Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Galatarasaray Üniversitesi Öğrencisi Meryem Dutoğlu ile röportajımız...

Galatarasaray Üniversitesi Öğrencisi Meryem Dutoğlu ile röportajımız...
 

GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ MERYEM DUTOĞLU” ÜNİVERSİTEDE KAZANDIKLARIMIZ ÜNİVERSİTE KAZANMAKTAN DAHA ÖNEMLİ “

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

MERYEM DUTOĞLU- 1993'te Tokat'ta doğdum. Tokat Anadolu Lisesi'nden 2011 yılında mezun oldum. Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencisiyim.

SORU- Bu üniversiteyi ve bu bölümü seçmenizin nedenleri nelerdir?

MERYEM DUTOĞLU- Dış politikaya, tarihe, diplomasiye olan ilgim ve kendimi bu alanlarda yetiştirmek istemem sebebiyle bu bölümü seçtim. Galatasaray eğitimde bir ekol ve yabancı dilde verdiği kaliteli eğitimden ötürü bu okulu seçtim.

SORU-.Kitap okur musunuz? Hangi tür okursunuz? Kitap okumanın sizin gelişiminize katkısı nasıl oldu?

MERYEM DUTOĞLU- Evet, okurum. Deneme okumaktan, postmodern ve psikolojik romanlardan, siyasi tarihle ilgili kitaplardan hoşlanırım. Kitap okumak küçük yaşlarda, annem sayesinde edindiğim bir alışkanlıktır. Beni hep teşvik etti ve bu alışkanlık haline geldi. Kitap okumak en basitinden insanın düşünce dünyasını geliştiriyor, kendini ifade edebilme. çok yönlü düşünme, empati kurma gibi önemli özellikleri insana kazandırıyor. Kısacası kitap okumak insanın insanı anlamasını sağlıyor diyebilirim.

SORU-Üniversite eğitiminiz için neden İstanbul'u seçtiniz?

MERYEM DUTOĞLU- İstanbul'u çok seviyorum bunun temeli de kitap okuma alışkanlığım gibi anneme dayanıyor biraz. Ben çocukken İstanbul'u anlatırdı bana. O anlattıkça bende hayranlık uyanmaya başladı İstanbul'a karşı . Yaz tatillerinde İstanbul'a gezmeye gittikçe daha çok sevdim. Liseyi Tokat'ta okudum ama yüreğim hep İstanbul'da kaldı ve üniversite için hiçbir zaman İstanbul'dan başka bir şehri düşünmedim. Tarihi yapısıyla boğazıyla, tüm değerleriyle yaşasın İstanbul! :)

SORU-.Lise ve üniversite arasında ne gibi farklar gördünüz?

MERYEMDUTOĞLU- Üniversite insanın kendini geliştirmesi için çok uygun bir ortam ama lise öyle değil bence. Lisede insanı kısıtlayan etkenlerin oldukça fazla olduğunu düşünüyorum bunun sebebi birazda hayatınızı üniversite sınavına bağlı yaşamak zorunda kaldığımız için oluyor.

SORU-İşsiz kalma kaygısı yaşamakta mısınız? Neden?

MERYEM DUTOĞLU- Üniversite diplomasının iş bulmak için yetmediği bu ülkede bende işsiz kalma kaygısı yaşıyorum.

SORU- Okulu tamamladıktan sonra neler yapmak istiyorsunuz?

MERYEMDUTOĞLU- Bununla ilgili fikirlerim henüz netleşmiş değil ama şimdilik Dış İşleri Bakanlığı'nda sorumluluk üstlenmek istiyorum.

SORU- Kişisel Gelişime önem vermek Üniversitelileri nasıl geliştirir sizce?

MERYEM DÜTOĞLU- Üniversite öğrencilerinin başta kendi branşlarında daha sonra farklı alanlarda kendilerini geliştirmelerinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Biraz önce söylediğim gibi günümüzde üniversite diplomasına sahip olmak iş bulmak için yeterli değil. Sosyal, kültürel, ekonomik konularda insan kendini geliştirmeli ve bilgi sahibi olmalı. Üniversitede kazandıklarımız üniversite kazanmaktan daha önemli.

İlginize çok teşekkür ederim.

turan yalçın-tokat

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..