevremdeki sevdiklerimin bana ihtiyacı vardı. Küçük kızım Burcu Göker'in çok yakında bir bebek sahibi olacağını ve denizler ötesindeki bu mutlu ve bir o kadar sorumluluk isteyen olayda yanında olmam gerektiğini biliyordum.Bugüne  kadar Burcu'nun ve diğer kızım Ebru'nun zorlukla karşılaştığı her olayda yanında olmuştum. Bu sefer de bu görevi üstlenmek zorundaydım.

 Dr. İnci Hanım, hazırlamış oldduğu fizik tedavi progrramının uygulamasında beni Fizyoterapist Melek Ateş Hanıma havale etmişti. Melek Hanım'ı ameliyatım sırasında tanımıştım. Ameliyat sürecimde hergün gelen ve bana egzersiz yaptıran fizyoterepistim izinli olduğu için o gün Melek Ateş Hanım gelmişti yerine. Odama ışık gibi giren bu çok zarif, şık ve güzel genç hanım birden moralimi yükseltti. Kim ne derse desin  biz hanımlar kaç yaşında olursak olalım şık, bakımlı ve stil sahibi kişileri görünce kendimizi iyi hissediyoruz. Bu arada belirteyim.Doktorum İnci Hanım da çok şık ve tarz bir hanım.İnsan bu kadar zarif ve şık bayanların görev aldığı bir bölümde tedavi olurken mutlu oluyor. Beyler alınmasın sakın.

 İlk gün. Dr. İnci Hanım'a muayeneye giderken hastane kapısında tekerlekli sandalyeye oturdum ve muayene odasına kadar tekerlekli sandalye ile gittim. Zira yürümekten korkuyordum. Zaten doğru dürüst te yürüyemiyordum. Bir zamanlar zor yürümemi gören hastane görevlilerinin tekerlekli sandalye teklifini ne denli şiddetle reddettiğimi hatırladım o zaman. Demek ki insan mecbur kalınca herşeye katlanıyormuş.

O gün ilk fizik tedavi seansımı yaptık Melek Hanımla. Melek Hanım o ilk günkü neşesi ve dinamizmi ile bana iyileşeceğimi, çok daha zor durumdaki hastaların iyileştiğini, geçirdiklerimin ameliyat sonrası normal bir süreç olduğunu ve bütün bunların geçip rahatlıkla yürüyeceğim günlerin yakın olduğunu söyledi.Bacağıma iyi davranmalı, onu çürük bacak, hasta bacak diye aşağılamamamı sözlerine ilave etti.

 30 seanslık fizik tedavi sürecim çok güzel geçti. Acıbadem Bodrum Hastanesi Fizik Tedavi bölümüne sanki bir hastaneye değil de  bir kafeye gidiyormuşcasına hevesle, şevkle gittim hergün. Doktorum İnci Hanım, Fizyoterapistim Melek Hanım,hasta destek elemanları Yazgülü ve Özlem Hanım o kadar içten ve dostane bir hava yaratmışlardı ki bu zor günlerimde koşarak gidiyordum Hastaneye. Neşeli sohbetli,geçen bu seanslarda  önce yatarak fizik tedavi uygulandı, sonra egzersizler yaptım fizyoterapistimin denetiminde.Televizyon ekranı karşısında fizik tedavi süreci çok çabuk geçiyordu.

 İlk günler tekerlekli sandalye ile gittiğim bu seanslara bir kaç gün sonra yürüyerek gitmeye başladım. Benim yürüyerek geldiğimi gören fizik tedavi servisindeki dostlarım çok mutlu oldular. 

 Yarın 30 seanslık Fizik tedavi sürecim son buluyor. Artık daha rahat yürüyorum. Tekerlekli sandalyeyi bırakalı çok oldu. İlk günler evde kullandığım Wolker üst katta terk edilmiş duruyor. Dün alışveriş Merkezini bir uçtan bir uca yürüyerek dolaştım.Gerçi yorulunca gece biraz ağrıyor bacağım ama İnci Hanım bunların bir yıl boyunca normal olduğunu söyleyerek yüreğime su serpti.

 Bu uzun tedavi sürecimde bana bu candan desteği sağlayan, umutlarımı yeşerten Doktorum İnci Hanım, Fizyoterapistim Melek Hanım ve diğer sağlık görevlilerim yaşamımda hep sevgi ile hatırlayacağim can dostlarım artık.

 Yürüyebilmek, başkasına ihtiyaç duymadan yaşamını sürdürebilmek çok güzel. Ben bu deneyimi geçirdiğim için şanslı sayıyorum kendimi.Eğer bu deneyimi geçirmeseydım engellilerin halinden anlayamazdım. 

Yaşam heranı ayrı bir ders olan bir okul değil mi zaten?

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..