Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Galatamoda

Galatamoda
 

Bir iş için İstanbul'un göbeği İstiklal civarlarında arz-ı endam ederken, yıllardır duyup gazatelerden okuduğum ancak bir türlü göremediğim şu meşhur Galatamoda hadisesiyle nihayet tanıştım.

İstiklal'i özlemişim. Bir yukarı bir aşağı, o dükkan senin bu dükkan benim, şu sokakta ne var, aman bu sokakta bişi yok diye debelenirken birde baktımki Galatamoda günlerinden birine denk gelmişim. Derhal soluğu TRT binasının önüne kurulan çadırda aldım. Uzaktan görünce bi heyecan sardı önceleri, hani acaba davetiye usulü bir organizasyon mu acaba oldum. Ancak yakınlaştıkça her telden yurdum insanının içeri daldığını görünce bir rahatlama oldu. Haliyle heyecan falanda kalmadı.

Madem konuya direk ziyaretçilerden girdik, biraz detay veriyim. Şöyle düşünün, 70'lerinde ortalama teyzelerden tutunda, 20'lerindeki apaçi akımına kapılmış gençliğe, 30'larında ikoncan olma yolunda hızla ilerleyen iddialı bayanlara hatta ömrünün son demine gelmiş yaşlı amcalara kadar her kesimden ahali oradaydı. Haliyle girer girmez bir şok yaşadım.

Yurdum modacıları küçük küçük bölmelerde sınırlı sayıdaki parçalarını askılara asmış, eşle dostla vakit geçirirken (Bahar Korçan ve Özgür Masur gözüme takılanlar) bu görüntü bana biraz 'körler sağırlar' durumunu anımsattı. Bayan giyiminin hakim olduğu Galatamoda çadırı içinde erkek giyim namına pek birşey bulamasamda, gördüğüm birkaç parça kıyafetin etiket üzerinde yazılan fiyat etmeyeceği ne kadar aşikarsa, bizim ca'nım modacılarımızında bu mantıkla dünyaya standartlarına gelmeleri o kadar zor.

Galata'nın merkez üssü seçilmesi güzel, anlamlı. Ancak bu tarz işlerde daha seçici olma yoluna gidilmeli diye düşünüyorum. İçerideki kuru kalabalıkla bir yerlere gelme çabası bana biraz imkansız gibi geliyor. Sonuçta içeride tanıtılmaya/satılmaya çalışılan ürünler özenilmiş 'tasarım'lar. O ürünleri sıradan halk alamaz ki ! Ve bu konuda kesinlikle haksız olmadığımı düşünüyorum. Bu tarz organizasyonların o ürünleri alabilecek insanların yaşadığı belli lokasyonlarda yapılması bana daha doğru geliyor. Ayrımcılık yaptığım düşünülmesin ancak mantıklı olan bu ! Ben 25 Aralık Cumartesi günü ziyaret ettim çadırı. Ve inanın içeride %80 kuru kalabalık vardı. Belki ilk açıldığı günler daha hareketliydi daha verimli geçmiştir. Ancak ziyaretim sırasında edindiğim izlenimlerim bu yönde.

Ne diyelim, 6.sı düzenlenen Galatamoda günleri ülkeye hayırlı olsun. Bana olmadı ama ülkeye belki bir faydası dokunur.

 
Toplam blog
: 42
: 2022
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

1983 İzmir doğumluyum. Doğduğumdan beride bu şehirde yaşıyorum. İlk, orta, lise ve üniversite hay..