Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '15

 
Kategori
Reklam
 

Foto Cumhuriyet

Foto Cumhuriyet
 

İstanbul plajlarından


Arkasındaki fotoğraf stüdyosunun Foto Cumhuriyet Taksim kaşesinden yola çıkarsak, bu genç kızlar İstanbul plajlarından birinde güneşleniyor olmalılar.

Mayolu hanımların olduğu bir fotoğrafa bakmama karşın, hobisel rahatsızlığım dolayısıyla, yanlış yere odaklanıp hemen arkalarındaki şemsiyenin üstünde neler yazdığını çözmeye çalışıyorum.

Marvin Saatleri - Kuruluş 1850.



Eski gazeteleri biraz karıştırınca, o günlerde yayınlanmış reklamların arasında Marvin Saatleri'ninkini kolayca bulabiliyorum. 

1950'li yıllar, firmanın da 100. yılına denk düştüğünden artık 'asırlık marka' olmanın da gururu ile bolca reklam harcaması yapılmış olmalı. 

Perşembepazarı'nda, ithalatçı firmanın yeri.  A. Hüseyin Şakar Müessesesi...

Falan filan 'müessesesi'... 

Üniversite yıllarında da çok sık karşıma çıkardı. Ne kadar çok e ve s harfi vardı ve ben kendimi bildim bileli ne zaman bu sözcüğü yazmam gerekse, ardından mutlaka bir kaç kez kontrol ederdim ki -tıpkı şimdi de yaptığım gibi-bir yanlışlık olmasın.



İsviçre kökenli başka firmaların da mümessili miydi bilemeyeceğim ama A. Hüseyin Şakar'ın en azından bir başka reklamı ile daha karşılaşıyoruz; Givaudan Esansları.

Günümüzde 'aroma' sanayinde bir dünya devi olan firma da asrı devirenlerden. Demek o yıllarda yurtdışı ile ilişkileri olan tüccarlar, ''Hazır gitmişken bir kaç işi birden aynı anda bitirivereyim'' diyerek saat ve esans gibi birbiriyle hiç alakası olmayan işleri bile birlikte yürütebiliyorlarmış.

Son görsel de yine Marvin Saatleri'ne ait ama bu kez günümüzden. Marvin markasıyla bir 'su' kenarındaki şemsiyenin üzerindeki ilan aracılığıyla tanışmıştık. Zaman 'su' gibi akıp giderken, Marvin reklamları da değişiyor. 

Bu kez kuşe kağıda basılı bir dergide karşımıza saatin 'su' geçirmezliğine vurgu yapılarak ''Do Not Dry Clean'' sloganı ile çıkıyor ki sanki biraz da bana ''Hadi artık sen de konuyu çok fazla su'landırmadan bırak'' dercesine.

 
Toplam blog
: 344
: 1122
Kayıt tarihi
: 22.07.09
 
 

Okur yazarım. Okur yazarlıktan kastım, okuduklarımı yazmamdır ki, bu yazılarımı genellikle 'kitap..