Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '09

 
Kategori
Spor
Okunma Sayısı
2015
 

Galatasaray'ı ne zaman bitirdiler?

Galatasaray'ı ne zaman bitirdiler?
 

Galatasaray'ı bitiren Skibe değil.


İki yardımcısını göndermeye gerek yoktu. Arda Turan'ın sağ kolunu Skibe'nin sol omzunun üzerinden ve ensesinin arkasından sağ omzuna doğru dolayarak sol elinin işaret parmağı ile -aslında saygıdan ötürü biraz mesafeli olması gerektiği teknik direktörü- Skibe'nin kafasını tribünlere göstererek alkışlamalarını istediği gün bitmişti bu sezon Galatasaray ve Skibe. Hatta prensiplerinden ötürü insanların menfi propaganda yapa yapa yıprattıkları Kalli, işine de -"kardeşim ben bu kulübün patronuyum, kiminle istersem toplantı yaparım" türünden şark zihniyetiyle- karışıldığından dolayı gittiği gün kaybetti Galatasaray. Yani diyeceğim o ki, Galatasaray'ın kaybetmesinin sebebi Skibe'nin kendisi veya kötü yönetimi falan değil.

Galatasaray, Galatasaray gibi yönetilmediği için bitiyor. Galatasaray başkanı amigo değildir. Galatasaray menajeri ve futbol şubesi sorumluları ağlama makinesi değildir. Günlerdir kural hatası diye ota b.ka itiraz halindeler ama ben ki fanatik Galatasaraylı olmama rağmen bunlara ağlayarak gülüyorum. Yenilgilerin asıl sebebinin Galatasaraylı futbolcuların moral kondisyonlarının ve disiplinlerinin ilgili kademelerce iyi yönetilememesi olduğunu görmek yerine suçu başkalarına atıyorlar. Beşiktaş'ın Samsun maçıyla başlayarak kaybettiği o meşhur şampiyonluktan bile ders almamış bunlar. Ben sadece, çocuk gibi ağlayan, ağlama sebebine net ve kesin gerekçeler de gösteremeyen basiretsiz bir yönetim görüyorum. Galatasaray yöneticisi oturaklı olur, konuştuğu zaman insanlar hak verir. Bir Yıldırım Demirören türü komikliği bizim de yaşayacağımız aklıma gelmezdi, görmüş olduk. Diyelim ki Galatasaray'ın başvurusu kabul edildi ve Sivas maçı yeniden oynandı. Diyelim ki Galatasaray yendi, sürekli fenerlilerle mi uğraşacağız bizim onlara saçma sapan bir sebeple tekrar oynanan Rize maçı sonrası yaptığımız gibi. Diyelim ki şampiyon da olduk, yıllarca bunu söylemeyecekler mi bize? Bizim kalan 16 haftada 2 puanlık farkı kapatacak gücümüz mü yok da bağıra bağıra ağlıyoruz? Diyelim ki tekrar oynandı ve yine yenildik. O zaman daha çok utanmayacak mıyız? Eee sebep nedir? Efendim hava atışı ile başlaması gerekirken serbest vuruşla başlamış. Bu mudur? Galatasaray'ın yenilmesinin tek ya da en önemli sebebi bu mudur? Utanın kardeşim!!

Ü.Karan'ın futbolcu olduğunu sanmakla geçti Galatasaray'ın golcüsüz yılları. Adam geçme yok, sürekli ofsayta düşme var, düşünme yok, nereden vuracağını bilmek yok, pas yok, sürekli hakeme itiraz var.. Nonda topu ayağına aldıktan sonra ağır çekim. Ben Aydın'ı Konya'da attığı gol ve İ.B.B. forması ile Galatasaray'a karşı oynadığı gün haricinde görmedim. Çocuk her topu ayağına aldığında darmadağın, bir boğa gibi saldırıyor ama düşünce yok, amaç yok. Yahu bu çocuğa bir kişi düşünmeyi öğretmez mi?! Veya neden kiraya verilmez? Ümit milli takımda oynayan ve oyuna her girdiğinde faydalı işler yapmaya çalışan Alpaslan diye bir çocuk var, hızlı. Neden bunu kazanmaya yönelik bir çaba gösterilmez? Hani Galatasaray'da gençlere verilen önem? Çocuğu Malatya maçında bile oynatmıyorlar, merak ediyorum Florya'da oynatıyorlar mı?! Meira'ya verdiğimiz parayla bir golcü alamadık, versen birinci ligde kimsenin kiralamayacağı Nonda ve Ankaraspor'da gol atamayan Ü.Karan Galatasaray'da oynuyor. Şu E.Güngör hangi maçta kötü oynadı allahaşkına!? E.Aşık kime yetmedi? Avrupa üçüncüsü bir milli takımın stoperi değil mi bu adam? Sağ bek var mı? Yok..

Arda Turan.. Galatasaray'ın yetiştirdiği nadir ve müstesna yetenek. Magazin basınına laf yetiştirmekle meşgul bu aralar. Yahu bu çocuğun bir abisi, hocası, yöneticisi yok mu? Göz göre göre yitiyor bu çocuk. Yakın geçmişte defansları hallaç pamuğu gibi atan, kaleye kadar yatıra yatıra giden Arda bu mu? Şimdi adam bile geçemiyor, ne çalımla ne de koşarak. Sürekli rahatsız bir ruh hali ifadesiyle geziyor sahada. Bizimkiler yenilgiyi hazmedemeyip hala kural hatası diye ağlıyorlar. Uyanın Arda gidiyor Ardaaaaa! 20 milyon euroya vermeyiz dediğimiz Arda yok oluyor!

Her zaman NE MUTLU GALATASARAYLI OLANA diyorum ama şu anda üzerimde ağır bir yük var. Galatasaray'dan değil, bu Demirörenvari yönetim tarzından. Galatasaray yönetimi asildir, popilist olmamalıdır. Florya futbolcuların çiftliği değildir.

Son sözüm H.Şükür'e.. Oh be kardeşim! Geçen gün "Ayrıldığım zaman kabullenemediğimden hatalı davrandım, belki de ayrılmasam daha zor durumlara düşebilirdim. Her şeyin bir sonu olduğunu bazen kabul edemiyor insan" dedin.. Böylece oğlumun adını Metin Hakan (Metin Oktay, Hakan Şükür) koyduğuma beni pişman etmedin, teşekkür ederim. Bir de ilahi işleri spora karıştırmasan."

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 293
Toplam yorum
: 469
Toplam mesaj
: 44
Ort. okunma sayısı
: 1057
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster