Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '07

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
562
 

Futbolu ve fenerbahçeyi seviyorum

Futbolu ve fenerbahçeyi seviyorum
 

Bugün gazetelerde yazan yorumları okuduğumda dün akşam oynanan Fenerbahçe-AZ Alkmaar maçının bir futbol maçı değil de bir akşam yemeği organizasyonu olduğunu düşünmeye başladım. Herkes telaş içinde hesabı kimin ödeyeceğini tartışıyor. Faturayı Zico adına mı kessek, yoksa Volkan adına mı kessek?.. Herkes bunun cevabını bekliyor anlamsız bir şekilde. Açıkçası maçın bitiş düdüğüyle ben hesabı Volkan’a kestim. Önce çok yüksek dozda uyarıcı almış etkisinde bir ilk yarı ve ardından aşırı dozda uyuşturucu enjekte edilircesine bir son 25 dakika. Zaten allak bullak olmuş sinir sistemim. Veryansın Volkan’a. İzmir Fenerbahçeliler Derneğinde beraber maç seyrettiğim onlarca Fenerbahçelinin bir yarısı değişiklik yapmayan Zico’ya veryansın ederken, diğer bir yarısı da 87. dakikada altıpas içinde yani futbol oyun kurallarının kalecilere sınırsız haklar tanıdığı bu sınırlar içinde bu hakların hiçbirini kullanmayan Volkan’a veryansın ediyor. Herkes kendine göre haklı. Çünkü 90 dakikada 4 mevsim yaşar gibi bu maçı seyredenler. Bir sonbahar tadında başlayan maç, ilkbahar tadına gelmişken, aniden sıcak terler döktüren sıcak bir yaza dönüşüp, buz gibi bir kış akşamında son buluyordu.

Taraftarlar anlık coşkulardan ve heyecanlardan dolayı tepki verdikleri için onlara tek bir lafım bile yok. Ancak futbol ulemalığına soyunan bir sürü spor yorumcusu acaba akşam haftalardır yerden yere vurdukları bu takımın bu şekilde elenmesini içlerine sindirmişler miydi onu çok merak ediyorum. Örneğin Ömer Üründül ilk maç performanslarını değerlendirerek Fenerbahçe’nin 5 yiyebileceğini yazmaktan çekinmiyordu. Hıncal Uluç’a göre zaten Fenerbahçe perişandı. Ve daha niceleri bir haftadır Fenerbahçeli futbolcuları yerin dibine sokarcasına yorum yapmaktan sanki zevk alıyorlardı. Eminim hepsi 87. dakikada derin bir ohh çekmiştir. En azından “Alın işte Fener elenir dedik elendi…” tatminini yaşayabilmek adına. Valla hepsine helal olsun. Bildiler.

Saraçoğlu projesini sonlandırdığı son 3 sezonda, Avrupa’da Türkiye’ye sürekli en yüksek puanları kazandıran Fenerbahçe dün gece benim için önümüzdeki yıllara çok güzel bir göz kırptı. Daha önce yayınlanan bir yazımda Zico’nun Avrupa’da futbol anlayışını değiştiren bir kimlik olabileceğini yazmıştım. Bence bu kimliğini de Zico fazlasıyla gösterdi. Çünkü Zico futbolu seven, seyirciyi seven ve seyirciyi mutlu eden en önemli ürünün gol olduğunu bilen bir futbol adamı. Bugün onu eleştirenlere bir bakın, çoğunun korkak futbol ve defans futbolu üzerine onlarca eleştirisi gözlerinizin önüne gelecek. Acaba futbola ihanet eden onlar mı? Yoksa Zico mu?

Evet Fenerbahçe turu geçemedi. Ama önümüzdeki senelerin altyapısı artık oluşmaya başladı. En önemli şey olan Şampiyonlar Ligi 3. torba sınırına kadar geldi. Önümüzdeki sene ön eleme turunda birinci torbada olacak. Kazandığı çok maç trafiği tecrübesiyle de toplaması muhtemel puanlarla bu grafiği düzgün ve olması gerektiği gibi yavaş yavaş yükselecek. Alışık olmadığı irtifalara birden çıkanların ne kadar derin düşüşler yaşadığını hala canlı olarak izliyoruz.

Fenerbahçeyi yerden yere vuranlara ufak bir hatırlatma. Son 3 sezonda Türk takımlarının Avrupa performansları aşağıdaki gibidir;

UEFA sıralamasında 47.sırada yer alan Beşiktaş

2004/2005 - 7, 7735

2005/2006 - 7, 3200

2006/2007 - 7, 0125

UEFA sıralamasında 96.sırada yer alan Galatasaray

2004/2005 – 1, 7735

2005/2006 – 2, 3200

2006/2007 – 8, 0125

UEFA sıralamasında 63.sırada yer alan Fenerbahçe

2004/2005 – 10, 7735

2005/2006 – 7, 3200

2006/2007 – 11, 0125

Ayrıca Fenerbahçe bu sene Avrupa kupalarında toplam 27 gol attı. Yani futbolun meyvesi olan gol.

Teşekkürler Fenerbahçe. Gelecekte daha güzel günlere seninle birlikte ulaşmak dileğiyle emeği geçen herkese şükranlarımı sunarım.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 85
Toplam yorum
: 54
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 995
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1971 yılında Ankara'da doğdum. İzmir'de yaşıyorum. En büyük tutkum FutBol. Ve tabi ki Fut-Bol da bil..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster