Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

18 Şubat '15

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Frenchoje'nin burun estetiği tecrübesi

Doktorlar ne kadar da anlatsa yaşayan daha iyi bilir. Hastamız yazmış bize ekleyecek hiçbirşey kalmamış :))

Burun estetiği yaptırmaya karar verdin. Peki şimdi neler olacak?

Bundan 1 yıl önce sorsanız, “ne burunu, ne yaptırması, saçmalama!” derdim. Ki zaten bana “sizin burnunuzu yaparsak süper bir sonuç alırız” diyen doktorlar olmuştu da terslemiştim. Çünkü bana karizmatik bir hava katıyordu. Nefes almada zorluk çekmiyordum. Ayrıca yapılan estetiklerden 1i güzelse 10u fenaydı. Yüzüme baktıklarında estetik görsünler istemiyordum. Derken, bir gün Barış Çakır’ın bir işini gördüm ve estetik olduğuna inanamamıştım. Hep sokakta görüp, “insanlarda nasıl genler var, ne güzel burunları var, kusursuz!” diye üzülmelerim boşunaymış, belki de çoğu estetikmiş! Daha sonra diğer işlerini araştırdım, hepsi abartısız, doğal, insanı barbie bebek gibi göstermeden kusursuzlaştıran burunlar. Sonra tabii randevular alındı, doktorla görüşüldü. Barış bey, genç bir doktor. Genç ve bu kadar başarılı ve aynı zamanda da bu kadar ilgili olunca içim rahatladı. Çünkü aslında doktorlardan hoşlanmam. Genellikle size enkazmışsınız gibi davranırlar. Ama bu kez öyle olmadı. Açık açık, başarı oranım yüzde 95 dedi. Son 3-4 ayın bütün işlerini gösterdi. Hastalardan biri için, “bu kızcağız memnun kalmadı ama, bu ilk burun ameliyatı da değil, onu memnun edemedik” dedi. Ki, kızın fotoğrafları gayet iyiydi, nesini beğenmedi anlamadım ama Barış beyin bu dürüstlüğü beni ameliyat hakkında biraz da düşündürdü. E beklediğimi düşündüm çünkü aklımda bir burun görseli yoktu. Birine benzemek istemiyordum. Ne olacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu yani. Barış bey, burnumdaki yamukluğu gösterdi. Biraz zor olacak dedi. Çünkü aslında küçük olan burnum, küçükken oyun esnasında duvara çarpıp kırdığım için (lütfen nasıl olduğunu sormayın, hala inanamıyorum) tamamen bir yana kaynamıştı. Yandan bakınca düz ama önden bakınca yamuktu. Bu yüzden “açılı” fotoğraf çekme konusunda son derece başarılıyımdır. Bu arada ameliyat öncesi yaşadıklarınız ve hissettikleriniz, sizin hayattaki duruşunuzla ilgili diyebilirim. Ben öyle çok kaygılı, heyecanlı, karamsar biri değilimdir. Doğuştan gelen bir rahatlığım var. Olayları derin derin düşünmem, ameliyatta başıma gelecekleri, beni uyutacaklarını, narkozun etkisini, anestezinin beni getireceği hali, burnumun kötü olma ihtimalini falan düşünmedim. Sadece biraz sabredersem yüzümün nasıl güzel olacağını, zayıf kalmaktan korkmayacağımı, önden çekileceğim fotoğrafları düşündüm. Diğer türlüsü kendimi korkutmaktan başka bir şeye yaramazdı. Zaten o diğer türlü gidilen hiçbir yolda başarıya ulaşılabileceğini düşünmüyorum. Barış bey de tam benim kafamdan ve çok pozitif olduğu için, mutlu mutlu ameliyata girdim. Ameliyattan çıkınca anestezinin etkisiyle çok kustum. Herkeste böyle olmuyormuş ama. Bir de ilk gece yüzümü görmek istemedim ve aynaya bakmaya korktum. Sonraki 5 gün, her gece ağzım açık yattığım için saat başı uyanıp su içmekle geçti. Bir de tabii 5. Gün burnumu göreceğimi zannetmekle:( 5. gün, yine alçı kaldı ama bandajlar çıktı. Bir 5 gün de öyle gezdim. Sonraki kontrolümde, alçı çıktı, 1 dakika kadar burnuma baktım, daha yeni burnuma doyamadan ten rengi bandajlar takıldı. 5 gün sonra da siz bandajları çıkartırsınız artık dediler, 5. Günün sabahı, yani 15. günümde, yeni burnumla yeni hayatıma başladım… Yeni ameliyat olacaklar için tavsiye vermem gerekirse, söyleyeceklerimi şöyle sıralayabilirim:

- Etrafınızdakiler çok konuşacaklar. Ameliyatın gereksizliğinden girip, Hollywood yıldızlarının bazılarının hiç estetik yaptırmamış olmasından, yüzünüzdeki her şeyin karakteristik olduğundan bahsedecekler. Ayrıca narkozdan anesteziden korkan herkes size kendi korkusunu aşılamaya çalışacak. Bu tip insanlar konuyu açtıkça siz kapatın. Herkesin kararı kendine. Herkesin korkusu da kendine.

