Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '10

 
Kategori
Futbol
 

Galatasaray İyi Sinyal Vermiyor!

Galatasaray İyi Sinyal Vermiyor!
 

Futbol şölendir, şölen olmalıdır! Anlayana..


Pazar günü Ziraat Türkiye kupasında Orduspor-Galatasaray maçı oynandı. Galatasaray takımının oyuna ağırlığını koyacağını, aynı zamanda bir ikinci lig ekibiyle oynanan bu maçta çeşitli hücum organizasyonları deneyeceğini ve dolayısıyla lige iyi bir hazırlık yapacağını düşünmüştüm maçtan önce. Maçı başından sonuna kadar seyrettikten sonra Galatasaray adına büyük endişelerim oluştu..

Eğer Galatasaray; Orduspor'u bulunduğu lig ve ligdeki kötü durumundan dolayı küçümsemediyse; ikinci ihtimal olarak, rakibi daha 5. dakikada kırmızı kartla 10 kişi kaldığı için Galatasaraylı futbolcuların ister istemez futbol oynama ve mücadele etme şevki kaçmadıysa; üçüncü ihtimal olarak; Antalya'daki hazırlık döneminde yoğun çalışmaların yorgunluğu ve henüz taktik idmanlara ağırlık verememiş olmaları dolayısıyla istenen tempoyu yakalayamamışsa.. Galatasaray iyi sinyaller vermiyor..

Peki iyi sinyaller vermemesinin sebebi bu ihtimallerden bir veya bir kaçından dolayı mıdır? Bunun yorumunu elbette maçı seyretmiş olanlar kendisi de yapacaktır ama ben pek iyimser değilim.

5. dakikada hakemin göstermiş olduğu kırmızı kartla 10 kişi kalan Orduspor'un kalesine gömüleceğini, Galatasaray'ın yarı sahasına maç boyunca ancak bir kaç uzun top ile geçebileceğini umuyordum ki.. yanılmıştım.

Tamam 3 gollü galip geldi Galatasaray, hatta lazım olsa 2-3 gol daha atardı ancak, bu tamamen oyuncu kalitesinin çok farklı olmasından ve Orduspor'un 10 kişi kalmasından dolayı olurdu. Oyuncu kalitesi kendisine denk veya biraz daha iyi takımlarla oynadığında ne yapacak Galatasaray?

Maç boyunca bir oyun şablonu olmayan, kanat organizasyonları zayıf ve tesadüfî gelişen, ortadan defansı delme girişimleri mahalle maçlarındaki gibi karambol pozisyonlarla oluşan, ikili mücadelelerde zayıf, sonuç vermeyen dağınık bir alan parselleme ve pres anlayışına sahip, defansı sürekli bir telaş halinde olan Galatasaray, şut çekme girişimleri açısından da sınıfta kaldı.

Bu takıma hiçbir taktik vermeyin, sadece futbolcuların oynayacağı yerleri gösterin (hangileri defansta, ortada veya ilerde) ancak bu kadar oynardı. Hiç bir organizasyonu olmayan, kimin ne yapacağını bilmediği, amaçsız bir futbol. Daha organize olan, top çeviren, dar alandan çok şık paslaşmalarla çıkan, gayretli, gol pozisyonları bulan Orduspor..

Avrupa'da başarı bekliyorsak, bu Galatasaray'la imkansız..

İlk geldiğinde yanlış oynatıldığı için basının neredeyse tamamının (beğenmediğiniz Hıncal Uluç hariç) "Galatasaray'da oynayamaz" dediği Caner, Galatasaray'ın bu maçta tek kazancıdır. Bir de 100 bin dolar..

Ben Galatasaray yönetiminin maça benim gözümle baktığını sanmıyorum. Bu sebeple umutsuzluğum artıyor..

Maçın hakemine gelince: Her zamanolduğu gibi, böyle bir değerlendirme yapmıyorum. Elinden geleni yapmıştır, puanını gözlemci versin..

Son söz: Ordu şehrini ve Orduspor'u futbolu şölen şekline getirdikleri için tebrik ediyorum..

Not: Van Nistelrooy transferi yine gündemde.. Bu konuyla ilgili sezon başında bir yazı yazmıştım. Kısaca yine yazayım: Avrupa'daki rakiplerinizin oynatmadığı adamı alıp onlarla mücadele edemezsiniz. En azından Avrupa'da şampiyonluk iddiasında olamazsınız, taraftarı uyutmayın..

Okumak isterseniz: http://blog.milliyet.com.tr/Blogum.aspx?BlogNo=181055

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..