Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Gazeteci yazar İsa Kayacan'ın 50. sanat yılı

Geçen gün gazeteci yazar Beşir Ayvazoğlu kendi köşesinde şöyle bir yazı yazıyordu; “Yaşarken hatırlanmak” adını taşıyan yazısında: Önemli şahsiyetlerin Ölüm yıldönümlerinde ah vah ederek ihtilaflar düzenlemek bizde adettendir. Takdir hislerimizi onlara yaşarken söylemekten nedense çekinir, unutulduklarına zannederek küskün bir halde çekilmelerine göz yumarız. Elbette ilimde, fikirde. sanatta önemli başarılara imza atmış insanlar, aynı zamanda “ istiğna” sahib İnsanlardır. Kendi değerlerinin farkındadırlar ve hatırlanmadıkları için kızmaz, bunu yeni nesillerin değerbilmezliğine vererek gülüp geçerler. Asıl kaybedenler, onların bilgilerinden ve derin tecrübelerinden istifade etmeyi bilmeyenlerdir.( Tercüman Gazetesi/ 30 Mart 2006).
Hatırladığım kadarıyla yine bir yerde okumuştum. Eski Milli Eğitim Bakanlarımızdan Hamdullah Suphi Tanrıöver 2 Aralık 1949 yılında ünlü şairimiz Yahya Kemal‘in 65. doğum günü münasebetiyle İstanbul Üniversitesi’nde bir program hazırlanıyor, Yapılan konuşmalar sırasında Ünlü şairimiz Yahya Kemal Bayatlı kürsüye gelerek şunları söylüyor :Büyük milletim civanmert, vefakâr ve hassastır.
Benim gibi basit ve yıllardan beri kendi kararınca çalışan bir işçiye gösterdiği sevgi bunu gösterir. Civanmert Türk gençliğine şükran duygularımı ifade edecek kelime bulamıyorum. Emin olun , bu toplantının manzarası hafızamda en kuvvetli bir hatıra olarak yaşayacaktır.Sağ olun, Var olun !..” İşte sanata ve sanatçıya verilen saygının ifadesi ve oluşan heyecan..Böylesine hatırlamalar insana verilen değer ve sanatımıza, kültürümüze ışık tutulan bir aynadır. Kimi yerde bir vefa borcudur..Sanatçıya değer vermeyenlerin kulakları çınlasın, ömürleri uzun olsun!…Bir başka kutlama daha vardır. Geçenlerde yine ünlü yazar ve çağdaş şairlerimizden Hilmi Yavuz’un onuruna yapılan 70. doğum günü anısına bir tören Beykoz Belediyesi tarafından Cemal Reşit Bey Konser Salonu’nda düzenlenen anlamlı ve görkemli bir törenle Hilmi Yavuz adına onuruna yapıldı. Bu türlü törenler insana zevk ve heyecan veriyor. Hatırlanmak, sanat ve kültür adına hizmet vermek büyüklüğün, onurlu olmanın şanındadır. Bu tür olumlu hareketler kadirbilir insanlarınİşidir..
Şimdi buna benzer bir tören de Gazeteci- yazar Sayın İsa Kayacan için yapılıyor. Ankara’dan bana gönderilen bir davetiyede DR. İsa Kayacan adına yapılan bu ONUR GÜNÜNÜ Türk Dünyası Genç İmletişimciler Birliği Kurucu Genel Başkanı Sayın Şemsettin Küzeci tarafından hazırlanıyor. Kutlama tarihi 8 Nisan 2006 / yer: Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Konferans Salonu/ Saat: 14.00’te yapılacaktır.
DR. İsa Kayacan, aslen Burdurludur, halen Ankara’da ikamet ediyor. Uzun yıllar devletimizin çeşitli kuruluşlarında görev aldı, en son görevi Başbakanlık basın müşaviri iken kendi isteğiyle emekliye ayrıldı.( Ekim 2005). Dr. İsa Kayacan yaklaşık 50 yıldır Türk sanat ve kültürüne hizmet veriyor. Bugüne kadar Anadolu’da bulunan 750’den fazla Halk Kütüphanelerine kitap bağışı yapmış resmi kayıtlara göre 19. 790 kitap bağışı yapmıştır. Bu güne değin 119 kitaba imza atmış Türk sanatına, Türk kültürüne sevdalı bir yazın eridir.