- Ameliyat hakkında aklınıza takılan her şeyi doktorunuza danışın. Eşinize dostunuza, başka doktora ameliyat olan tanıdıklara falan sormayın. Direkt olarak doktorunuza sorun. Her doktorun tekniği de tarzı da ayrı. Ayrıca sizin ameliyatınızın nedeni de burnunuzun şekli de herkesten ayrı. O yüzden başkasından, kötü yorumlardan ve doktorunuzunkinden farklı olan yönlendirmelerden kaçının.

- Ameliyat günü size refakat etmesi için mümkünse daha önce burun ameliyatı olan bir arkadaşınızı, mümkün değilse yine genç, her şeye koşturacak, kan görünce midesi bulanmayacak, size kendinizi güvende hissettirecek bir yakınınızı seçin. Ben anne ile gidilmesi taraftarı değilim, anneler her şeye çok fazla üzülüyorlar çünkü. Siz de anneniz üzülünce üzülüyorsunuz.

- Ameliyat günü, anestezinin etkisinden dolayı umutsuzluğa kapılabilir, iyileşemeyeceğinizi düşünebilirsiniz. Ama ben ameliyatın ertesi günü, eve gittiğimde iyileşmeye başladım. Sorun sizde değil, sorun hastane psikolojisinde. Oradan çıkınca hayat devam ediyor.

- Hemen ertesi günden itibaren dışarı çıkmaya başladım ben. Yatmalık bir durumunuz olmuyor. Evde oturmaya alışkın olmayanlar beni anlayacaktır.

- Ameliyat esnasında burnunuzun içine nefes alabileceğiniz delikli silikon tamponlar koyuluyor ama maalesef kısa sürede akıntı ile doluyor onlar. Nefes alamamanız normal ama ilaçlarınızı ve deniz suyu spreyinizi düzenli kullanırsanız hızlıca toparlanıyorsunuz. 5. Gün burnun içindeki silikon tamponlar çıkınca dünyanın nefesini alıyorsunuz ama. Hiç almadığınız kadar iyi nefes alıyorsunuz. Ayrıca silikon tamponlar çıkınca tansiyonunuzun düşeceğini, çok acılı bir şey olduğunu, çok iyi beslenmeniz gerektiğini de söyleyip duracaklar. Ben doğrusunu söyleyeyim, 10 saniyelik bir işlem, tampon burnunuzdan çıkmaya can atıyormuş gibi kolayca ve kayarak çıkıyor, ne tansiyonu, ne fenalaşması?

- İlk günden itibaren duş alabilirsiniz. Burnunuzdaki bandajlar ve alçı su geçirmiyor. Ama ben duş alıp, kafamı kuaförde yıkatmayı tercih ettim. - Sokaklarda insanlar hastaya ve bandajlıya inanılmaz hoşgörülü davranıyormuş bu arada, çok şaşırdım. Ben burnumun bandajlı olduğunu unutuyordum arada ama o kadar çok kişi geçmiş olsun dedi ki gülümseyerek, biraz şaşırdım.

- Sizi gören herkes ama herkes burun ameliyatı konusunda bilgi almak için etrafınızı saracak bu arada. Bilgi vermeye hazır olun. Doktorunuzun artılarını ve varsa eksilerini dürüstçe söyleyin bence. - Sabırlı olun. Hemen spor yapamayacaksınız. Yüzünüze eskisi kadar iyi bakamadığınız için cildiniz biraz bozulacak, diş etleriniz hassassa bu ameliyattan biraz etkilenecek ve canınız bir süre hiçbir şey yemek istemeyecek. Durup dururken, hem de, hiç aç kalmadan kilo veriyorsunuz, daha iyi ne olabilir ki?

- 1. Ay kontrolüne gittiğinizde, burnunuz yavaş yavaş oturmaya başlamış olacak. Şimdi etraftan “iyi ki yaptırmışsın”ları dinleyebilirsinizO

 

Dr. Barış Çakır

www.burunestetigi.info

 

 

 

 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..