Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '10

 
Kategori
Motor Sporları
 

Formula 1 Kuralları

Formula 1 Kuralları
 

Formula 1


Formula 1;

Aslında Formula 1 2010 sezonu başladığında tüm formula 1 severler heycanlıydı.
Efsane pilot geri dönüşü ve yeni formula 1 kuralları.

M.Schumacher'in geri dönüşü tüm izliyicileri heycanlandırsada aslında bu yıl efsane için adaptasyon yılı olabilir.
Mercedes Gp ile geri dönmesi zaten bu yıldan kendisi için fazla bir şeyler beklenmemesinin bir işaretiydi.
Peki ne olucaktı? Herkes neyi bekliyor du?

Bence herkes doğa üstü bir güç bekliyor. Formula 1'den bu kadar uzak kalıp, yaşı 40'ın üzerinde olucak ve yeni bir otomobil ile yarışıcak;
ve hepimizin beklentisi olarak tüm yarışları ilk üç sırada bitiricek.
Tabi herkes gibi bende bunu bekledim ama sezonun ilk üç yarışını gördükten sonra M.Schumacher'in insan olduğuna karar verdim ve onu bu şekildede izlemekten ne kadar mutlu olduğumun farkına vardım.

Peki neydi bizi heycana sürükliyen ikinci unsur?
Yeni kurallar...
Bütçe kısıtlamaları,
Test kısıtlamaları,
ve en büyük yenilik pit stop'da benzin ikmal yapılamaması...

Bu kural aslında benzin deposunu, aracın bazı tasarımlarını kökten değiştirdi. Yeni stratejiler geliştirilmesi gerektiği için denemeler yapıldı.
1 depo benzinle tüm yarışı tamamlamak neyi ön plana atıyor derseniz?
Bence aracın fren sistemi sağlam ve soğutulması doğru yapılırsa, lastik seçimi doğru yapıldığında ve sıralama turlarında iyi bir derece alırsan büyük olasılıkla yarışı çok iyi yerlerde kapatabiliyorsun.

Tabi bu durum motor sporları ve doğa şartları olduğunda kesin olmuyor fakat bazı kriterleri sabitlersek (hava iyi, araçta teknik problem çıkmaması gibi) yarış tam bir sıkıcılıktan öteye gitmiyor.

Bahreyn de başlayıp
Avustralya ve son olarak Malezya...
ilk yarış sıkıcı ve izlenmeye değer sadece M.Schumacher'di ve eski şampiyon pilotların göstersi
Avustralya'da ise yağmur nedeniyle heycanın bir nebze artması
malezya'da ise sıralama tur heycanı fakat yarışataki heycanın az olması...

Red Bull'un arıza yapması için diğer tüm pilotlar dua ediyorlar...
Aracın paket sistemi çok iyi olmasına rağmen mağlesef ki aracın dayanıklılığı yok, her an yolda kalabiliyor.

Yeni kurallar ile bence strateji yavaş yavaş ölücek aracın performansı iyi ise ön sıraya yerleşim 1-2 geçiş ile yarış biticek.
Lastikleride iyi korudun mu olay o anda kopmuştur.

Eski formula 1 kurallarında pit stop stratejilerinde kimin nasıl veya ne zaman gireceği tam olarak belli olmamakla birlikte, tv'den gözümüzü kolay kolay almazdık.
Her an bişey olucak diye gözümüz tv'de olurdu.

Tabi bu karalları Avrupa yarışlarında görmek için bekliycez fakat değişen bir şey olucağını düşünmüyorum.

Fakat ne olursa olsun Formula 1 heycanlı geçmesi dileğiyle...

Hoşgeldin M.Schumacher

Gelecek yazı;
İstanbul Park....

 
Toplam blog
: 5
: 618
Kayıt tarihi
: 19.04.09
 
 

Hayatta ne olursa takip eder, yorumlar ve yazarım. Neden albatros derseniz. Siz karar verin... Sp..