Bu çalışmalarından dolayı merkezi Azerbaycan’da bulunan Bakü Üniversitesi tarafından hem doktorluk ve hem de profesörlük unvanı verilmiştir. Burdur’da ve ilçesi Tefenni’ de İsa Kayacan’ın adı sokak ve bulvarlara, caddelere verilmiştir. Yaklaşık 50 yıldan bu yana Türk kültürüne, Türk edebiyatına bunca eserleriyle, maddi ve manevi imkânlarıyla hizmet veren böyle çalışkan, üretken bir bilim adamına elbette yakın dostları ve sevenleri tarafından bir kadirşinaslık örneği bağlamında onur günü düzenlenmesi sevindiricidir.1965’lerden beri İsa KAYACAN’I hem okuyor ve hem de izliyorum. İsa Kayacan Anadolu’da yayımlanan yerel basının da fahri hemşerisidir. Sanatımızın, kültürümüzün elektronik beynidir İsa Kayacan…İşte yazılarının yer aldığı bazı yerel gazeteler: Anayurt Gazetesi(Ankara), Bartın Gazetesi, Burdur Gazetesi, Belde Gazetesi( Ankara), Tasvir Gazetesi( Ankara), Devrek Postası, Fethiye Gazetesi, Tekirdağ Gazetesi, Van Postası, Yeni Gün Gazetesi( Burdur), Yeni Söke Gazetesi, Söke Ekspres Gazetesi, Yozgat, Mücadele( Diyarbakır), Yeşilova Gazetesi( Kızıltepe) Zümrüt Gazetesi, Önder Gazetesi( Keşan), Pınar Gazetesi (Gölhisar), Sonsöz Gazetesi (Erzurum) , Mart Gazetesi( Borçka), Yeni Haber Gazetesi (Denizli) gibi sadece bunlardan birkaçıdır..Dr. İsa Kayacan’ın yazılarının yer aldığı dergilerden de birkaçının adı veriyorum: Av Doğa dergisi, Çağrı Dergisi, Gülpınar, Karınca, Defne, Yeni Defne, Aykırısanat, Sarızeybek, Duyguseli, Gençlik Sanat Dergisi, Fethiye Dergisi, Sevgi Yolu Dergisi, Istranca Dergisi, Kümbet Dergisi, Size Dergisi.v.s.
Dr.İsa Kayacan için yapılacak olan ONUR GÜNÜN’de Nazmi Bilgin( Gazeteciler Cemiyeti Başkanı ve Türkiye Gazeteciler Federasyonu Genel Başkanı), Mustafa Ceylan( Araştırmacı, şair ve yazar), Dr. Nail Tan( Kültür ve Turizm Bakanlığı, HAGEM Emekli Genel Müdürü ) ve Azerbaycan’dan Doç.Dr. Tamilla Abashanlı Aliyeva tarafından Dr. İsa Kayacan hakkında Türk kültürü, şair ve yazar İsa Kayacan’ın eserleri ve hizmetleri konusunda konuşmalar yapılacaktır, öylesine onur verici bir programda orada olmayı çok isterdim. Bazı yoğun işlerimden dolayı katılamayacağımdan çok üzgünüm. Görevimi böylesine kırık, dökük mavi sözcük tümcelerle yazıp giden bir yazıyla kutlamak istiyorum. Sevgili kadim dostum İsa Kayacan beni hoş görmenizi diliyorum. Vefasızlar sınıfına almamanızı diliyorum.
50. ONUR GÜNÜ sevgili kadim dostum Dr. İsa Kayacan’a yakışıyor, gönülden tebriklerimi başarılı dileklerimi sunuyor ve tüm emeği geçenleri başta Türk Dünyası Genç İletişimciler Birliği Genel Başkanı Sayın Şemsettin Küzeci’yi de böylesine bir programı düzenlediği için yürekten alkışlıyorum. Söke’den merhaba diyorum… Selam, sevgi ve sağlık dileklerimle efendim… 04.04.06/ SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..