Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '18

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Formül Mamaya Başlama Hikayemiz

Formül Mamaya Başlama Hikayemiz
 

Güldür güldür akan anne sütüyle bebeğini beslemek varken formül mamaya geçmeyi kim ister ki. Ama bazen ya hiç emzirememiş olabiliyorsunuz, ya da uzmanlar ne derlerse desinler sütünüz bebeğinizi doyurmaya yetmeyebiliyor.

İşte böyle zamanlarda, mamaya ilk başlarken bir suçluluk duygusuyla bebeği biberona alıştırmaya kalkıyorsunuz. Bu duygular bende de oldu. Anne sütünü almaya çok istekli bir bebeğim vardı. Ama ilk günden bu yana hiç bir zaman göğüslerim çok dolmadı. Belki lohusalık depresyonu, belki yorgunluk ve uykusuzluk vücudumun süt üretim kapasitesi iştahlı minnak bir bebeğe yetmedi. Baktım bebek aç uyumuyor, kilo almında durma var ben de formül mamaya başladım. İlk yaşadığım zorluk bebeğin biberonu reddetmesi oldu. Kadehle vermeyi de beceremedim. Yavrucak anne memesinden sonra ağzına plastik bi materyalin dayatılmasına başlangıçta çok itiraz etti. Hep ağladı. O ağladı ben ağladım niye sütüm yetmiyor bunları yavruma yaşatıyorum diye. Saç kurutma makineleri açıp gürültüsüyle bebeği biberona alıştırdım. Böyle enteresan bir metod sonrası kabullendi minik. Mamaların kimini sevmedi, kimileri kabızlık yaptı. Anne sütüne göre formül mamanın birçok  dezavantajını yaşadık. Çünkü

Anne sütünü hazırlamaya ısıtmaya gerek yok. Aynı zamanda steril. Dilediğiniz yerde bebeğinize verebiliyorsunuz.

Anne sütü içindeki antikorlar bebeğin bağışıklığini güçlendiriyor.

Anne sütünü alan bebek psikolojik olarak rahatlıyor, anne ile bağını güçlendiriyor.

Anne sütü alerji riskini düşürüyor.

Anne sütü alan bebeklerde kabızlık sıkıntısı çok olmuyor.

Ancak herşeye rağmen mamaların olması da emziremeyen anneler için büyük bir nimet.  Bebeğim yeterli beslendiği ve sağlıklı gelişimini sağladığı için şükrettim. Ayrıca şanslıydım biberon vermeye başlandıktan sonra memeyi hiç bir zaman bebeğim reddetmedi. Önce anne sütü sonra formül mama verip böylece 11. aya kadar ikisiyle birlikte gelmeyi başardık.

 

 
Toplam blog
: 14
: 118
Kayıt tarihi
: 16.04.18
 
 

Eczacı, Yazar, Anne ..