Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '12

 
Kategori
Futbol
 

Futbol ortak dilimiz

Futbol ortak dilimiz
 

 

Şampiyonluk maçından sonraki olaylarla ilgili yazı yazmayı düşünmemiştim hiç ama bugün yaşadığım tatlı olay beni yazmaya ve en önemlisi düşünmeye sevk etti.
 
Her zamanki gibi evimden ofisime doğru yürürken Bir amcam ya da abim yaşı benden büyük biri bir basın yayın kuruluşunun gazetesini almış ve kendince birşeyler söyleniyordu.Hatta iki tane almış kontrol ediyordu tuttuğu takımın şampiyonluk posterlerini ben yanından geçerken dönüp bana “ Bugün her yer sarı kırmızı olacak, posterlere bak ne kadar güzeller diye gösterdi” Halbuki kişi beni tanımıyor ama aynı dili kullanıyoruz yani futbolu. 300 m kadar birlikte sohbet ederek geldik ve o anda bir yandan düşünüyorum “ Evet futbol bizim ortak dilimiz olduğunu da kendi kendime söylüyorum.”
Futbol dilini nereler de kullanmadık ki ;
 
- Hiç tanımadığımız bir ortama girdiğimizde
- Kız istemeye gittiğimizde
- Peşinden koştuğumuz firmanın ürün tedarikcisi olmak için satış anlaşması öncesi
- Arkadaşlarımıza takılmak için
- Eğlencelerimizde yer alması için
- Muhabbetimizin tıkandığı anlarda Nolcak bu bilmem ne takımın hali diyerek
- Ailemiz içinde tatlı bir rekabet ortamı oluşturmakta
- Hediye seçimlerimizde vs.
Örnekleri daha da çoğaltabiliriz aslında bir çok noktada kullandık biz bu futbol dilini. Neden futbol dilini bu kadar kullandık ki ?
Bizim bir çok ihtiyacımızı karşıladı futbol
 
- Heycan ihtiyacımızı
- İletişim ihtiyacımızı
- Süpriz ihtiyacımızı
- Beraber hareket etme ihtiyacımızı
- Birlikte üzülme ihtiyacımızı
- Sevinme İhtiyacımızı
- Tatmin olma ihtiyacımızı
- Hobi ihtiyacımızı vs.
Bir çok anlamlar yükledik futbol dilimize ve bu dili ne kadar tatlı kullanırsak o kadar güzel ihtiyaclarımızı karşılayacak ama dili kötüye kullanırsan argolaştırsan şayet ozaman da ;
 
- Nefreti
- Kini
- Düşmanlığı
- Antisempatizanlığı
- Bölünmeyi
- Ötekileştirmeyi
- İnsanlıkdan uzaklaştırmayı vb.
Durumları ortaya çıkaracak , onları doğuracak.
Önemli olanın klasik bir kullanımı gerçekten hissedebilmek yani öenmli olan futbolun spor ve bir iletişim aracı olduğunu unutmamak. Futbolun bu kadar güzel , yalın ve akıcı bir dili varken ne gerek var argolaştırmaya , kötü sözlerin yerini almasına ve çirkişletirmeye.
 
Futbol dilimizi hep birlikte koruyacağız.Tatlı ve güzel (Futbol) dilimizin hep öyle kalması dileğiyle.
 
Mustafa ŞAHİN
 
Toplam blog
: 26
: 1823
Kayıt tarihi
: 03.05.12
 
 

PUGEM Kurucu Ortak ve PUGEM Bünyesinde kişisel gelişim eğitimleri veriyorum. Çeşitli mecralarda k..