Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '12

     
    Kategori
    Tiyatro
     

    Fosforlu Cevriye

    Fosforlu Cevriye
     

    Suat Derviş tarafından yazılıp Gülriz Sururi'nin yönetmenliğini yaptığı bu müzikal son derece eğlenceli. Özellikle Kader İlhan'ın oynadığı Güllü karakteri seyirciyi kahkahalara boğuyor. Öyle ki, başrol oyuncularından olmadığı halde en çok alkışı o topluyor oyun sonunda. Ali Hakan Beşen'den de çok güzel bir performans izledik. Canlandırdığı çeşitli karakterlerin her birini çok güzel oynamış. Özellikle "komiser" karakteri, günümüzde de süregelen acı gerçekleri mizahi bir şekilde çok güzel yansıtıyor.

    Çayyolu, Cüneyt Çakır Sahnesi'nde yer alıyor oyun. Döner sahne kullanmışlar; bu da geçişlerde beklemeyi minimuma indirmiş. Dekorlar da gayet başarılıydı. Oyun çok dakik başlıyor. 1 dakika gecikmeyle bile salona giremiyorsunuz, gidecek olanları şimdiden uyarayım. Eğer gecikirseniz ilk sahneyi dışarıda plazmadan izliyorsunuz ve 2. sahnede salona girebiliyorsunuz. Plazmada görüntü pek güzel değil ama olan biteni idrak etmeye yetiyor.

    Genel itibariyle oyun çok güzel ancak birkaç konuda daha başarılı olabilirmiş. Örneğin, Cevriye karakterinde bir eksik hissettim. Yönetmenden mi kaynaklı yoksa oyuncudan mı bilemiyorum. Feray Darıcı güzel rol yapıyor ancak Cevriye karakterinin bu kadar mazlum olmaması gerektiği kanısındayım. Bunun yanı sıra, tiyatro olarak çok başarılı buldum ama "müzikal" olarak bazı hataları vardı. Orkestra son derece güzeldi ancak oyuncuların bir kısmı aynı melodik başarıyı yakalayamamış.

    Herşey bir yana, genel itibariyle çok güzel bir oyundu. Herkesin gitmesini ve bu oyunu izlemesini tavsiye ederim. Ben çok keyif aldım izlerken ve diğer izleyicilerden de aynı yorumlara şahit oldum. Oyun bir süre daha yer alacak Ankara'da. Kaçırmayın derim.


     

     
    Kayıt tarihi
    : 23.02.12
     
     

    Bilkent İşletme Mezunu ..