Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '09

 
Kategori
Basketbol
 

Galatasaraylı bunu yapmamalı! Yazıklar olsun!!

Galatasaraylı bunu yapmamalı! Yazıklar olsun!!
 

Bu görüntüler Galatasaraylılara yakışıyor mu?? Utanın biraz yahu!!! (Resim kaynak: hurriyet)


Bugün Galatasaray ile Fenerbahçe arasında son derece zevkli bir basketbol maçı oynandı. Derbilerde görmek ve yaşamak istediğimiz bir heyecana sahne olan maç beraberlikle sonuçlanarak uzatmaya gitti. Maçın sona ermesi ile beraber fenerbahçe yedeklerinin olduğu yerin arkasındaki bazı şahıslar ile seyirci arasında çıkan tartışmalar sonucu olaylar başladı.
Orada Galatasaray seyircisine doğru bizim 2, 5 hareketinin benzeri avrupaî hareketi yapan bir bayan dikkat çekiciydi, ilk önce onu kınıyorum.

Olayların fitilinin ateşlenmesine katkısı olduğu anlaşılan bu bayan ve yanındaki deri ceketli oraya nasıl oturmuş, ilginç. Buraya kadar olanları derbinin heyecanını bastıramamanın yarattığı olağan bir kontrolsüzlük olarak düşünüyordum ki, sahaya atlayan ve fenerbahçe yedek oyuncularının olduğu yere doğru koşan birbiri ardına 3 seyirci gördüm. (Bir tanesinin ardında "ultraslan" yazıyordu. Hepsi aynı yerden geldi ve muhtemelen üçü de ultraslan üyesi. Bu mudur takımına destek? ULTRASLAN KENDİNİ SORGULAMALIDIR!!) Bu üç "geri" amca, fenerbahçeli basketbolcuların yanından tırıs tırıs geçerek bir yandan da tacizde bulundular. İkinci arkadaş fenerbahçeli basketbolcunun kafasına arkadan "şaplak" vuruyor, hangi akla hizmetse! Sahaya atılan maddeler, soyunma odasına doğru koşan fenerbahçeli oyuncular, oyuncuların önüne çıkarak onlara el uzatmaya çalışan ve nihayetinde 22 numaralı fenerbahçeli basketbolcudan okkalı kroşeyi yiyip yerine çakılan ve ağzı burnu kanayan (ve masum olmayan) taraftar ve sonrasında gelen (neye yarayacaksa) saçma sapan tezahürat.. Ben öyle gördüm, sanırım yanılmıyorum. Bu adamların basketbol oynamak ve formasının hakkını vermeye çalışmaktan başka ne suçu(!) var yahu?

Sahaya giren bu üç kişiyi ve sahaya yabancı madde atan (sebebi ne olursa olsun) onlarca Galatasaraylıyı ("büyük taraftarımızın arasına karışıp bu istenmeyen olaylara sebebiyet verenler" olarak nitelendirmiyorum, dikkat) şiddetle kınıyorum! Onların Galatasaray taraftarı olmasından utanıyorum! Böyle kişilerin spor sahalarından bir an önce atılmaları için federasyon ve kulüpleri göreve davet ediyorum. Galatasaray yönetimi, bu üç adam başta olmak üzere bunları tespit ettirmeli ve (Beşiktaş'ın yaptığı gibi) sahalara girişini engellemelidir ve bunu kamuoyuna açıklayarak tüm spor severlerden özür dilemelidir! Fenerbahçelilerden olduğu gibi Galatasaraylılardan da özür dilenmelidir, böyle bir utanç yaşatıldığı için. Ben bu görüntüleri Galatasaray'a yakıştıramıyorum, bunun ardından sessiz kalacaksa eğer Galatasaray başkanını da şimdiden kınıyorum. Basketbolcu değil boksör olması gereken o fenerbahçeli basketbolcuyu da kınıyorum..

Maç sonrası fenerbahçeli bir yönetici açıklama yapıyor, böyle bir olay hiç görülmemişmiş. Yahu daha son sezon Efes'e şampiyonluğu kaybettikleri maçta sahaya inip oyuncusundan koçuna kadar hepsini döven fenerbahçe taraftarı değil miydi? Yuh be kardeşim! Sonra devam ediyor; fenerbahçeli yöneticiler bunları engellemek için çok çaba harcıyorlarmış da, Galatasaray yönetimi yapmıyormuş. Efes maçı sonrası yaptıkları resmi açıklamada sahaya girip Efeslileri dövenleri ve sahaya yabancı madde yağdıranları "büyük taraftarımızın arasına karışıp bu istenmeyen olaylara sebebiyet verenler" olarak niteleyen bir yönetim kurulu mu bu olayları engellemeye çalışıyormuş? Bir kaç seyircinin önüne atılıp şov yapan Ali Koç'u mu kastediyor acaba? Bu konudaki daha açıklamalı "Fenerbahçenin içler acısı komik centilmenliği" başlıklı yazım için bakınız:

"http://blog.milliyet.com.tr/Fenerbahcenin_icler_acisi_komik_centilmenligi/Blog/?BlogNo=188628"

Fenerbahçeli yöneticiler de Galatasaraylı yöneticiler de bu ikiyüzlülüğe son vermedirler artık! Olaylardaki sorumlulukları hep başkalarına yükleyerek kendilerini centilmen göstermeye çalışmaktan vazgeçmelidirler. Verilen beyanlar ve yapılan açıklamalarla sorumsuz davranarak seyirciyi tahrik eden, sonra da sorumluluktan kaçan yöneticilerdir asıl suçlu, taraftar (en azından) en masum halkadır bu olaylarda, fatura hep onlara kesilse de.. Adnan Polat, sahaya maddeler atılırken (dudak okuma metoduyla anladığım kadarıyla) "yapmayın ya yapmayın şunu" gibisinden sözler söylüyordu. Bunların en başta gelen sebebi sizsiniz Sayın Polat, farkında mısınız? Bu konularda Adnan Polat'ı eleştirdiğim "Adnan Polat suçludur" başlıklı yazım için bakınız:

"http://blog.milliyet.com.tr/Adnan_Polat_sucludur!/Blog/?BlogNo=182980"

Son not: İyi ki Galatasaray yendi, aksi sonuçta çıkacak olaylardan çok korktum. Galatasaray yönetimi de korktu mu acaba? Böyle bir utançtan sonra yensek ne olur yenilsek ne olur! 22 numaralı olanı hariç Fenerbahçeli basketbolcuları içtenlikle kutluyorum..

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..