Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
2205
 

Folik Asit' in önemi, B7 ve B9 vitaminleri... / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (17)

Folik Asit' in önemi, B7 ve B9 vitaminleri... / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (17)
 

B9 Vitamini: (Folik Asit)

Folik asit, folacin ve de folate olarak da bilinmektedir. Folik asidin, vücutla ilgili çok önemli görevi beynin vazgeçilmez gıdası olması!.... THFA enziminin ilk maddesi olup; protein ve amino asitlerin ve de sinir sisteminde iletim işlemini yerine getiren birçok iletken maddenin içeriğinde bulunan yaşamsal bir vitamin!...

RNA ve DNA'nın doğru sentezlenmesine, hücre yapımına,vücutta enerji üretimine, bağırsak işlevlerinin düzenlenmesine katkı sağlar.

Tümör oluşumunu,  kalp ve damar hastalıkları riskini engeller ya da azaltır. Hamileliğin ilk aylarında alınırsa; fetal gelişimde, hamilelik sürecinde, bebeğin sinir sistemlerinin gelişimine önemli katkılarda bulunur. B12 vitamini emilimini destekler. B12 ve C vitamini ile birlikte alınırsa, etkisi daha da artar.

Eksikliğinde, Megabolistik Anemi denen bir kansızlık durumu ortaya ortaya çıkar. DNA sentezi yavaşlar. Yorgunluk, ağızda ağrı, dilde kızarma, sindirim bozuklukları, emilim sorununda da; kansızlık, dizde iltihap (stomatit) ve ishal ortaya çıkar.

Ek olarak, B9 içeren sebze ve meyveler pişirilirse (hiç olmazsa bazılarını az pişirelim.z.e.) B9 değerleri ve emilimleri azalır.

Folik asit; kepekli pirinç, bira mayası, esmer çavdar unu, arpa ve diğer buğdaygillerde, kuzu eti , karaciğer, tavuk , ton ve somon balığında, ıspanak, lahana, maydanoz, baklagiller ve diğer koyu yeşil sebzelerde, kök sebzeler, balkabağı, kayısı, ''Bursa Şeftalisi'' ve turunçgillerde bulunur.

B7 Vitamini: (Biyotin)

Günlük yaşamda güzellik vitamini (Vitamin H) olarak da tanınan bir vitamindir.

Tırnak, cilt ve saç sağlığında önemli bir yeri olan, enzimlerin yapıtaşlarından birini oluşturan, dolaşım sisteminin düzenlenmesine, ter bezlerinin sağlıklı çalışmasına, kas ve sinir sisteminin de iyi çalışmasına yardımcı olan, kemik iliği oluşumuna ve de kan şekerinin düşüklüğüne katkı sağlayan bir vitamindir.

Bağırsaklarımızda bakterilerce de üretildiğinden ve ayrıca B Kompleks vitaminlerini içeren birçok gıdada da bulunduğundan, erişkin kişilerde eksikliği nadirdir.

Ek olarak; antibiyotikler, sakarin, sülfanamidler ve çiğ yumurta akının, bağırsaklardaki Biyotin miktarını önemli ölçüde düşürdüğünü özellikle belirtelim. Daha çok bebeklerde görülen Biyotin eksikliği; başta kepeklenme, konak ve seberoik dermatit olarak görülür. Erişkinlerde ise; kuru ve pullaşan deri, depresyon, kansızlık, iştahsızlık, solgunluk, kaslarda ağrı, saç dökülmesi, kan şekerinde yükselme, yüksek kolestrol, dilde acılık ve iltihaplanma, mide bulantısı, kusma ve karın ağrısı olarak görülür.

B7 vitamini; başta bira mayası, pişmiş yumurta sarısı, dana ve kuzu eti, tuzlu su balıkları, süt, peynir, soya ve ürünleri, hububatlar, domates, marul, bezelye, mantar olmak üzere, B Kompleks vitaminleri içeren diğer gıda maddelerinde de bulunur.

(devam edecek) 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 4494
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster