Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '10

 
Kategori
Futbol
 

Galatasaray Çöküyor! Bursaspor Tam Gaz! (0-2)

Galatasaray Çöküyor! Bursaspor Tam Gaz! (0-2)
 

Galatasaray bu yıl kümede kalma mücadelesi vereceğini haykırarak lige başladı. Takımımızın bu azimli başlangıcı gözlerimizi yaşartırken “darısı diğer büyüklerin başına” dedirtti. Bu yıl da İstanbul’umuz 4 takımla temsil edilmenin gururunu yaşadı!

**

Ben bu Galatasaray’ın nesini yazayım bilmiyorum. Defalarca söylediğimiz eksiklikler her maçta azalacağı yerde artarak devam ediyor. Öncelikle şunun altını özellikle çizmek gerekiyor ki; takımın özgüveni sıfır noktasına yaklaşmış. Nerdeyse “adım Hıdır, elimden gelen budur” noktasına gerileyecek ve maçlar müsamere havasında geçecek!

Teknik direktör Rijkaard aklını ne zaman başına alacak? Bilmiyoruz. Bu maçı da izledikten sonra aklımızda birkaç olasılık belirdi.
1) Rijkaard bilerek bunu yapıyor, amacı kovularak tazminatı ile birlikte gitmek! Bu durumun vehametini gösterir!
2) Rijkaard bunu bilmiyor. Bu daha da kötü! Ne yaptığını bilemez duruma gelmiş. Takımını tanımıyor ve amacını yitirmiş!
3) Rijkaard’ın hiçbirşey umrunda değil! Parası nasıl olsa tıkır tıkır yatıyor ve sezon sonunda cebini doldurmuş bir şekilde gidecek. Burada Galatasaray küme düşse bile kariyerine halel gelmeyecek. Çünkü ismi var!
4) Rijkaard’ın kapasitesi bu! Ne yazık ki gözümüz boyanmış.

Yönetim ile ilgili şeyleri şimdi yazmanın bir anlamı yok. En azından bu yazıyı maç yazısı olarak telakki edelim isterim.

Galatarasay ne yazık ki sistemsizliğin cezasını ödemeye devam ediyor. Başta da belirttiğim gibi teknik direktör hala bir sistem oturtabilmiş değil. Ne takımın ahengi kalmış ne de futbolcuların hevesi. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın taktiği ile orta saha mücadelesine girişirsen elbette rakibinden geri kalırsın.

Kale sahanda geri dönen topu önliberon almayacaksa kim alacak. Hazerfan Ahmet Çelebi uçarak gelip dönen toplarını toplayacak değil herhalde. Saha kenarındaki top toplayıcı çocuklar saha içine giremediğine göre bunu birilerinin yapması gerek. Orada olsam elimden geldiğince yardım ederim ama orada değilim!

Defansından top çıkarmayı (organize atak başlangıcı) bile öğretemediysen ben sana nasıl teknik direktör diyeyim. Kanatların ne işe yaradığını ben mi bileceğim? Orta sahada oynayan adamın ne gibi vasıflara sahip olması gerektiği ve maç içerisinde nerelerde inisiyatif alması gerektiğini ben mi öğreteceğim. Keşke bilsem de öğretsem. Benim aklım bu kadarına yetiyor?!?

Kale direklerinin arasına koyduğun, adına da kaleci dediğin oyuncu keklik gibi sekmeyi seviyorsa işimiz zor demektir. Olmayan iki pozisyonda gol yiyecekse hangisini kurtaracak bu arkadaşlar?! Allah aşkına antrenmanda ne yapıyorsunuz kuzum? Birdirdir, uzun eşek, yakar top mu oynuyorsunuz. O kadar hazırlık kampı yaptınız. Yoksa o kamplar izci kampı mıydı?

Hani Ali Sami Yen’in gururu? Hani Metin Oktay’ın onuru? Evet, futbolda yenilmek de vardır. Çıkarsın, başa baş oynarsın, pozisyona girersin, pozisyon verirsin. Kader bu ya, top o kaleye girmez de bu kaleye girer. Olabilir.

Ama siz ümit vermiyorsunuz. Sezon açıldığından beri iyiye gideceğine daha da kötüye gidiyor her şey. Mücadele var-yok arası. Hırs desen zaten mikroskopla arasak yeridir. Azim desen tatile çıkmış. Ahenk yurtdışına transfer olmuş. Uyum konsolidasyona gitmiş. Yardımlaşma sahura bırakılmış, top patlarsa belki!

Yönetim mi istifa eder, teknik direktör mü gider, ne olur bilmem. Ben futbol izlemek istiyorum. Galatasaray’ı takım olarak görmek istiyorum. İsterse küme düşsün, ama yüreğini ortaya koysun! O kadar!

Sevgi, hürmet ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

www.murathacioglu.com

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..