Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '13

 
Kategori
Dostluk
 

Galiba yoruldum

Ben can dostuma söz vermiştim, her şey değişecek ben degişmeyecem diye. Değişmedim degişmeyecem, ama yoruldum galiba. Değişmeyen düzen beni yordu. Sevgi dedim, dostluk arkadaşlık dedim. Bunların, hayatımızdaki yerini anlatmaya çabaladım. Hayat hızla akıp giderken, önüne katıp götürdügü değerleri kurtarmak adına çabaladıkça, bu değerlerin anlamını yitirdiğine şahit oldum. Sevgiyle yaklaştığın insanların,  bir acabaları var ne yazık ki. Benden ne çıkarı var diye düşünülür oldu. Bırakın sevgi vermeyi, almayı bile beceremiyoruz artık. Korkularımızı kendimiz yarattık. Bu korkularla kendi dünyamızı kurduk. Güven sorunu yaşıyoruz. Kimsenin kimseye güveni kalmadı. Güvenin olmadığı yerde, sevgi yer bulabilirmi sizce? Zor durumda kalan bir arkadaşımıza yardım eli uzatırken, ya çok düşünüp vaz geçiyoruz, yâda karşılığını düşünüp öyle yardım eli uzatıyoruz. Dostum diye düşündüğün insana, yardıma ihtiyacın olduğunu söylediğinde, onu bir daha göremiyorsun. Varsa pulun, herkes kulun, yoksa pulun dardır yolun. Garanti devrindeyiz anlayacağınız. Nerde sadece sözün geçerli olduğu yıllar. Nerde komşusu açken, kendi tok olmayan insanlar. Durumu iyi olmayan insanlara, yardım edilirken kimse duymasın diye uğraşılırken, şimdi yapılan iyilikler reklam aracı oldu Para, dost satın alabilir mi? Dostluk yürekten gelirse kalıcıdır. Yüregin hissetmediğini, para hissettirebiliyorsa eğer, sözünde bittiği yerdeyiz. Şimdilerde  söylenen bir söz beni gerçekten üzüyor. Çıkar dostluğu deniyor. Dostluğun anlamını bilmeyenlerin, sözlerine katılmak mümkünmü? Herkes arkadaş olabilir, ama dost olamaz.  Canını, canın saydığındır dost. Sırtında dost gömleği olmayanlar, hep üşürler. Dostluğun anlamı sonsuz güvendir. Güvende insana huzur verir. Kendi savaşımızı ilan edip, güvensiz mutsuz yaşamayı, görünmeyen korkularımızla da Don Kişot’culuğu tercih ettik.

Değişime ayak uydurmayan, direnen insan sayısı azaldıkça yorgunlukta kaçınılmaz oldu böylece.

Mevla’nın güzel bir sözüyle noktalayalım. Bazı insanlar vardır selam verir, selamından is kokusu gelir, bazılarıda selam verir misk kokusu gelir. Misk kokan dostlukların çoğalması, yorgunlukların azalması dileği ile DOST bulun, DOST kalın.

 
Toplam blog
: 47
: 402
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

İzmir'de doğdum.  Adana!da yaşıyorum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Uzun zaman bir gazetede köşe y..