Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '07

 
Kategori
Müzik
 

Gayri gider oldum

Gayri gider oldum
 

Bu sözler, bu besteler niye var? Niye damardan giriyorlar?Niye insanı sözlerin ve melodilerin eşliğinde bir anda oldukarı yerden alıp başka alemlere , olmak istedikleri ve olamadıkları yerlere taşıyorlar? Ah insanoğlu, Müziği,resmi,mimariyi,şiiri icat eden üstüne laf söylenmeyecek şaheserler yaratan insanoğlu. Neden bu harikulade dünya içerisinde kendine eziyet eden hastalıklı ruhları da barındırırsın ki sanki?

Ahmet Kaya yasaklı müzisyen, bilmiyorum bloglar için de yasaklı mı? Çok mu severim? Tartışılır!!!! Şarkılarını dinlermiyim. Hayır. Dinlermiydim? Evet.!! Neden dinlemiyorum? Tarzım değil. Amma velakin her sabah Eminönü'ne yanaşan vapurumdan inip, alt geçitten geçerek işime giderken geçitte her sabah ayrı bir Ahmet Kaya parçası çalan bir saatçi dükkanının önünden geçiyorum. Ruh halime çok fazla uyarladığımdan mı nedir, bu sabah bu parçaya takıldım. Duygusal ve içsel dünyamı ve yaşadıklarımı bu kaar anlatabilirdi bir parça. Ben de bu parçayı duygusal bağlamda seven bir kadının yüreği bağlamında dinlemek ve vurgulamak istedim. Öyle görünüyor kiben alt geçitten geçtikçe ve orada da Ahmet Kaya çaldıkça bu blogda müzik üzerine daha çok yazı yazılacak.

Gayri gider oldum gardaşlar
Ve de kız kardaşlar
Gayri haram bu can bana
Bu toprak damlar bu yollar bana
Bu sevdalar bu ağaçlar haram bana
Oğul uşak birde karım
Kurt bana hastir çeker
Yılan bana çiyan bana
Hastir ceker yılan bana
Lan kardaş bu nasıl yara
Lan kardaş bu nasıl yara
Kanar her yerimden
Dövülmüşüm, sövülmüşüm, kovulmuşum ben
Hastir çekilmişim yani kendi öz yurdumdan
Çeker giderim...

Tutunmak istedikçe bir şekilde birileri tarafından haksızlığa uğrauyan, itilip kakılan, iyi niyetleri ve çabaları boşa giden, varolmanın dayanılmaz ağırlığını omuzlarında taşımaktan yorulmuş tüm dostlara ithafım olsun.!!!!!!!
 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..