Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '09

 
Kategori
Anılar
 

Fotoğrafların bizdeki gizleri

Fotoğrafların bizdeki gizleri
 

bir gün böyle resimler çekeceğim :)


Her dönem çeşitli nedenlerle çektirdiğimiz fotoğraflar vardır.

Ben kendi adıma çekmeyi çok severim o anı karelemek adına.

Çok fotojenik olmadığımda kendim resimlerinden çok o an kimle isem bulunduğum ortamla ilgili resimleri çekerim.

Geçen gün annemin evde olmadığı bir gün ben tüm eski albümleri çıkardım :)

Benimkisi biraz abartılı olduğundan odamın her tarafı albümlerle doldu.
Kitaplığım al tarafı sadece bunlar için ayrılmıştı.

Başladım fotoğraflar bakmaya elime ilk gelen albüme baktığımda :) lise mezuniyetimle igili olanlar geldi ve bakmaya başladım..
Nasıl bir değişim nasıl bir fark var anlatamam :)

Saçlar kısacık bizim zamanımızda ya kulak izası vardı yada örülecek kadar uzun olmalıydı asla ortası değil..kurallara o zaman öğrenci olarak daha da riayet ederdik öylede gerektiğine inanırdık.
Gözlüklerim kocaman :) tanrım nasıl kullanmışım ben bunları dedim kendi kendime ...ama o zaman moda denilen lanet şey buymuş da ondan :) diyerek kendi kendime avundum...Şirin mi şirin bir elbise giymişim yeni alınmıştı çok iyi hatırlıyorum hem okulda kullanacaktım hem de bayram yakındı o zaman giyecektim...Eskiden (yine kullandım bu lafı :) öyle çok sık kıyafet alınmazdı. Kardeşler arasında çok yaş farkı olmadığından aman küçüldü atalım yok tu mutlaka küçük kardeşte kullanırdı….

Sonra lisedeki arkadaşlarıma baktım tek tek...hepsiyle beraber resimlerimiz var iyi ki de çektirmişim...resimlere bakmasam asla o döneme ait çok net şeyler aklımda olmazdı...Tek tek adların sayarak nerde nasıllardır diye düşündüm bir kaç arkadaşımla haberleşiyorum :) hepsi evlenmiş çoluk çocuk sahibi insanlar olup hayat denilen çarkın içinde kendilerine çizilen yolda kendince yaşamlarını sürdürdüklerini biliyordum.

Eski günlerde dolaşmak eskiler yad etmek beni biraz hüzünlendiriyor…

Tekrar yeni bir albüm aldım.

Bu albüm 2 sene önce gittiğim İtalya Roma Venedik gezisine ait fotoğraflardı.

Ah ne güzel bir tatildi…. Venedik şehrine hayran kalmıştım elimdeki resimde Gondolla gezinti yaparken elimizdeki şampanya bardaklarında içkilerimizi karşılıklı elle kardırırken çekilmiş…Roma eskilerine bakarken şehrin içinde eski mimarideki binalar arasında kayboldum anımsadım çok güzel bir şehir…öyle özenle korumuşlar ki eski eserleri bu kültür zenginliğine hayran kalmamak elde değil. Tabili Aşk Çeşmesinin önündeki resimler çekilmiş paralar atıldı dilekler dilendi :) o resimler bakınca yüzümdeki aklımdaki rahatlığı ve güzelliği anlatmam yersiz sanırım…

Gezide tanıdığım birkaç arkadaşla ist. Döndükten sonra dostluğumuz devam etti aklıma gelmişken aramak için elimi telefona attım fakata saate baktığımda aramak için geç bir zaman olduğunu anladım ve aramak vazgeçtim..

Bu albümdeki fotoğraflara bakarken tüm detaylarına düşünerek üzerinden geçtim.

***

Ahhh canım babam ne kadarda genç ne kadar yakışıklı bu resimde…Annemde bir o kadar güzel ve dik bir duruş ve çok masum bakmış resme..(keşke annemim güzelliği bana geçseymiş :)) diye geçirdim aklımdan

Bizim küçüklüğümüzde mahalle fotoğrafcılarına ailecek resimler çektirmek modaydı…Kimselerde özel makineler olmadığından bu şekilde o dönemler anı olarak kalırdı…

Elimdeki resimde ben daha 5 yaşlarındayım kardeşlerim çok minikler ya ablamlar abim onları bu küçük yaştaki hallerine bakınca inanılmaz eğlenceli oluyor..
Şimdi hepsi kendi küçük yavrularını büyütme telaşlarındalar…

Ne zaman geçti gitti bu yıllar.

Ne zaman sarardı bu resim

Ne zaman en küçüğümüz olan Pınar ikinci kez anne oldu…

Zamanın akışını yaşarken anlamak artık olası değil ama bu resimler inanılmaz bir büyünün içerisinde olduğunu inanıyor insan…

O resimdeki annesinin eteğine yapışan Songül

Şimdi hayatın kendisine ve yapabildiği şeylerin tadına vararak büyümüş koocamannn olmuş.

Ne zaman geçti. !!

Epeyi kendi kendime sorular sorgular içinde elimdeki resmi bırakmadan kaldım…
O aile albümdekine başka resmede bakamadım…

Babama olan özlemim artı…

Nasılda erken gitti…

Neden ona daha sık sarılıp son dönemlerde neden daha çok resim çektirmediğim hayıflandım.

Ondan sonraki yaşam zordu sıkıntı ve de daha da birbirimize kenetlenmiştik…

Onları düşündüm tekrar bir hüzün ve gözyaşları ile kala kaldım.

**

Daha çok bakılması gereken resimler vardı

Bir sürü gezilen görülen Türkiye gezileri

Offf o karadenizin yeşiline hayran kalışımı anımsadım..

Ya Hattuşaş bölge geçimizin izleri ile tekrar keşke dedim keşke daha iyi korunama bilseydi buralar

Ya peri bacaları, nemrut , mardin

ahh mersin biraz hayal kırıklığı birazda güzel geçen günleri hatırladım

***

AAA aşklarımın resimleri olmaz mı

Hepsi ilk halleri ilk emekleleme başlamalaı ilk doğum günü pastaları..Yani yeğenlerimin resimleri.

Bir resimde Senem doğumgünü pastasının üzerinden parmakla yalarken yakalanmış bir karede inanılmaz güldüm çok komik J

Hele son bireyimiz Umutun eve geliş resimleri J

**

Tüm albüme bakmak artık olası değildi

Aklım düşüncelerim karmakarışık oldu

Bana ait yaşanmış yılların izleri ve gizlerini tekrar yaşadım

***

Tıpkı gülmek ve ağlamanın eş olduğu gibi

Hayatım bir resim şeridi gibi aktı

Ve ben o gece biraz kaygıyla biraz umutla birazda yaşamın içindeki gizleri düşünerek daldım uykuya

Yaşam her haliyle güzel..

Anı yaşamayı kaçırmadığımız sürece

Sevgilerimle

Gelincik


http://video.eksenim.mynet.com/tr.tutkun/AY-YUZLUM-MURAT-GOGEBAKAN/94086/

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..