Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

Futbolizm.!

Futbolizm.!
 

- En büyük Fener, başka büyük yok.!

- Galatasaray Galatasaray Cimbom bom.!

- Bu alemde Çarşı, herkese karşı.! Beşiktaş sen bizim herşeyimizsin.

- Fenerbahçem benim, söyle bana senden başka kimim var benim.!

- Kanaryamsın sen bizim, sarı-lacivert akar kanımız.!

Futbola ait sloganları şöyle alt alta sıraladığımızda kocaman bir enerji çıkıyor karşımıza. Müthiş bir enerji.!

Korkunç bir bütünlük-beraberlik duygusu da içeriyor aynı zamanda.

'Ölümüne' sevgiden bahsediliyor..

Ötesi var mı bunun?..

Hadi gençleri anlayabiliyor insan da, yaşları elliye dayanmış hatta yetmişlerindeki insanlar bile taraftarı olduğu futbol takımı için benzer tezahüratlarda bulunabiliyorsa bir ülkede, hatta aralarında Pröf. Dr. Yazar ve az da olsa sanatçı-çizenler varsa, orada düzgün gitmeyen bişeyler var demektir bana göre..

Sadece ülkemizde mi?

Amerika hariç tüm dünya ülkelerinde..

Dikkat eder misiniz lütfen..

Amerika hariç.!

Kapitalizm sistemi, satranç taşlarını öylesine yerli yerine dizmiş durumdaki, her hamlede kaleyi kuşatmış, mat etmek üzeredir tüm dünya ülkelerini adeta..

Futbol argumanı ile insanların enerjilerini farklı yerlere yönlendirmeye çalışıyor yıllardır Amerika..

Ve üstelik ne milyon dolarlar dönüyor bu Futbolizm ekseninde..

Evet evet 'Futbolizm'.!

Futbol artık 'izm' yani ideoloji misali adeta dünyayı sarmış durumdadır..

Böyle fanatiklik görülmemiştir dünya tarihinde..

Biliyoruz ki, emperyal güçler tüm dünya ülkelerini çıkar doğrultusunda birbirleri ile sudan sebep, yani; yok efendim 'senin mezhebin şu diğerinin şu' diyerek  insanları birbirlerine öldürtüyor.

Kısaca dünyayı savaş alanına çevirmiş durumda dır.

Futbol enerjimizi, dünyadaki savaşların durdurulması için kullanmış olsaydık, inanın 'savaş' sözcüğü dilbilgisi gramer sözlüğünden çıkartılırdı..

Savaş diye birşey kalmazdı diye düşünüyorum.

Futbol fanatikliği, futbol sevdalığı Kapitalizm sistemi bilinçli olarak dünya ülkelerine -amiyane tabirle- 'enjekte' etmiş olduğunu düşünuyorum..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..