Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '19

 
Kategori
Fotoğraf
 

Fotoğrafta Saklamak - 3

Fotoğrafla ilgili olarak aklıma gelen şu hususları detaylıca düşünmeye karar vermiştim;

1. Gelecekte geçmişe dönmek için fotoğraflara kendimizi ve sevdiklerimizi saklıyor yani fotoğraflarda muhafaza ediyorduk.

2. Fotoğrafa kaydettiklerimizin bir kısmını beynimiz bizden saklıyor, bilinçaltında muhafaza ediyordu.

3. Ve ayrıca özel hayatımızın sınırları da aslında paylaştığımız bu fotoğraflarda saklı idi. Paylaştığımız fotoğraflar ile diğer insanlara bir anlamda bu sınırları da çizmiş oluyorduk.

Üçüncü maddeyi biraz detaylandırmak istedim;

Fotoğrafta görünüşte saklı olan bir şey yoktu. Çektiğimiz fotoğrafları paylaştığımızda, başkalarının görmesine de müsaade ediyorduk.

Fark ettim ki; burada ki saklamak, muhafaza etmek anlamında idi; fotoğrafta görünen konuların benle ilgili olduğunu, bu alanlarda yer aldığımı gösteriyordum.

Şahsi alanımın sınırlarını çizerek, o sınırlar içerisinde kalanları kendime sakladığımı, kendim için muhafaza ettiğimi ilan etmiş oluyordum.

Tabi ki bunlar, benim fotoğraf konusu ile daha fazla uğraşmaya başladığımdan beri kendimce oluşturduğum düşünceler.

Bu düşünceleri yazarak hem kayıt altına alıyor ve hem de fotoğrafa bakış konusunda ne durumda olduğumu daha net anlamaya çalışıyorum.

11 Mart Pazartesi günü, kısmet olursa, devam edeceğim.

 
Toplam blog
: 73
: 614
Kayıt tarihi
: 07.02.07
 
 

Ertuğrul Şahin, 1968 Mersin doğumlu. Karadenizli. Çukurova Üniversitesi, İktisadi ve İdari Biliml..