Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '19

 
Kategori
Fotoğraf
 

Fotoğraf Kursu Gerekli midir?

Merhaba,
 
Bu yazımız fotoğrafçılık kursu hakkında olacak.Kimilerimiz önceleri filmli makinalarda, sonra digital compact makinalarda, cep telefonlarında fotoğraflar çektik. Anı ölümsüzleştirmek, ileride çocuklarımıza anlattıklarımızı birde fotoğraflardan gösterebilmek için fotoğraflar çektik.İçimizden bazıları fotoğraf çekmenin hazzına vardılar,kimileri bu sevdadan vazgeçtiler. Vazgeçme sebepleri kimi zaman maddi kimi zamanda kendilerine olan özgüvene inanamamalarından kaynaklandı.
 
Devam edenler hangi aşamalardan geçtiler, neler yaptılar isterseniz bu konuyu kısaca bir inceleyelim. Evet önceleri makinalarını alıp fotoğraf çekmeye başladılar. çektikçe dahada fazla çektiler, çektikçe dahada fazla çektiler. Sonra birileri beğendikçe dahada fazla çekmeye başladılar. Ta ki fotoğraftan anlayan birileri çıkıp fotoğraflarını yorumlamaya başlayana kadar. Fotoğrafçılar aslında her zaman fotoğraflarını bir kural çerçevesine sokmak isterler.Okullarda da böyle öğretilmiştir.
Ve bakarsınız ki fotoğraflarınız yorumlanmaya başladığında beğenenler olduğu gibi aslında fotoğrafınızda kusurunuzu size söyleyenlerde olmaya başlamıştır. Önce kızar sonrada doğru söylediklerini anlarsınız. İşte o zaman kendinize bir fotoğrafçılık kursu ararsınız.
 
Ben ilk fotoğrafçılık kursuna gitmek istediğimde İSMEK Bahçelievlere gittim, kayıt olmak istedim. Hoca ile görüştürmek istediler. elimde compact bir makina ve hocanın karşısına geçtim. Neden fotoğrafçılık kursuna gelmek istiyorsun diye sorduğunda seviyorum ve çektikçe daha da çok fotoğraf çekmek istiyorum dedim. Bana elindeki bu makina ile geleceksen kursuma katılma çünkü benim sana öğreteceğim şeyler ile bir stüdyo açabilir iyi bir fotoğrafçı olabilirsin demişti. Tabi ben hocayı tanımıyordum ancak sonradan kendisinin bir üstad olduğunu öğrendim ve fotoğrafçılar tarafından iyi bilinen ve kitapları olan bir zat'tı. Tabiki ben bu söze içerlemiş ve para biriktirmeye başlamıştım. İlk makinam nikon d60 ımıda 1 yıl sonra bu sayede almıştım. Sonra kursa tekrar gittiğimde hocanın orada olmadığını yerine başkasının kurs verdiğini öğrenmiştim. Bu arada fotoğraf çekiyor malum sitelere yayınlıyor insanların yorumlarına göre birşeyler yapmaya çalışıyordum. İlk ışık patlasmasınıda o zaman o site üzerinden gelen bir yorumda öğrenmiştim. Araştırmaya başladığımda daha çok terimin olduğunu öğrendim. Öğrenmem gereken o kadar çok şey vardı ki ? Diyafram nedir ? Ne işe yarar, enstantene nedir ? iso nedir ? Makinamdaki modlar nedir ? ne işe yarar ? Hangi modda hangi çekimleri yapmalıyım. pan fotoğrafını ben nasıl çekebilirim. ışık patlaması, beyaz dengesi v.s. nedir ? nasıl doğru kullanılır öğrenmem gerekli idi. Bunun üzerine fotoğrafçılık kursu veren yerleri araştırmaya başlamıştım. Sonrasında bir kurs gördüm ve iletişime geçtim. Nihat KARADAĞ' ın taksimde ilkyardım hastanesinin karşısında en üst kattaki kurs verdiği yere geldim. Bu kursta ne hatalar yapıyoruz hocanında yardımlarıyla fotoğraflarımızı nasıl daha düzgün ve göze hitap edecek şekilde çekebiliriz bunu öğrendik. Öğrenmenin yaşı olmadığını gittiğimiz gezilerde gördük ve inanıyorum ki görmeye devam edeceğiz. Çünkü öğrenmenin de yaşı yok, öğrenilecek bilgininde sonu yok. Bu sebep ile yaptığımız işte daha iyi olabilmek ve bayrağı bir adım daha ileriye taşıyabilmek için çok çalışmalıyız, çabalamalıyız, Eğitim almalı, kurslara seminerlere katılmalı, sosyal bir nefer olmalıyız.
 
Kimi insanlar yeteneklidir, Ancak kullandığımız ürünler digital bir teknoloji ürünü olduğundan makinanın nimetlerinden yararlanmak için fotoğrafçılık kursu'na gidilmesi gerektiğini düşünenlerdenim. Temel fotoğrafçılık kursu, ileri seviye fotoğrafçılık kursu v.s. çoğaltılabilir. Ancak fotoğrafçılık kursuna giderek iyi birer fotoğrafçı olmanın ilk adımını atabilirsiniz.
 
 
SAYGILARIMLA
 
Serkan İSPİROĞLU
 
 
Toplam blog
: 3
: 148
Kayıt tarihi
: 11.10.12
 
 

Fotoğraf üzerine her şey. https://twitter.com/serkanisp ..