Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '09

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
467
 

Galatasaray maçı öncesi.

Galatasaray maçı öncesi.
 

Gaziantep'ten çıkamadık. Olsun.


Ben bir Fenerbahçeli olarak Fenerbahçe’nin yenilmesine üzülmem. Çünkü arkasın da onun büyük taraftarı var. Ne zaman mağlup olursa taraftar araya girer oyunculara bağırlarına basar onlara moral verir. Tabi şampiyonluğa giden yolda olumsuzluklar da olacak. Yani takım mağlup da olacak ama mağlup olduktan sonra çabuk toparlanmaları gerekecek..

Biz Fenerbahçeliyiz. Bir mağlup olmakla birlikte takımı yıkmayız ve kulüp basmayız. Havaalanına gider futbolcularımızı çiçeklerle karşılarız. Ama Beşiktaşlılar ne yapar, kulüp basar. Aynı şeklide Galatasaraylılar da.

İşte bizim diğer takımlardan farkımız bu. Ondan büyük takımız.

Bu varan bir. İkincisi.

Ne zaman Galatasaray maçından önce mağlup olmuşsak o Galatasaray maçı bize ilaç gibi geliyor. En son örnek 2005-2006 sezonun da yaşandı. Galatasaray maçından bir hafta önce 15 Nisan 2006'da Fenerbahçe Vestel Manisa ile karşılaşmış ve ummadığı bir yenilgi almıştı. Sonuç hatırlanacağı gibi 5-3’dü. 7 gün sonra da Şükrü Saraçoğlu Stadında Galatasaray’ı 4-0 yendik.

Daha önce de 1992-1993 sezonun da yaşanmıştı. 4 Kasım 1992’de UEFA Kupasında Fenerbahçe Çek takımı Sigma Olomouc ile karşılaşmış rakibine 7-1 yenilmişti. O gün yine Galatasaray Alman takımı Eintracht Frankfurt ile oynamış ve 1-0 yenmişti. İşte o haftanın sonunda 4 gün sonra Ali Sami Yen’de Galatasaray-Fenerbahçe maçı vardı. Sonuç ne mi oldu? Aykut’un golüyle Fenerbahçe Galatasaray’ı 1-0 yendi.

Belki birkaç örnek daha verebilirim ama şimdi aklıma gelenler bunlar.

Bu hafta ne oldu. Gaziantepspor karşısında Fenerbahçe 2-1 mağlup. Hafta ya da yani tam 7 gün sonra ezeli rakibimiz Galatasaray bizim rakibimiz olacak. Ve şimdiden söyleyeyim. Bu Fenerbahçe Galatasaray’ı rahat yener.

Şimdi de gelelim Gaziantepspor maçına. Hava çok güzel! Ve ilk defa bu sezon Fenerbahçe gündüz maçına çıktı. Galatasaray’ın Ankaragücü maçında olduğu gibi yenildi. Gece maçına alışmış takımlara gündüz maçı yaptırmamak mı lazım.

Ben maçın analizini yapmayacağım. Ben gerekenleri söyledim. Taraftarların takıma sahiplenmesi gerekir. Zaten büyüklük taraftarları ile ortaya çıkar.

Fenerbahçe’yi haftaya görün.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Fener Galatasaraydan 4 yesin. O hızla avrupada tozu dumana katar. Zaten de yiyecek.

