Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gazete okumak ücretlidir

Gazete okumak ücretlidir
 

15 Nisan 2008 Pazartesi günü Ankara gazi hastanesindeydim. İşlemlerim uzadığı için bir gece kalmam gerekiyordu. Hastanenin tam karşısında Başkent öğretmen evi var , 13 katlı gökdelen gibi..

Öğretmen evine geldim. Kapıda ve içeride güvenlik görevlisi bekliyor.. Elektronik girişin içinden geçerken eğer üzerinizde metal bir eşya varsa sesli uyarıyor. Giriş katı ve diğer katlar koridorlar, kamera sistemi ile donatılmış.

Gazete okumak ve dinlenmek için salonda oturanların yanlarına doğru gittim. Sehpaların üzerinde gazete arıyorum yok Karşıda büfeye baktım. Büfenin yanında gazeteler dizilmiş, üstünde bilgisayarla büyük harflerle yazılmış, bir yazı ”Gazete okumak ücretlidir.” yani paralı. Gözlerime inanamadım, acaba yanlışmı görüyorum dedim. İyice yaklaştım. Evet doğru. Hayretler içinde kaldım. Öğretmenler gazeteyi parasıyla satın alıp okuyacak.

İlk defa bir öğretmen evin de hem de Ankara başkent öğretmen evinde adeta “öğretmenim sen okuma " , “okumak senin neyine “anlayışı. Yani öğretmen evine on tane gazete alınsa 3 -3,.5 lira yapar. Onlarca kişi paylaşarak bu gazeteleri okuyabilir. Öğretmen evinde doğru dürüst elinde gazetesi olan ve okuyan bir iki kişiydi.

Öğretmen evi lüks, odalar tertemiz. İçinde televizyon, buzdolabı, telefon ve sıcak suyu olan banyoları mevcut ama okumak adeta cezalandırılmış. Öğretmen okumasa da olur. Acaba bakanlığın bu uygulamadan haberi var mı?…

Günlerdir bunu düşünüyorum, beni tanıyanlara anlatıyorum. Onlarda şaşırdılar. ”Böyle bir şey mümkün değil” “Doğrumu söylüyorsun “dediler Öğretmenlere ve orada misafir kalanlara bu yapılan reva mı?

İşin ilginç tarafı tesisleri yönetenlerinde öğretmenlerden oluşması .Öğretmen evi müdürü ve yönetim kurulu üyeleri, öğretmenlerden seçiliyor. Bu tesislere standart bir uygulama getirilemez mi? Türkiye’nin her yerinde yatak, yemek ücreti ve odalarda bulunacak eşyalar vb. Okuma için ayrılan bölümler yeni yayınlarla zenginleştirilse, ücretlerde indirime gidilse fenamı olur.. Ordu evlerinde yanlış hatırlamıyorsam bir kişinin konaklama ücreti 7,5 -10 lira. Çok ucuz…Odaları iki kişilik banyosu tuvaleti içinde, televizyon ve telefonu da var.

Bir farklılığı da unutmadan belirtmeliyim. Öğretmenler, kamu çalışanları, serbest kişiler de doğrudan bu öğretmen evinde kalıyorlar. Resepsiyondaki ücret tarifesinde yazılı.

Diyelim yataklar kamu çalışanı ve serbest(sivil kişiler) tarafından dolduruldu. Öğretmen geldiğinde boş yer yoksa ,artık otelde mi, handa mı konaklayacaksınız. Onun telaşına düşeceksiniz. Belki de dışarıda kalacaksınız.

Başkent öğretmen evinde iki kişilik bir odada konaklama ücreti ise; üye bir kişi 30 Türk lirası, bandrolsüz 33 Türk lirası. Sabah kahvaltısı (açık büfe ) fiyatın içinde, istediğiniz kadar yiyebilirsiniz ama gazete okuyamazsınız, okursanız paralı. Öğretmen okumayınca çocukları, çevresini ve toplumu nasıl aydınlatacak? Gerisini siz düşünün… Sevgili okurlar!....

Günlerinizin sağlıklı ve mutlu geçmesi dileğiyle hoşçakalın!...


Not : Bu yazı 17.08.2008 tarihinde yazılmıştır.


Ahmet Demir


 

 

 

 
Toplam blog
: 58
: 809
Kayıt tarihi
: 09.10.10
 
 

Şiir ve makaleler yazıyorum. Yazılarım Salihli Sektör Gazetesinde yayınlanıyor. ..