Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '11

 
Kategori
Futbol
 

Gazeteler, Fenerbahçe’ye Yönelik İddiaları Aralarında Paylaşmışlar!

Gazeteler, Fenerbahçe’ye Yönelik İddiaları Aralarında Paylaşmışlar!
 

Bugünkü gazeteler, başlık yaptıkları iddiaları sanki kura çekerek elde etmişler.

Konu aynı: şike iddiası...

Çok geniş kapsamlı olduğu anlaşılan soruşturma/ gözaltılar, gazete başlıklarına bakılırsa, “tek”e inmiş, Aziz Yıldırım’la, daha doğrusu Fenerbahçe’yle sınırlı tutulmuş.

Konuya el atan gazeteler, farklı bir iddia olması bakımından, “kendine özgü” bir haberi/ iddiayı okurlarına duyuruyor.

Bu, bana çok ilginç, aynı zaman da çok anlamlı geldi.

*****

İddiaların “teknik takip” sonucu elde edilmişi olduğu belirtiliyor. “Teknik takip”in kamuoyundaki adı, “telefon dinlenmesi”dir.

Gözaltılardan bir önce, gazetelerde “dinlenemeyen cep telefonu” reklamları vardı. Bir yanda “telefon dinlenmesi” ile elde edilen “delil”ler, öte yanda “dinlenemeyen cep telefonu” reklamı.

Bu, “telefon dinlemeleri”nin sonu mu olacak?

Artık, “teknik takip”le “delil” toplanamayacak mı?

Bunlara, uzmanlık alanım olmadığı için benim aklım ermez; onun için soru sormakla yetiniyorum.

*****

Gazeteler, başlık yaptıkları iddiaları sanki kura çekerek elde etmişler, dedik. Hiçbir gazete, ötekinin alanına girmemeye özen göstermiş.

Benim, başlıklardan, başlık içeriklerinden anladığım bu.

Örnek mi?

İşte, birkaç örnek:

Yıldırım plaka harekatı (Akşam)

(Macera filmi gibi takipte ilginç detay.. Aziz Yıldırım, izlendiğini fark edip yakın çevresine 'Otomobilin plakasını araştırın' dedi . Deşifre olduğunu anlayan polis, durumu merkeze bildirdi. Plaka kayıtları değiştirildi. Yıldırım şüphelenmedi.)

Şike için fetva (Hürriyet)

(İstanbul Büyükşehir Belediyesporlu İbrahim Akın'ın mahkeme kararı dinlenen telefon görüşmelerinde kendisine teklif edilen şike parasıyla ilgili aradığı kişiye "Hocam uygun olur mu" diye sorduğu ortaya çıktı.)

Auta çıkan şut delil dosyasında (Milliyet)

(Milliyet muhabirleri Tolga Şardan ve Erdal Kılınç ülke gündemini sarsan şike soruşturmasında çarpıcı iddialara ulaştı.)

Başkana 15 suçlama (Posta)

(Şike operasyonunda gözaltı sayısı 60 oldu. Fenerbahçe Asbaşkanı İlhan Ekşioğlu da gözaltında. Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım'ın şike emri verdiği telefon görüşmelerinin polisin elinde olduğu iddia ediliyor. 15 ayrı suçtan sorgulanan başkanı şikeyi organize eden suç örgütünün üst düzey yetkiye sahip olduğu öne sürülüyor.)

Cüneyt'i bana yolla (Radikal)

(Fenerbahçe Başkanı Yıldırım'ın Beşiktaş maçı öncesi federasyonu arayarak "Bizim maça Cüneyt Çakır'ı verin. Cüneyt'i de bana yollayın" talimatı verdiği ortaya çıktı. Buluşma kayıtları polisin elinde.)

'Belli etmeden yardım etsinler' (Sabah)

(Şampiyonluğun kaderini belirleyecek Sivasspor maçı öncesi Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım'ın sözleri teknik takibe takıldı.)

O hakemi bana gönder (Star)

(Futbolda deprem yaratan şike soruşturmasında gözaltına alınan Fenerbahçe Başkanı Yıldırım’ın kritik maçlar öncesinde Futbol Federasyonu’na hakem siparişi verdiği görüşmeler teknik takibe takıldı.)

Polis böyle izledi (Vatan)

(Fener'in 5-3 aldığı Buca maçında da şike uzu süren İstanbul polisi, Aziz Yıldırım, Ali Kıratlı ve dört ismi İzmir'de adım adım takip etmiş... maça Cüneyt Çakır'ı verin. Cüneyt'i de bana yollayın" talimatı verdiği ortaya çıktı. Buluşma kayıtları polisin elinde.)

*****

Futbolda neler oluyor?

Hareketlilik, sadece gazete başlıklarında, televizyon ekranlarında...

Kim bilir, nice el ovuşturanlar, ortaya çıkacakları günü bekliyorlardır. Ne yazık ki, kimi gazetelere/ ekranlara bakıyorum, “medya mahkemesi” hükmünü vermiş!

Eline mikrofonu geçiren gazeteci denen kişiler, avukatların “gizlilik kararı” olduğunu söylemesine karşın, ne kadar sorumsuz davranıyor; çarpıtma yolunu seçiyorlar.

Ekranlara bakmak yeter!



TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..