Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '09

 
Kategori
Söyleşi
 

F.Kadri Gül'e söyleşi / Şemsettin Murat

F.Kadri Gül'e söyleşi / Şemsettin Murat
 

F.Kadri Gül ( sağda ikinci)


F.Kadri Gül'e yapmış olduğum küçük bir söyleyişiyi  27 Temmuz 1994 tarihli " Yeni Gazete" de yayınlamışım. O tarihte bu gazete, Gaziantep'te çıkıyordu. Gazetenin 5.sayfasında çıkan bu küçük söyleşiyi olduğu gibi aşağıya alıyorum:

Majör Şarkı adlı şiir kitabınız çıktı. Bu, sizin ilk kitabınız. Nasıl bir duyguya kapıldınız ?

Sanki çocuğum olmuş gibi heyecanlandım.

Sanat edebiyat çevresinde yankı uyandırdı mı? Okuyucu kitlesiyle aran nasıl?

Bazı sanatçı dostlardan övücü sözler aldım. Ama beklediğim yankıyı uyandırmadı. Belli bir okur kitlesine ulaştı. Fakat bu kitap, şair sorumluluğu kazanmaya bana yardımcı oldu. Kendimi bütün bütün şiire vermiş oldum.

Belki okuyucular merak eder diye soruyorum: Şiire ne zaman başladınız? Etkisi altında kaldığınız şair var mı ?

Ortaokul sıralarında başladım. Kitap okumayı çok seviyorum. Ankara'da bulunduğum dönemde 70 Kuşağının şairleriyle şiir alanında ilişkilerim oldu. O sıralarda şiirim gelişti. Etkisi altında kaldığım şairlere gelince, bu konuda fazla bir şey söylemeyeceğim. Çünkü Türk edebiyatına damgasını vurmuş tüm usta şairlerden etkilenmişim. Etkiden sonra kendi çizgimi bulduğumu sanıyorum.

Siz nasıl bir şiirden yanasınız?

Abartıya kaçmayan, yalın, anlaşılır, çağdaş şiirden yanayım. Şiir kurallarını gözardı etmeyen lirik şiirler hoşuma gider. Mutluluklar, mutsuzluklar, acılar.. Yani insani tüm öğeler şiire malzeme olmalıdır.

Kendinize yakın bulduğunuz şairler var mı?

Var. Birkaç ismi şöyle sıralayabilirim: Adnan Yücel, Şükrü Erbaş, Ahmet Özer, Ahmet Erhan, Ahmet Telli, Hüseyin Ferhat, Şemsettin Murat ( yani siz ). İlk aklıma gelenler bunlar.

Günümüz Türk Şiiri sizce ne durumda?

Okuyucu, şiiri fazla izlemiyor. Bu yüzden şair de okuyucuya fazla ulaşamıyor. Bunun çeşitli sebepleri vardır. Mesela bunlardan biri ekonomik olanaksızlıklardır.

Şiir çalışmalarınızı sürdürüyor musunuz?

Evet. Dergilerde şiirlerim çıkıyor. Bir de ikinci kitap için hazırlık yapıyorum.

Peki, iyi çalışmalar.

 
Toplam blog
: 155
: 1573
Kayıt tarihi
: 20.09.08
 
 

Diyarbakır doğumluyum. Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü mezunuyum. Hazro TÖB-DER Şubesi başkanlığını y..