Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '10

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Forbes "En Zengin 100 Türk" Listesine Girdim

Forbes "En Zengin 100 Türk" Listesine Girdim
 

Ehe ehe diye sırıtıp pişmiş bir kelle gibi “sondan birinci olarak canım” diye buzul çağından kalma bir espri patlatacağımı sanmayın. Vallahi, en zengin yüzüncü Türk olmak bile ya da başka bir anlatımla en zengin Türklerin yüz numarası olmak dahi naçizane bendenize fersah fersah uzak. Neyse...

Haberi bizim Milliyet sitesinde görünce merak ettim, tıkladım. Ha böylece de listeye girmiş oldum işte. Ne demişler zenginin listesi, züğürdün tıkını yorarmış.

Milliyet’in, bazı konuları öne çıkararak yapmış olduğu “Forbes 100” listesi haberinden, ben de birtakım satır aralarını çıkarıp alıp, kendimce yorumlamaya gayret edeceğim. E dedik ya, zenginin malı, züğürdün çenesi denklemi işte.

Forbes 100’ün toplam serveti, geçen yıla göre 31 milyar dolarlık ve yüzde 55 artışla, 87 milyar dolara çık(mış).”

Yani ülkemizin zenginleri, kriz-mıriz dinlememiş, çalışmış-çabalamış ve ortalama her yüz liralarının yanına elli beş lira daha koymayı başarmışlar. Hadi söyleyin bana şimdi, tebrik etmeyeceğiz de ne yapacağız allasen? Zenginimiz daha da zenginleşmiş, fakirimizi karıştırmayın şimdi.

Demek ki bizim Başbakan da haklıymış. Adama o kadar laf söyledik, günahını aldık. Sayemizde, cennetten loca ayırttı kendisine valla. Teğet geçti deyip duruyordu da inanmıyorduk. Herkesi bizim gibi işsiz kaldı, maaşını üç ay beş ay geç aldı, hiç alamadı, yarım yamalak aldı, bizimkiyle beraber bir sürü fabrika kapandı, işverenler perişan hale düştü, çekler ödenemedi, hapislere düşüldü falan sanıyorduk. Baksanıza çalışmış çabalamış yüzün yanına elli beş daha koymuşlar yahu.

Türkiye’nin en zengin 25 ailesinin hemen hepsinin serveti bu yıl neredeyse 2 kat artarken, toplam serveti 1 milyar doları geçen 17 aile var(mış).”

Bakın bu daha da çarpıcı. İşe maaile sarılınca yüzde elli beş değil, direkt ikiye katlamayı başarmışlar. Yüzde yüz yani. Demek ki bizdeki sorun burada. Ne o öyle? Adam postanede memur, büyük oğlan Tekel işçisi, küçüğü şu ikide bir patlayan madende çalışıyor-daha ölmedi, kız tütün diziyor, kadın overlokçu... Herkes başka telden çalıyor. Şöyle ailecek bir şeyler yaptığınızda nasıl da ikiye katlıyorsunuz serveti görmüyor musunuz?

Krizmiş, işsizlikmiş, Çin’miş, dolarmış, boşalırmış, borsaymış, korsaymış hak getire. Direkt çarpı iki kardeşim. Zengin daha da zengin; fakir daha da fakir eşittir global emperyalizm, vahşi kapitalizm. Bizim de işmiz gücümüz hep sloganlarla değil mi canım?

İstanbul doğumlu zenginlerin sayısı 38 iken, listede 11 adet Ankaralı isim buluyor. İstanbul ve Ankara’dan sonra en çok zengin çıkaran 2 il Adana ve Artvin olarak sıralan(mış).”

Yahu biz ikametgah ilmuhaberinden bile kaybediyoruz görüyor musunuz? Hani nerede bizim Güzel İzmir kardeşim?

Listede yer alan 75 kişinin enerji sektöründe yatırımları var(mış).”

Demek ki para enerjide, bak belli oldu. Aslında belliydi de bakmayın biz anlamazlıktan geliyorduk. Kabullenemiyorduk daha doğrusu. Milyonlarca insan çalışıyordu yahu; bu tütün, pamuk, zeytin, arpa, buğday, tarım, hayvancılık işinde. Tekstilde, deride, ayakkabıda, fabrikalarda, atölyelerde, irili-ufaklı işletmelerde... E ne olacak şimdi? Hepimiz çok enerjik bir biçimde santrallerin bacalarına mı çıkıp oturacağız?

Forbes Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Burçak Güven, bu yıl beşinci kez hazırlanan listede yer alan aşağı yukarı herkesin itiraz edip, yer almak istemediğini bildirdiğini söyle(miş).”

Valla ne yalan söyleyeyim, ben olsam, ben de rahatsız olurdum Sayın Güven. Millet, kan ağlıyor yahu. Neyse...

Burçak Güven, listeye bakıldığında, geçen yıla göre ‘oldukça ciddi toparlanma’ görüldüğünü belirt(miş).”

Bence de baya bir toparlanmışlar. Direkt fayda/maliyetçi ve pragmatist bir yaklaşımla cidden tebrik ve takdir edilesi bir durum var ortada. Ama bütün insani, sosyal, etik, vicdani değerlerimi bir kenara bırakarak tebrik ve takdir edebiliyorum tabi. Keşke bu toparlanma, gümbür gümbür istihdam azaltarak, ücret düşürerek, çalışan maaşlarına zam yapmayarak, ya da hiç maaş vermeyerek, milleti ekmeğinden ederek değil de; şakır-şukur makine sesleri arasında çığ gibi büyüyen bir işgücü-üretim-iç ve dış satım-kar ile olabilseydi.

İşte böyle dostlar. “Forbes 100” yani “en zengin 100 Türk” listesine ben de girdim ama girince gördüklerim biraz içimi acıttı be. Ne dersiniz? Yanılıyor muyum?

Lütfen İnsanlara Basmayınız

Bir İşsizlik Fotoğrafı da Benden

Yeni Nesil Tefecilerden Aldığım Mail

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..