Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '08

 
Kategori
Siyaset
 

Fransız ben, bilmez

Fransız ben, bilmez
 

Kadir hocam anlatıyor gene, Fransızlar için sınıftan atmıştı beni ya o işte.
İttihatçıların kutsal modeli diyor, Fransız modelidir. Ben şaşırıyorum ittihat ve Fransız, hayırdır fikir mi değiştirdi?

Fransa, diyor hem üniter, hem de milli devletin neredeyse evrensel protipi. Tamam anladım diyorum laiklik falan Fransa'dan kopyalamışız ya ondan böyle diyor, yine yanılmışım, neyse..

Fransız ulusu 6-7 kavimden oluşuyormuş ve bunların arasında Fransız diye bir kavim yokmuş..
Şimdi “ben Fransız” espirisinin nereye dayandığını anlatacak diye tahmin yapıyorum, ama yine kapının kolu elimde kalacak öle bir his dolanıyo içimde.

'Fransız, ' 'ulus'un adı ve tam tamına Fransalı anlamına geliyormuş.

Ulus bizde öğrettikleri gibi, kavmin iricesi değilmiş. Tam tersine yurttaşları arasındaki kavimsel, dinsel veya bölgesel farklılıkları hukuki, mali ve iktisadi açıdan kıymet-i harbiyeden yoksun kılmış devletin, halkına verilen admış.

Bizdeki bu iri olan ne yapmış; kendisi devlet kurup, kendisinden daha az iri/kıyıcı olanlarını ya sultasına almış, ya tehcir ya da tümden yok etmiş, geriye kalanlarını da inkar veya asimile etmiş.

Bi gün herkes fenerli olacak bu son cim-bom yenilgisi üzülmeyin.

Kıssadan hisse: Kavim adından ulus adı çıkartmaya kalkanın başı dertten kurtulmazmış.

Sonra, bazı uyanıklar Fransız kelimesi, Fransa’dan geliyor; ama Fransa’da Franklar’dan diye, itiraz edebilirler diyerek, açıkladı hocam: “ Franklar tabi ki bir kavim; ama, neredeyse 1000 yıldır yoklar artık.

Yahu diyorum hocaya çaktırmadan içimden kim bu 'Frank' şimdi bu nerden çıktı, benimle ne alakası var, yahu canı sıkıldıkça ah! “kafdağının ardı” diyen yanlız bir çerkezim ( yanlız kovboy gibi oldu..) bi tane bile yakinen tanıdığım çerkez yok kardeşlerimden başka, onların umurunda değil..
Sınıftan atılmaktansa sustup tabi.. sınıf sınıf...

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..