Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '11

 
Kategori
İzmir
 

Foça Suyu Dipçik Gibi

Foça Suyu Dipçik Gibi
 

Öz Hakiki Foça Denizyıldızı


Foça deyince ilk akla gelenler nelerdir desem, muhtemelen cevaplar üç aşağı beş yukarı aynı olacaktır: O caanım, hilesiz-hurdasız, katkısız Foça Yoğurdu. Foça’nın Akdeniz fokları. Daracık, tarihi, otantik yolları ve taş evleri. Limandaki muhteşem balık lokantaları ve her daim önünde upuzun bir müşteri kuyruğu olan ünlü dondurmacısı. Tertemiz, camgöbeği, içi en lezzetli balık, ahtapot ve bilumum deniz mahsulü ile dolu denizi. Ülkenin en sıkı askeri eğitimlerinden birinin verildiği meşhur Foça Dağ Komando Okulu. Bağarası ve Gerenköy’ün domatesleri. Kozbeyli’nin otantik pazarı ve harikulade lezzet durakları vesaire, vesaire…

Bir de Foça Suyu var bilir misiniz? Foça’nın deniz suyu tertemiz ve doğal yaşam açısından ne kadar zenginse bir o kadar da yakın bölgelere kıyasla serin olur. Ve bu serinliğini de Foça aşıkları, deniz yine Foça Suyu olmuş tabiri ile nitelendirirler. Ve pek severler bu serin zindelik içinde dalıp çıkmayı, kulaç üstüne kulaç atmayı.

Son birkaç gündür, deniz tipik Foça Suyu kıvamında. Dipçik gibi yani. Cam gibi.

30 Temmuz’dan beri Foça’dayım. İlk Mersinaki Koyu’nda… Denize sıfır bir yazlık evdeyim. Bu 22 gün zarfında denize girmeden geçirdiğim bir tek gün bile vaki değil. Son birkaç güne kadar deniz suyu, Foça muhiplerini bile şaşırtacak derede sıcaktı. Ama son iki gündür su, Foça Suyu.

Olta takımlarım dün İzmir’den geldi. Bugün yarın balık sezonunu da açarım gibime geliyor. Zaten yüzerken burun buruna geldiğim, omuz omuza yüzdüğüm o el gibi sarpalar, tabak gibi çipuralar, kol gibi levrekler acayip tahrik etmekteydi beni. Zor durdum bugüne kadar…

Ha bir de kocaman bir denizyıldızı çıkardım geçen gün. O ne muhteşem bir yaratıktır ya rabbim. Fotoğrafını çektim tekrar bıraktım denizine. Usul usul, sakin sakin, nazlı ve asil gitti deryasına… Bu arada denizyıldızı fotoğrafını burada paylaşmak konusunda bana teknik anlamda destek veren Antalya'dan Sayın Tülin Aksoy Hanımefendi'ye de teşekkür etmek istiyorum. O olmasaydı halen "Foça Yoğurdu Kabı" fotoğrafıyla yetinmek durumunda kalacaktık.

Şimdilik bu kadar dostlar. Selametle ve de muhabbetle.

Üç sene önce bugün: İzmir Yanıyor

tüm FOÇA yazılarım

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..