Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Formula 1 TRT’de: Ah TRT vah Kablo

Formula 1 TRT’de: Ah TRT vah Kablo
 

TRT1, 29-3-2009


Bu sabah yerel seçimlerdeki oyumu kullanıp eve döndükten sonra, artık TRT’de yayımlanan Formula 1 yarışını izlemek için TRT1'i açtığımda yayın yoktu. Televizyon yayınlarını Kablo’dan ve uydudan alıyorum. Kablo’da yayın olmayınca hemen Turksat’a baktım, orada şifreli olduğunu görünce sorunun nereden kaynakladığını anladım. Kablo, şifreli yayına hazırlıksız yakalanmıştı.

Kablo’da RTL’nin Formula 1’i yayımladığını bildiğim için oradan izledim. Reklam aralarında TRT1’e bakıyordum. Yarışın bitmesine 15 tur kala TRT1 yayını geldi.

Yayının son 8 turunda TRT yayındaki aksilikler için özür dilerken sorunun yalnızca Kablo’da olmadığını Digiturk’te de benzer sorunun yaşandığını öğrendik. TRT’deki sunucu hatanın kendilerinde kaynaklanmadığını söylüyordu ama yayının şifreli olacağı konusunda Kablo ve Digiturk’ü yeteri kadar bilgilendirdikleri konusunda şüphelerim var.

Komşu ülkelerdeki yayın hakları nedeniyle uluslararası aktivitelerin televizyon yayınında sorunlar yaşanıyor.

2006’da Dünya Kupası ile büyük atılım yapmayı planlayan Kanal1 uydudaki şifreli yayın nedeniyle küçük şehirlerde ve kırsal alanda yeteri kadar izlenemediği için hedefine ulaşamadı. 2008 Avrupa Kupası’nı yayımlayan ATV de şifreli yayın nedeniyle benzer sorunlar yaşadı. Bu kez 2009 Formula 1 yarışlarında TRT ilk yarışta izleyiciye ulaşamadı.

Daha önceki benzer sorunların deneyimi ile bugün aynı hatanın yaşanmaması gerekirdi. Hatanın TRT’de veya Kablo’da olması izleyiciyi ilgilendirmez, sonuçta RTL olmasaydı bu yayını izleyemeyecektik.

Ankara, 29 Mart 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..