Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Garip bir uygulama daha

Garip bir uygulama daha
 

Yaklaşık 1 ay önce kardeşimi de yanıma aldım, Türk Telekom- FB Ülker basketbol maçını izlemeye Ankara Atatürk Spor Salonu’na gidiyorum.

İçeriye alınmak için kuyruğa geçtik. Oldukça uzun bir kuyruk vardı. Sanki ilk çağda yaşıyormuş gibi sadece 1 kapı açıktı ve onca insan o kapıdan geçmek için bekliyordu.

Sonunda sıra bize de geldi ve kapıdan geçtik.

Biliyorsunuz içeriye madeni para ile girmek yasak, gerek futbol gerekse de basketbol maçlarında; ama kim umursar ki bunu.

Varsayalım, içeriye madeni para ile giremedim; fakat bu tip yerlerde göz ardı edilen bir şey var. İçeriye madeni parayla giremiyoruz, cebimizde hep kağıt paralar (banknotlar) var. Biz içeride bir şey satın aldığımızda(su, çekirdek vb.) satıcılar bizlere para üstü olarak her zaman madeni para verirler.

Şimdi sormak istediğim sorular var:

1) Statlara ve spor salonlarına madeni parayla girmek isteyen insanlarımızın suçu ne?

2) O tip mekanlara girerken madeni paraları alınan insanlarımızın suçu ne?

3) İçerideki satıcılar para üstü olarak madeni paraları bize veriyorlarsa bu madeni para uygulmasının amacı nedir?

Evet arkadaşlar, yine olağanüstü başarılı(!) bir uygulama ile karşı karşıyayız. Yıllardır süregelen bir sorun olduğunu bir kez daha belirtmek istedim bunun.

Satırlarıma son vermeden, o gün Türk Telekom- FB Ülker maçına girmeden önce karşılaştığım bir olayı da anlatmak istiyorum.


Polisin biri, spor salonuna girmeden önce beni, üst araması yapıyor. Cebimde de madeni paralar var, dolmuştan para üzeri aldığım için cebimdeydi. Polis memuru, pantolonumun üzerinden madeni paraları tuttu. Sonra da:

-‘Bu paraları sahaya atacak mısın la?’ dedi.

Şunu belirtmek istiyorum: bir polise yakışan bir davranış bu değildir. Sen tanımadığın bir vatandaşa ‘la’ sözcüğünü kullanamazsın. Birden ‘la’ sözcüğünü duyunca ben de onun anlayacağı dilden bir cevap verdim:

- ‘Yok la ne atacağım la’ dedim.

Böyle bir cevap vermek bana yakışmadı biliyorum; ama o bunu istedi. Gerçi sıradan bir konuşmaydı onun için. Ben böyle bir cevap verince polis paralarımı da almadı; sadece ters ters baktı, yürüyüp gittim. Halbuki cebimde 2 ytl vardı, polis o parayı alsa ne almasa ne. Bütün madeni paralarımı kardeşimin cebine koymuştum. Sonuçta onun üzeri aranmadı, küçük olduğu için.

Bakalım madeni para uygulaması yeni sezonda da sürecek mi?

Saygılarımla

to be continued

 
Toplam blog
: 4
: 772
Kayıt tarihi
: 18.06.08
 
 

Ankara- İstanbul arasında mekik dokuyorum.. Bazen bunla da yetinmeyip ülke sınırlarını da aşmışlı..