Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Gazetelerde arama motoru

Gazetelerde arama motoru
 

Bugün, YouTube sayfasında erişim yasağıyla karşılaşınca Milliyet’e girdim ve haberi aradım, göremeyince sol üst köşedeki “Arşiv Arama” içine “YouTube” yazıp aradığımda çok sayıda sayfa buldu. Başka erişim yasakları haberleri vardı yukarılarda ancak bugünkü haber kimbilir neredeydi.

Milliyet’in arama motorunun gözden geçirilmesinde yarar var. Başka bir site olsa arama sonuçlarının, erişim yoğunluğuna göre olması doğaldır, ancak bir gazetedeki arama sonuçlarının en güzel sıralaması tarihe göre olandır. En yeni haber en başta olacak şekilde sıralanmalıdır. Bu haliyle arama motoru çok kullanışlı değil.

Milliyet’ten sonra Hürriyet’e baktım. Önce arama yapacağım yeri aradım uzun süre. Meğerse arşiv linki altındaymış. Arama sonuçlarının sıralanması ise en yeniden eskiye doğru tarihe göre olduğu için kullanışlı.

Vatan Gazetesi arama motoru olarak Google kullanıyor. Ancak bulduğu linklerin hepsi hata verdi.

Sabah arama sonuçlarını uzun alıntılarla verdiği için linklere tıklamadan çok bilgiye erişiliyor. Ancak orada da tarh sırası yok.

Milliyet Blog için bir yılı aşkın zamandır öneriler yaptım, bunların kimisi uygulandı kimisi uygulanmadı. Bu kez önerim Milliyet için oldu.

Ankara, 19 Ocak 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..