Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '12

 
Kategori
KOBİ
Okunma Sayısı
1474
 

Fiziki şartlar ve mekan

Fiziki şartlar ve mekan
 

Bazı hızlı girişimciler parlak bir yerdeki parlak bir dükkânı görüp sonra orada hangi işin en iyi sonuç vereceğine karar verip yola çıkarlar. Bu davranış kitabın ismindeki amaca çok uygun parlak bir fikir olacaktır.

Önce yapmak istediğiniz işin kararını vermek yapılması gerekli olandır. Mekana göre yapacağı işi seçen bir çok insan tanıyorum. Özel şartlar dışında pek akılcı bir yöntem olduğunu söylemek zor.

Mekânın kiralama yoluyla elde edilmesi ile satın alınması arasında sürekli maliyet açısından bir fark yoktur. Dükkânın mülkü sizin olsa da kullanmayıp kiralasaydınız alabileceğiniz kira bedelini yıllık maliyet hesabınıza koymalısınız. Mülkün sizin olması işler kötü gittiğinde kira ödememek gibi bir avantaj sağlar ama sonuçta karlılığınızı değiştirmez.

İş kurmadan önce bazı şeyleri biraz daha radikal düşünebilirsiniz. Yapacağınız iş, bulunduğunuz ülkenin veya şehrin uzağında bir yerlerde kurulması gereken bir iş olabilir. Kişisel ve ailevi durumunuzu tekrar gözden geçirip başka bir bölgeye taşınmanın imkansız olmadığını görebilirsiniz. Pazara yakınlık, müşteri potansiyeli, tedarikçilerin uzaklığı, nakliye maliyetleri konularını işe başladıktan sonra düşünmeye başlamanız size en kısa yoldan batmak için tavsiye edeceğimiz parlak fikirlerden birisi olabilir.

Perakende satış için bulunduğunuz adres hayati önem taşır. Bir dükkan açacaksanız ve orada son müşteriye perakende satış yapacaksanız hiç bir reklam faaliyeti dükkanınızın görünürlüğünün ve ulaşılabilirliğinin yerin doldurmaz. Kira bedelini aşağı çekmekle elde ettiğiniz farkı reklâma harcayarak daha çok müşteriye ulaşabileceğiniz savı, istisnalar hariç işe yaramaz. Bazen de yaptığınız iş görünür bir mevkide olmayı gerektirmez. O zaman da görünürlük için fazladan kira gideriniz olması gereksizdir. Toptan ürün satan firmalar, üreticiler, belli bir meslek gurubunu müşteri edinenler, satışı sınırlı müşteri portföyüne pazarlama yoluyla ulaşarak sağlarlar. Bu da mekanın mevkisini görünürlük açısından önemsiz kılar.

Yapacağınız işin gereklerine uygun mekân kullanın. Mümkünse kuracağınız işin vasıflarına göre zamanla büyütme imkânı var mı yok mu göz önünde bulundurun. Yapacağınız işe göre çok daha büyük veya yetersiz büyüklükte bir fiziki mekan, başarısız olmak için size önerebileceğimiz parlak fikirlerden birisidir.

Batmayı kendilerine amaç edinmiş arkadaşların kuracakları işin fiziki şartları için hiç unutmamaları gereken cümle 'Göç Yolda Düzelir' olmalıdır. İstisnalar hariç artık günümüz ticaret hayatı ağır rekabet ve düşük kar ortamını getirdi. Bir işin tüm gereklerini yerine getirmeden hayatta kalmak eskiye göre epey zorlaştı. Hele böyle bir başlayalım da para kazandıkça klima sayısını artırırız, boyayı tamir ederiz, cümlelerini duyduğunuzda oradan hemen uzaklaşın. Ne iş yapıyorsanız yapın fiziki gereklilikleri tam olarak yerine getirmek zorunda olduğunuzu unutmayın.

Mekânın ürününüze ve yaptığınız işin özelliklerine uygun olması gerekir. Ne gerektiğinden fazla lüks ve ne de gerektiğinden fazla salaş olmalıdır. Ucuz yemek satan bir lokantanın son derece lüks bir dekorasyona sahip olması satış rakamlarına aleyhte yansıyacaktır. Birçok ucuz yemek arayan müşteri menüyü görmeden fiyatlarınızın yüksek olacağına kanaat getirecektir. Üstelik daha düşük bir sermayeyle kuracağınız mekana gerektiğinden fazlasını yatırmış olacaksınız. Aksi zaten düşünülemez.

Özet olarak mekân konusunda gaza gelip gereksiz masrafa girmeyin ama gerekenin altına da razı olmayın. Bazen kesenin ağzını açmak gerekebilir. Son derece lüks ürünler satan bir işyerini tasarlarken ürünü sattıranın ürün kadar satış mekanı olduğunu unutmayın. Ancak orta halli fiyatlara giyim eşyası satan bir mağazaya aşırı lüks bir dekorasyon yaparsanız sizin sattığınız ürünü arayan insanlar mağazanıza girmekten çekinecektir. Lüks ürün arayanlar da mağazanızda aradığını bulamayacaktır. Sonuç hüsran olacaktır.

Üretim yapıyorsanız tedarikçilerinize yakınlık, mevki seçiminde önemli bir kriterdir. Stoklar, üretim aşamaları ve idari kısımlar için yeterli büyüklükte alanlar ayrılabilmelidir.Yaptığınız iş kolu ile benzer işleri yapanların toplandığı yerler genellikle daha iyi sonuç verir. Mobilya satacaksanız mobilyacıların bol miktarde bulunduğu bir yerde olmanız avantajlıdır. Ancak market, emlak gibi işlerle uğraşıyorsanız çevrenizde ne kadar az benzeriniz varsa o kadar iyidir. Ergonomi, güvenlik, atıkların çözümü gibi kıstaslar alt alta yazılıp değerlendirmeler bu listeye göre tekrar tekrar gözden geçirilmeli ve en uygun yer seçimi buna göre yapılmalıdır. Biz aksini denedik olmadı.. şimdi bu kitabı yazıyoruz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1295
Kayıt tarihi
: 30.01.12
 
 

İTÜ Mimarlık fakültesi Mimarlık bölümü mezunuyum. Mimarlık ve fotoğraf ilgi alanlarım. Kendi ofis..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster