Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '10

 
Kategori
Öykü
 

Fransız Generalin Türk Askeri tasviri...

Fransız Generalin Türk Askeri tasviri...
 

internetten alıntıdır.


Çanakkale Savaşında savaşıp, bir kolunu bir de bacağını kaybeden Fransız Generali Bridges'in, yurduna döndükten sonra, yakın çevresiyle paylaştığı bir savaş hatırasını, ben de sizlerle paylaşmak istiyorum...

"Savaş alanında silahlar susmuştu, biz de ölü ve yaralıların arasında dolaşıp, durumu kontrol ediyorduk. Az evvel, türk ve fransız askerleri süngü süngüye savaşmıştı ve yerde yatan yaralı bir fransız askerine, türk askerinin yardım ettiğini gördüm. Türk askeri; kendi gömleğinden bir parça koparmış ve fransız askerin yarasını sarmıştı.

Tercüman vasıtasıyla konuşmaya çalıştık; niçin öldürmek istediğin askere şimdi yardım ediyorsun, dedim. Mecalsiz ve halsiz kalan türk askeri, fransız askerin cebinde yaşlı bir kadının resmini gördüğünü ve büyük bir ihtimalle annesi olduğunu söyledi. Ve ekledi; benim kimsem yok, o kurtulsun, anacığına kavuşsun, dedi.

Bu asil ve alicenap duygu karşısında, hüngür hüngür ağlamaya başladım. O anda, emirsubayım türk askerinin yakasını araladı, gördüğüm manzara karşısında gözyaşlarım adeta yanaklarımda dondu kaldı. Çünkü; türk askerinin göğsünde, bizim yaralı askerinkinden çok daha derin bir süngü yarası vardı. Bu yaraya kendisi bir tutam ot tıkamıştı. Ve az sonra ikisi de öldüler..."

Fransız Generali BRİDGES

Çanakkale Savaşları Komutanı

İşte bizim türk askerimiz...işte bizim şerefemiz...işte bizim savaş stratejimiz...işte türk analarının yetiştirdiği evlat...

18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma Gününde, sizlerle bu asil ve duygu yüklü hikayeyi paylaşmaktan gurur duydum.

Lütfen sizler de bu hikayeyi okuduktan sonra, evlatlarınızla paylaşın...Paylaşın ki; bu vatanın nasıl vatan olduğunu, türk askerinin nasıl bir asker olduğunu anlasınlar...

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR...TOPRAK; EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA, VATANDIR...!

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..