ALPARSLAN TEKBAS 
 20.10.2009 18:21
 

bu nasıl bi yorumdur ya ne ukalaca bi yorumdur adamı milliyetin spor sayfasından sogutuyosun... boyle yorum yapılmaz herkez okuyor bu yazıları .. fenerbahce galatasaray konusuna gelin ce; türkiyede başka bir takım uefa kupasını alana kadar en büyük galatasaraydır bunu aklınıza sokun..aziz yildirimin brezilya hayranlıgı yuzunden ve devşirme futbolcular yuzunden maca cıkarken nerdeyse istiklal marsını soyleyebşlen futbolcu yok...fenerbahcenin butun sezon aklı fikri galatasaray macı ne avrupa ne lig galatasarayı yenin o yeter.. evet biz hep yeniliyoz fenere 2000-2001 de yenildik ama ozamn uefa kupasınıda aldık peki fener... galatasaray real madridi 3-2 yendi geldi fenerbahceye 4-0 yenildi ne oldu butun dunya galatasarayı konusurken fenerliler kendini avuttu kıraathanede oturan bia adam su yorumları yapsa tamam derim ama bunu burda siz yazmayınız....

EMRAH YILMAZ 
 20.10.2009 10:13
Cevap :
Bak ne güzel söylüyorsunuz. Real Madrid'e yenmişsiniz kupaları da almışsınız. Sonra da Fenerbahçe'ye yeniliyorsunuz olacak şey değil. Size de bu yazınızı yakıştıramadım. Demek ki tesadüfen Real Madrid'i yendiğinizi ve kupaları aldığınızı söylüyorsunuz. Ya da bunun işin içinde bir şey var. Nedir o. Acaba Real Madridle dostmuşsunuz ki o maçta size yatmış olamaz mı? A tamam şu an anladım. Şimdi sizler hadi ordan öyle şey olmaz diyebilirsiniz. Demek ki dünya takımı Real Madrid'ten de büyük ki Fenerbahçe sizi yenebiliyor. Edirne'den öteye çıkmaya gerek yok Avrupa takımını deviren ilk Türk takımıyız. Hahaha.  20.10.2009 16:16
 

Geçtiğimiz sezonda dahi mağlup olunan maçlardan sonra yolda takım otobüsünü taciz edecek kadar ileriye giden bir taraftara sahip takımların bu derece iddialı konuşmamaları lazım. Yoksa sadece kendinizi kandırmış olursunuz.

yasin kaya 
 20.10.2009 8:57
 

ahmet bey, çok hoş yazmışsınız. bizler diğerleri gibi kulüp basmayız felan şeklinde... herhalde rüştüyü arabasında kıstırıp dövenler çemişkezek sporluydu. zaten sizin taraftarın şiddeti, başkalarına yönelik genelde. mustafa denizli, milli takımın başındayken, bir fener-galatasaray maçında, kadıköyde kafasını yaranlar da kayserisporlu olmalı. yine bir galatasaray maçında, amigolara kapıları açan ve ellerine tezek torbalarını tutuşturan yöneticiler sarıyerliydi. o tezekleri koyanlar da kasımpaşa taraftarı. valla tencere dibin kara seninki benden kara. 3 maç kötü gidilsin, sizin taraftarın da çirkin yüzünü görürüz merak etmeyin. bu arada, binyılın büyük başarısı olan 6-0'ınızı da kaybetmemek için dikkatle olmalı takımınız. hayırlısı olsun. bu hafta umarım bir üç kağıt olmasın, gerçekten iyi olan kazansın.

cumhur ersoz 
 19.10.2009 11:05
Cevap :
Evet dedikleriniz doğru. MÖ kalma olaylardan bahsetmişsiniz. İşte o taraftar kendini geliştirmiş yenilemiş ve tarihten çok güzel örnekler vermiştir. Şampiyonluğa giden bir takıma nasıl sahip çıkııyormuş en güzel örnekte bizim tarafta vardır. Örnek mi? 2001'de yapılan Fenerbahçe-Gaziantepspor maçı. Devreyi 3-0 yenik kapatan takım ikinci devreye çıkarlarken taraftarın kuçak açması neticesinde 4 gol birden bulmuş ve maçı da 4-3 kazanmıştır. Bundan sonra ki yıllrda da bu davanışlar taraftarlarda görülmüştür.  20.10.2009 10:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 540
Toplam yorum
: 1220
Toplam mesaj
: 179
Ort. okunma sayısı
: 3151
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster