Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '13

 
Kategori
Anılar
 

Gariban Seyfi hasta, başta Büyükanne ve bütün kediler yasta.

Gariban Seyfi hasta, başta Büyükanne ve bütün kediler yasta.
 

Resim kendi arşivimden...


Gariban Seyfi’yi bilirmisiniz?

Nerden bileceksiniz ki!

Daha önce Büyükanne kedimle ilgili bir yazımda ondan bahsetmiştim.

Şimdi tam sırası.

Bir süreliğine Çeşme’den uzak kalmıştım…

Ilıca’da evin sokağına girdiğimde kedilerde bir gariplik sezinledim…

Ne oluyor demeğe kalmadı baktım, gariban Seyfi ortalarda yok…

Hâlbuki Seyfi çok mecbur kalmadıkça o basık tavanlı döküntü kulübesinin önünden hiç ayrılmaz.

Sadece günlük susuzluğunu gidermek için markası ne olursa olsun biraları almak için oradan ayrılır.

O küçücük barınaktan içeri baktım, yine yok.

( Barınağın kapısı hiçbir zaman kapalı değildir.)

Garibimin bütün günü, çoğunlukla o daracık barınağın önünde ve ya içeride uyumakla geçer ve kucağında daima bizim Büyükanne kedi olur.

( Ben geldiğimde Büyükanne nezaket gösterir.)

O küçücük kulübeyi beraber kullandıkları ( Eskinin fedaisi, şimdi yüz elli kiloluk haliyle zar zor iteklediği arabada incik boncuk satan Osman’a sordum.

“Abi; Seyfi hastanede” dedi…

Gözlerinde bir sorun olduğunu biliyordum,  görme zorluğu çekerdi garibim, çevreden bir Bayan İzmir’de tanıdığı göz doktoruna yollamış… Hayrına.

Şekerdi tansiyondu derken ( bir hafta ) işi biraz uzamış, bizim garibanın.  

O zaman anladım sokaktaki kedilerin telaşını, çünkü onların koruyucu hamisi gibidir, bizim Seyfi.

Hatta Osman’ın anlattığına göre bilhassa Büyükanne Seyfi’nin yatağına çıkıp ağlıyormuş geceleri.

İşte böyle biraz etraftan, biraz da ben idare ediyoruz sokağımızdaki kedileri…

Bu arada az kaldı unutuyordum,  kendisi zaten yavru tekir bir kedi, sanki bir yerden talimat almış gibi 5 ( yazıyla beş ) yavru doğurmuş, ben geldiğim günden bir gün önce.

Seyfi’nin kulübesinin yanında hurdalıklar arasında kutu içine bırakmışlar. Hadi bir de o garip anne ve BEŞ yavruyu besle.

Dün Seyfi sağlıklı bir şekilde geldi, hepimiz sağlığına kavuşmasına sevindik, o bir çırpıda kayboldu bir de baktık elinde bir torba sosis, kedilere dağıtıyor… O da hayrına..!

Bir torbada da kutu biralar, susuzluğunu hiç ihmal etmiyor... Garibanım..!

Çeşme Ilıca

Kendi kendim                        

 

 

    

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..