Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '13

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gazi Üniversitesi Avrasya Topluluğu Lideri Ahmet Ak ile...

Gazi Üniversitesi Avrasya Topluluğu Lideri Ahmet Ak ile...
 

Ahmet Ak


ANKARA GAZİ ÜNİVERSİTESİ AVRASYA ARAŞTIRMA TOPLULUĞU LİDERİ AHMET AK “ BU TOPLULUK SAYESİNDE  ÇEVREM DEĞİŞTİ VE DAHA ÇOK SOSYALEŞMEMİZE SEBEP OLDU” 

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız  hangi okulları okuduğunuzu?

AHMET AK- Kayserili bir ailenin oğluyum. Anne ve Babamla aramda epeyce bir yaş farkı var bu da onların geç evlenmeleri sebebine dayanıyor. İlkokulu mahallemizdeki Mithat Paşa İlköğretiminde tamamladım ve Kurtuluş lisesinde devam ettim. Bir yıl mezun olarak üniversite sınavlarına hazırlandım. Sınav puanıma göre sıralamada Gazi Üniversitesi İşletme Bölümüne kayıt oldum. Şuan 3. Sınıfta okuyorum. Gazi Üniversitesi'nde Avrasya Araştırma Topluluk yönetiminde kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

SORU- Neden GAZİ ÜNİVERSİTESİ, neden İŞLETME BÖLÜMÜ, bu okulu yazmadan önce ve şuan duygularınız arasında ne fark var?

AHMET AK- Üniversite giriş sınavından aldığım puan sıralamasında GAZİ ÜNİVERSİTESİ geldiği için GAZİ, İşletme Bölümü hakkında fazla bir bilgim yoktu ama okuyunca sevdim bölümü açıkçası bundan dolayı. Duygularım üniversite sınavına hazırlanırken Gazi Üniversitesi Hakkında pek bilgi sahibi değildim. Şimdi memnunum okuldan çevremden ve birçok pencereden bakabiliyorum.

SORU- Ailenizden bahseder misiniz?Anne ve babanız ne iş yapar kardeşleriniz nerede okuyor, onların çabanıza bakısı nedir?

AHMET AK-Ailem çekirdek aile diye nitelendirilen dört kişiden oluşmakta idi. Babamızın vefatı olana kadar. Annem ev hanımı, bir tane ablam var Hacettepe Üniversitesi'nde Kimya Mühendisliği Bölümünde okuyor. Bu sene bitiyor inşeallah. Ailemin illaki kendimizi geliştirme yolunda canla başla inanılmaz bir desteği var. Ailemin hakkını ödeyemem, hiçbir zaman.

SORU-Avrasya AraştırmaTopluluğu ile tanışma hikayenizi anlatır mısınız?

Geçen sene Gazi Genç Girişimciler Topluluğu başkanlığını yaptım. Girişimcilik fazla ilgimi geçmedi bu süreçte, okulumuzda yeni bir topluluk kurma eğilimine gittim. Avrasya Araştırma Topluluğu eski yönetimindeki arkadaşlar topluluğu fesh edeceklerini öğrendim ve topluluğu bana devretmelerini söyledim. Geçen sene de tanıdıkları için Topluluk Danışman hocamız Kadir Ertaç ÇELİK ile konuştuktan sonra topluluğu devir aldım. Yeni ekibimizle hızlı bir giriş yaparak açığımızı kapattık. Şimdi okulumuzda favorileri arasına girmek için ter döken bir ekibimiz var. Başarı ile devam ediyoruz, İnşeallah böyle devam eder.

SORU-Bu toplulukta bugüne kadar ne yaptınız?Bundan sonra ne yapacaksınız?

AHMET AK-- Yönetimi devir alalı bir ay olmadı ama 10 tane etkinlik düzenledik. Kurum gezisi, Türk Cumhuriyetleri ile ilgilenen dernek ziyaretleri, kahvaltılar, sosyal etkinlikler, huzurevi ziyareti, ikinci dönem için düşünülen projeler çalışmalarını destekler nitelikte çalışmalarımız oluyor.

SORU- Bu topluluğa  katıldıktan sonra yaşantınızda ne değişti? Sizce  bu topluluğa üye olmakla okul hayatınızda ve iş hayatınızda ne değişecek?

AHMET AK -Topluluk başkanlığına geldikten sonra okuldaki çevrem arttı. Çevremdeki insanların karakterlerini tanımamda çok yardımcı oldu. Çevremdeki insanlar değişti. Topluluklara üye olmak okul hayatında arkadaş çevremizde tanınma ve kendimizi sosyalleşmemize yardımcı oluyor. İş hayatında mülakatlardaki heyecanı anlatanların yanı sıra daha işe girmeden yenmemizi sağladığı için yardımı oluyor. Topluluk görüşmelerinde yapılan hatalar bizim için bir deneme tahtası gibi, yarın iş hayatımızda bu hataları gerçekleştirirsek işimizde bize itibar edilmeye bilir. Aslında çok katkısı var, sadece topluluklarda aktif olarak kazanılır bu yetenekler.

SORU- Öğrenci toplulukları sizce üniversitelere ne kazandırır?

AHMET AK -Topluluklar üniversitelerin sosyal reklamını yapıyor, bu ciddi bir katkı sağlıyor bence. Geleceğin yatırımı olarak düşünüyorum.

SORU -Kişisel gelişimi  gençler çok önemsemez, siz önemsemektesiniz bu ne katkı sağlar?

AHMET AK- İnsanların bir kısmı kişisel gelişim seminerlerine aşırı ilgi gösteriyor, bir kısmı da hiç ilgi göstermiyor. Biz önemsiyoruz onun için topluluk yönetiminde kendi kişisel gelişimimizi geliştirmek için uğraşıyoruz. Kişisel gelişim seminerinde aldığımız eğitim veya ödevlerle birlikte, bu olguyu dışarı çıkaracak bir etkileşim içine girmemiz gerektiğini düşünüyorum. Bir lider bir topluluğa girmeden lider olduğunu savunamaz düşüncesindeyim.

SORU- Üniversitenizin daha çok gelişmesi için neler önereceksiniz?

AHMET AK- Öğrenci topluluklarındaki arkadaşlarımıza ve sosyal olarak okulu daha çok kullanan öğrencilerin düşüncelerini almalarını öneririm.

SORU- Topluluğunuza hocalarınızın ve Üniversite yönetiminin desteği nedir? Ne gibi destekler olmasını dilersiniz?

AHMET AK- Gazi Üniversitesi hocalarımız birçok yönde bizlere destek oluyorlar. Bundan dolayı hepsine teşekkür ederim. Proje yazmamızda, Konferanslarda çağırılacak kişilerin davet edilip ağırlanmasında bizlerin birçok eksiğini tamamlıyorlar. Okulumuz topluluklara döner sermayeden proje yazanlara belli bir bütçe ayırdı. Gazi Üniversitesi Topluluklarına fazlaca destek oluyor, Avrasya Araştırma Topluluğu başkanı olarak bir isteğim yoktur. Çalışan kazanıyor, olması gerekende bu bence.

 

Teşekkür ederim

 

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..