Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '07

 
Kategori
Meslekler
 

Gazetecilik arkadan vurmak mıdır?

Gazetecilik arkadan vurmak mıdır?
 

Bazı mesleklerde özellikle kişilik ve karakter çok önemlidir. Özellikle milyonlara hitap ediyorsanız, onların yönlenmelerini sağlıyorsanız bunu iyi ve güzel yönde kullanmak en doğrusudur diye düşünüyorum. Bazen gazete okurken o kadar çok sinirleniyorum ki gazeteyi fırlatıp atmamak için kendimi zor tutuyorum. Birçok alanda arkadan vurmalar, yükselmek için arkadaşının ayağını kaydırmalar, dost görünüp düşman olmalar vardır. Fakat bunu sadece üç-beş kişi görür.

İyi bir gazete de yazıp ayrıca çirkin yüzünü de sergilemek pek kolay olmasa gerek. Çok büyük hırslar ve kaybolan değerler gerekir gibi geliyor bana. Özellikle insanların dış görünüşleriyle alay eden yazılar yazanlara hiç tahammülüm yok. Çünkü o köşeler bu şekilde insanları aşağılamak, yermek için onlara verilmiyor. Maalesef bizim gazetecilerimizde özellikle köşe yazarlarında bu köşe benim, istediğimi yaparım mantığı hakim. Ne yazıkki hayır... İstediğinizi yapamazsınız çünkü o köşeden 80 milyon insana sorumlusunuz.

Geçen gün büyük bir gazetenin ekinde yazan bir yazarın köşesini okuyorum. Bir manken kızımız babasının ünlü bir şair olduğunu ifade etmiş, gazeteci de yazmış. Hatta mankenle aralarında geçen telefon konuşmalarını da yazmış ki eşeği sağlam kazığa bağlamış olsun. İyi, hoş okuduk geçtik. Dün yine gazetelere göz atıyorum, sıra bu gazetecinin köşesine geldi, yarı okuyup yarı okumayarak geçiyordum ki okuduğum bir şey resmen tüylerimi diken diken yaptı. Manken kızımızın inkar etmesi karşısında gazeteci, bunu anlatıp araya da siyah harflerle şöyle bir cümle sıkıştırmış ''annesinin ispanyol kökenli olduğunu da araştırsınlar''...

Şimdi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu??? Oyunda oynayan mızıkçı çocuklar gibi yazı yazmak veya ispiyonlamak, dedikodu yazmak ne zamandır gazetecilik sayılıyor? Sonra annenin İspanyol kökenli olmasının kime ne faydası ne zararı var?? Anne İspanyol kökenli diye afaroz mu edelim yani?? Herkesin soyunu sopunu araştırıp ona göre mi değerlendirelim? Anlatılmak istenen bu mudur? Daha öncede ünlü bir piyaniste dişlerini yaptırmasını söylemişti. Eğer gazetecilik cidden buysa gider bir mahalle kahvesine oturur, bütün dedikoduları allayıp pullayarak yazar hem de alasını yaparım ben.

Bir tek bu olay değil tabi ki fakat gazeteciliğin etik kurallarının tekrar düzenlenmesi gerekiyor bence. Ya da bu kurallara uymayan gazetecilik yapmasın. Hem de bir köşe verilerek milyonları zararlı düşünceleriyle zehirlemesinler.

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..