Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '12

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Gangtok’a Doğru Yol Alıyorum

 Sabah saat 7.30 gibi kahvaltımı yapmak için Dekeling Otelinin restaurantına gittim. Tibetli monklar erkenden gelip restaurantın bulunduğu bölümdeki odada pujaya başlamışlardı. Tibetli monkların duaları ile birlikte kahvaltımı yaptım. Saat 8.00 gibi resepsiyona inip oradan saat 8.30’da kalkacak paylaşmalı taksilerle Gangtok’a gitmeyi planlıyordum.  Resepsiyona inip check out yapmak istediğimi söylediğimde biraz beklememi söylediler. Aradan 10-15 dakika geçti, halen bekliyordum. Taksiyi kaçıracağım için endişelenmeye başlamıştım. Bir bildikleri vardır diye düşünürken otelin sahibi Ms Norbu Dekeva göründü. Elinde bir kata vardı. Bana teşekkür ederek katayı (beyaz saten şal) boynuma taktı. Tibetliler için kata olayı çok önemlidir. Katayı genelde saygı duydukları kişilerin boynuna veya manastırlarda ise kutsal kişilerin heykelleri üzerine koyarlar. Ayrıca kataları kutsal saydıkları Dalai Lama, Karmapa gibi kişilere kutsatıp şans getirmesi için evlerinin özel bir köşesine koyarlar.  

Ms.Norbu Tekeva’ya nazik jesti için teşekkür ettikten sonra hesabımı ödedim ve hemen otelden ayrıldım. Ancak taksi paylaşımı yapılan yere geldiğimde taksinin yola çıkmış öğrendim. Bir sonraki taksi paylaşımı saat 10.40 da yapılacaktı. O kadar saat burada bekleyemezdim. Bunun üzerine tek başıma taksi kiralamaya karar verdim. Zira Gangtok’ta görmek istediğim yerleri kaçırmak istemiyordum. Gangtok ile Darjeeling’in arası 120 km idi. Himalayalarda 120 km’nin ne kadarlık bir yola tekabül ettiğini Badgogra-Darjeeling arasındaki seyahatimde çok iyi öğrenmiştim. 120 km lik yol minimum 3.30 saat sürecek bir yol demekti. Yollar çok dar ve büyük bir bölümü ise bozuktu. Yer yer dağlardan yola çökmeler olmuştu. Bozuk olan yollar düzetiliyordu. Düzeltme yapılan bölgelerde tek geçişli yola izin verliyordu. Bu nedenle yolda uzun beklemeler olabiliyordu. Tam 3 saat sonra Sikkim sınırına gelebildik.

Sikkim’e girişte izin alınması gerekiyordu. Sınırda yabancıların vize aldığı bölüme gidip, pasaportumun fotokopisi ile resmimi teslim ettim. 10 dakika içinde Sikkim’e giriş iznimi verdiler. Sikkim’in içerisinde sigara içmek tamamen yasaktı. İçenlerin cezalandırılacağına dair ilanlar asılmıştı. Saat 14.00’ gibi Gangtok’taydım. Gangtok’taki otelimin ismi Tashi Tagey’di. Burası da Tibetli bir aile tarafından işletiliyordu. Kocaman bir oda hazırlamışlardı Otelin sahibi ile birlikte Gangtok’ta gezebileceğim yerleri planladık, anlaşılan bu öğleden sonra Gangtok’taki çoğu yeri görmüş olacaktım. Bu durumda ertesi gün New Jalpaiguri’ye gitmeden önce Rumtek’e de uğrayabilirdim. Rumtek’te, Gangtok ve Darjeeling gibi Himalaya dağların üzerinde kurulmuş bir şehirdi. Burada Rumtek manastırı olarak bilinen bir manastır vardı ve bu manastırın çok kutsal olduğu söyleniyordu. eşyalarımı odama bıraktıktan sonra benim için ayarladıkları taksiye binerek buranın meşhur manastırlarından Enchy manastırına gittim. Enchy manastırı şehrin en tepesindeydi. Manastırı ziyaret ettikten sonra aşağıya doğru yürüyerek Gangtok’un içini dolaştım. Gangtok dağların üzerinde kurulmuş bir şehirdi. Akşam otele ulaştığımda çayımı içip otel sahibinin hanımı ile sohbet ettik. Otel sahibinin hanımı önce benim nereden geldiğimi ve ailemin nasıl olduğunu öğrendikten sonra kendi ailesi hakkında bilgi verdi. 2 oğulları vardı. Oğullarından birisi fotoğrafçıydı ve geçen sene fotograf çekimi için İstanbul’da bulunmuştu. Daha çok küçükken  Tibet’in işgalinden sonra Tibet ile Gangtok arasındaki 65 km yolu ailesi ile birlikte yürüyerek gelmişlerdi. Tibet’in buraya sadece 65 km uzakta olması çok enteresandı ancak malum sebeplerden ötürü sınır kapısı şu an kapalıydı. Sohbetimiz devam ederken kendime bir de sebzeli nodul çorbası ısmarladım, Çorbası muhteşemdi. Artık odama çekilme zamanı gelmişti ve Tibetli teyzeye sohbeti için teşekkür ederek odama çekildim. Gangtok, Darjeeling’e göre daha sıcaktı. Bu gece üşümeden güzel bir uyku uyuyabilecektim. Bu gece yazılarım açısından verimli bir gece oldu. İki yeni yazımın taslaklarını oluşturdum. İçerikleri bayağı enteresan olmuştu.

Yarın Rumtek’ten sonra Himalayalardan ayrılıyor olacağım

 

Sevgiler

Sibel

www.yourwishisyourreality.com 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..