Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '09

 
Kategori
Futurizm
 

Fütürizm; gelecek (veya öngörü) bilimi

Fütürizm; gelecek (veya öngörü) bilimi
 

İnt alınmıştır


Gelecek bilimcilik veya geleceği öngörmek veya geleceğe ilişkin hayal kurmak; çok zor bir iş veya çok zor inandırılacak bir durum.

Milliyet Blogta sanırım en az yazarı olan ve en az blog yazılan başlık, çünkü akıldan geçeni yazmak mümkün değil veya anında sırıtır.

Futurizm çok zor bir tarz; coğrafi, anatomik, fiziksel, sosyal ve teknolojik tüm olguları algılamış olmak ve bunların değişiminin etkisinde olan yaşamın akışının nasıl değişeceğini öngörmek veya öneride bulunmak, sanırım felsefeden daha zor.

Ama çok zevkli olsa gerek; tabii ki beyni yetenlere.

Futurizmi düşündüğümde beynime sığmadı, taştı, taşanları toplamaya çalışırken onlarda değişimle geri dödüler; yani başka bir şey olarak. İşte böylesi değişimin yaşandığı bir süreçte buyrun futuristim deyin veya yazı yazın. Hani ilk defa bu konuda tuşlara dokunurken acaba nerede yanlış yaparım diye düşündüm. Ama yazmadanda edemedim.

Çünkü FUTURİZM bilimsel FALCILIK gibi bir şey, yani falcılıktan biraz gerçekçi.

Aslında "ekonomist futurist" olmak aklımdan geçmeye başladı, hani acep olabilir miyim veya futuristler ne der? otur oturduğun yerde ekonominin futurizmi mi olur? aslında birilerinin ekonomist futurist olması gerekir diye düşünüyorum; çünkü yaşamın dinamiği artık teknoloji ve ekonomidir.

Sürçi mantık eylediysem futurisler hoş görsün. FUTURİZM niye BİLİM kategorisinde değil? Yanlız başına öksüz gibi duruyor! diye yazamadan edemedim...

 

Ve çok tıklananları FUTURİST bir yazı yazmaya davet ediyorum.

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..