Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '10

 
Kategori
Futbol
 

Frank Rijkaard ve Profesyonel A Takım Futbolcuları

Frank Rijkaard ve Profesyonel A Takım Futbolcuları
 

Frank Rijkaard bu sezon başarılı olamadı...


Rijkaard mı uyum sağlayamadı futbolculara, futbolcular mı uyum sağlayamadı Rijkaard'a bilemiyorum. Sanırım F.Rijkaard, istediği sistemi oynatamadı.

Sezon içinde Rijkaard'la ilgili en çok dikkatimi çeken, futbolcuları kendi mevkiilerinin dışında oynatmasıydı. Kendi de "Taktiğe göre futbolcular" yöntemini kullanacağını söylemişti. Bence bu çok doğru değildi. Futbolcularımız, alışık olmadıkları noktada oynayamıyor. Bu Türkiye'deki çoğu futbolcu için geçerli.

Mesela Elano... Ben onu forvet arkası bilirdim. Rijkaard onu Mehmet Topal veya Mustafa Sarp'la ön libero oynattı. Fakat bence Elano oynadığı zamanlarda da o bölgeye göre iyi oynadı.

Arda Turan dersek, sol kanat oyuncusu fakat onu forvet arkasında görmeye alıştık. Zaman zaman da Nonda yedek kaldı, o forvet oynadı. Ben bu zihniyeti bir türlü anlayamadım.

Gençlere önem veren bir teknik adam olarak biliyorduk onu. Eee nerde bu gençlik?

Sezon başı kampına birçok genç götürüldü. Bunlardan sadece Serdar'ı kadroya aldı. Emre Çolak için yetersiz dedi. Erhan'ı, Alparslan'ı, Serdar'ı ve Serkan Çalık'ı da gönderdi. Erhan'la Serkan, şans verilse forvette etkili olamaz mıydı?

Serkan Kurtuluş da var. Genç sağ bek. Veya aynı mevkiide Uğur uçar. Stoper vardı, gönderilen Semih. Forma şansı bulamadılar. O zaman ne anladım ben bu "Genç Yetenek Avcısı" hocadan?

Yine de inanıyorum ki, Rijkaard daha iyi bir kadro kurarak ve rayları yerine oturtarak başarı sağlayacaktır.

Futbolculara gelirsek, yeterince yürekli değildiler. Harry Kewell ve Milan Baros'un gidişi takımı mahvetti. Onların yerine 2 futbolcu yok muydu? Vardı. Fakat onların farkı istekleri, hırsları ve takımı yüreklendirmeleriydi. Yine de 2 futbolcunun olmayışı Galatasaray gibi bir takımı bu kadar engellememeliydi.

İnanıyorum ki, bir dahaki sezon herkes daha istekli olacaktır. Tarihin en iyi kadrolarından biri, büyük hedeflere ulaşacaktır. Neden olmasın? Hakan Şükürlerin, Hasan Şaşların, Bülent Korkmazların, Taffarellerin, Hagilerin hırslarıyla, isteğiyle, mücadeleci ruhuyla oynarlarsa her şey mümkün.

Ben olsam futbolculara bu cesur yürekleri ve Metin Oktay'ı izletirdim. Eğer hala o Galatasaraylılığı, o ruhu almamışlarsa, hiçbir şey hissetmemişlerse...

Not: Yazılarım www.yenimuhalefet.com adresinde de yayınlanmaktadır.

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..