Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

14 Ekim '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Gazetecilik kursuna yoğun ilgi

Gazetecilik kursuna yoğun ilgi
 

Fotoğraf: Adom Ajans


Gazetecilik kursuna yoğun ilgi

Beylikdüzü Halk Eğitim müdürlüğü ve Yerel Basın Birliği Derneğinin birlikte organize ettiği, Gazetecilik mesleki eğitim ve gelişim kursu, İstanbul genelinden gelen Yerel Basın mensuplarının katılımı ile devam ediyor.

İstanbul Yerel Basını Beylikdüzü’nde

Yerel Basın Birliği derneği İstanbul 1.bölge şube başkanı Musa Has ve 2. Bölge Şube Başkanı İbrahim Erdem Karabulut’un bölgelerinde yayın yapmakta olan gazeteciler ile birlikte katıldığı kursta, eğitim gören kursiyerlerin sayısı 50’ye ulaştı. Aydın Üniversitesi öğretim üyesi, Sinem Uğurlu eşliğinde devam eden kurslara yeni katılımların yaşanması sebebi ile duyduğu memnuniyeti dile getiren Yerel Basın Birliği Derneği Başkanı Nezir Karayün, Gazetecilik kurslarının özellikle İstanbul başta olmak üzere, Türkiye genelindeki bütün Halk eğitim merkezlerinde verilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Katılım yoğun oldu

İstanbul’un 39 ilçesinde yayın yapmakta olan yaklaşık 50 gazetecinin katıldığı kurslar, Türkiye’de ilk defa düzenlenmesi sebebiyle yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Sadece Yerel Gazetecilerin değil Gazeteciliğe meraklı olanlarında, da katılım gösterdiği kurs, resmi açılışının üzerinden, henüz 1,5 yıl gibi kısa bir zaman geçmiş olmasına rağmen, geniş eğitim yelpazesi ile aralıksız eğitim veren, Beylikdüzü Halk Eğitim Merkezinde devam etmekte. Halk Eğitim Merkezi müdürü Bayram Daştan “Gazetecilik mesleki eğitim ve gelişim kurslarını, Yerel Basın Birliği Derneği Başkanı Nezir Karayün talep etti. Yapmış olduğumuz ortak çalışma sonucunda kursumuzu hayata geçirdik. Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmekten onur duyuyoruz. Yerel basınla yakından ilgilenen birisi olarak imkânlarımız ölçüsünde desteklerimizi vermeye hazırız” dedi.

Balıkçı Kenan kursiyerleri ağırladı

Yerel Basın Birliği Genel Başkanı Nezir Karayün, ders sonrasında meslektaşlarını ve gazeteciliğe gönül veren kursiyerleri Balıkçı Kenan Gürpınar tesislerinde ağırladı. Kursların açıldığı günden itibaren aralıksız olarak derslere devam eden ve öğrenmenin yaşı olmaz diyen Balıkçı Kenan Tesisleri yönetim kurulu başkanı Kenan Balcı, sınıf arkadaşlarını ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti de dile getirdi.

Gazetecilerden Halk Eğitim merkezine teşekkür

Karayün, “Derneğimizin, her geçen gün daha güçlü, daha saygın ve daha etkili olmasını sağlayabilmek için eğitime gereken önemi vermenizi istiyorum. Bu gün buraya İstanbul’un çeşitli ilçelerin özveri ile katılım gösteren, tüm meslektaşlarıma teşekkür ediyorum. Tüzüğümüz doğrultusundaki stratejilerimizi yaşama geçirmemize olanak sağlayacak tek şey, eylemlerimize tüm üyelerimizin aktif katılımlarıdır. Katılımlarınız ile bu gayretlerimizi boşa çıkarmamanızı temenni eder, kurs sürecinde eğitimlere aralıksız katılmanızı rica ederken, almış olduğumuz bu eğitim sürecinde bizlerden desteğini esirgemeyen Beylikdüzü Halk Eğitim Merkezi eğitimcilerine ve Müdürü Bayram Daştan’a teşekkür ediyoruz ” dedi.

Karayün’den meslektaşlarına davet

Basın özgürlüğünü kısıtlayan, engelleyen yasal, yapısal, editoryal ve bireysel faktörlerin saptanılması, Basın ahlak ve etik kurallarına aykırıdır. Basın hukuku, iletişim, habercilik, Türkiye'de medyanın genel görünümünün sergilenmesi ve yerel gazeteciliğe yönelik etkilerin tartışılması, demokratik sistemlerde devlet ve toplum arasında bilgilendirme görevi üstlenmiş gazetecilerin, toplumun ve de devletin sorumluluklarının belirlenerek bilgilendirme işlevi ile bağlantılarının kurulması, basın ve kamuoyu ilişkisi, demokrasi ve basın ilişkisi ile mümkündür. Türkiye'de yerel basının durumu, sorunları ve çözüm önerileri işlenecek konularımız olacaktır. Eline bir fotoğraf makinesi alarak, ben gazeteciyim diyip, Yerel basının ayaklar altına alacak tutum ve davranışlarda bulunan densiz ve dengesiz insanlara meydan vermemek için, siz gerçek emektar ve çilekeş dava arkadaşlarımı, Beylikdüzü Halk eğitim merkezinde gerçekleştirdiğimiz, Gazetecilik Mesleki Eğitimi ve Gelişimi konulu kursumuza katkı ve katılımınızı bekliyorum” dedi. Haber Kaynağı: Adom Ajans

Gazetecilik Kursları Başlamıştır Haberi: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=208048

''Melekler yüreğinizden öpsün''

Sabiha Rana

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..