Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '16

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Fotoğrafı konuşalım mı?

Fotoğrafı konuşalım mı?
 

Eğitim, eko ekonomi içindir.


Bir okul tuvaleti. Lavabolar pırıl pırıl, sabunluk ve kağıt peçetelik tamam.Duvarlar ışıl ışıl. Kayma riskine karşı “Dikkat, kaygan zemin” uyarı levhası harika.

Fakat o da ne? Dört musluğun dördüde açık. Şakır şakır tertemiz içme suyu akıp gidiyor.Bir musluk açık olsa “ unuttu gitti” diyeceğim. Dört musluk?! Başımı kaldırıyorum, iki lamba yanıyor. Gün ışığında boşa  yanan iki lamba?!

 

Burası bir okul.

MEB, 2014-2015 eğitim ve öğretim dönemi okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsayan örgün eğitim istatistiklerine göre 59 bin 509 okul ve kurumda, 17 milyon 559 bin 989 öğrenci var.

İnsan üzülüyor.

Ben kahroluyorum.

 “Sürdürülebilir kalkınmayı” hedefleyen hükümet programında, 1 litre boşa akıtacak içme suyu,             1 watt boşa harcayacak enerji yok.!

Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanan ve 1997 yılında yürürlüğe giren "İlköğretim Kurumları Yönetmeliği"nde yer alan ilköğretim kurumlarının amaçlarından birisi çevre içerikli: “Öğrencilere, kendisi, ailesi ve toplumun sağlığı ile çevreyi koruma bilinci ve alışkanlıkları kazandırmak.”

Sürdürülebilir Kalkınma;  Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim,  “Sürdürülebilir Çevre Eğitimi” ile doğrudan ilgilidir.

 

Sürdürülebilir Çevre Eğitimi, 17milyon559bin989 çocuğumuza-gencimize kahramanca hayal kurmak, eylemde bulunmak ve önderlik etmek için gerekli becerilere, yetilere, analitik imkanlarla, yaratıcılıkla ve azimle donatan bir uygulama olmalı.

Araştırmalara göre, hayatın ilk yılları, çocukların doğa sevgisini ve sürdürülebilirliğe yönelik alışkanlıklarını, pratiklerini ve yaşam tarzlarını beslemek için iyi bir fırsattır.

 

Bu anlamda; ailede başlayan çevre eğitiminin;  “Azalt, Tekrar Kullan, Geri Dönüşümlü Kullan, Saygı Duy, Üzerinde Düşün, Onar, Sorumluk Sahibi Ol ” yedi ilkesini, okulöncesi  kurumlarımızdan başlatmalı ve sıkı takipcisi olmalıyız.

 

Yoksa?

Yoksa , “kalkınma hayal”  dostum..

 

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..