Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '13

 
Kategori
Kentleşme
Okunma Sayısı
160
 

Gaziantep’in yaya sorunu

Gaziantep’in yaya sorunu
 

Geçen sene Karataş Bölgesinin halini hatırlayanlar vardır elbet. Sabah bir kalkarsın yol kapalı, kaldırım tamamen yok. Neyse dersin birkaç günden biter ama 10 gün sürer çalışmalar. Trafik açılır kaldırım yapılır tam şükürler olsun dersin ki hoppala 1 hafta sonra aynı yol aynı kaldırım bir daha bozulur yapılır. Ben bir yolun bir ay içerisinde 3 defa bozulup yapıldığını bilirim.

Bu yollar yapılırken çift şerit olan yol tek şeride düşürülür ve trafik tek yoldan idare edilirdi. Yani yolun başında önce sağa sonra sola sonra tekrar sağa baktıktan sonra aynı işlemi birde yolun ortasında yapardık. Hal böyle olunca kazada kaçınılmaz oluyor ki nitekim yurttan hukuk öğrencisi bir arkadaşa araba çarpmıştı geçen sene; çocuk 2 ay hastanede yattı, perişan oldu.

Bazen temiz hava almak için Karataş’tan üniversiteye kadar yürümeye kalkışırdık ki eşeklik bizde; engebeli yürüyüş parkuru gibiydi kaldırımlar. Maazallah arkadaşınla konuşurken bir an dalsan da önüne bakmasan toprağı öpersin memleketimi çok özledim diye.

Bu yıl gelmeden önce yollar yapılmıştır artık rahat ederiz diye düşünürken rezaletin devam ettiğini görmek nedense şaşırtmadı beni. Çünkü hala üniversite çevresini yayaların kullanacağı en iyi şekilde düzenlemekten aciz insanların olduğunu biliyordum. Örneğin üniversite karşısındaki altgeçidin Karataş yönüne doğru çıkışını biliyorsunuzdur çoğunuz. Elli metre kadar kaldırım tamamen yok, kalanı da yine engebeli parkuru. O kaldırım olmayan bölümden geçerken kaza geçiren ve hastaneye kaldırılan kaç kişi duydum ben.

Sebep? Tamamen ideoloji siyaseti yapılarak, bu işe yeterlimi yetersiz mi diye bakılmayarak yapılan atamalar ve kullanılan oylar. Kimin umurundaki orada araba çarpan gencin hangi şartlarla, hangi hayallerle, nasıl Antep’e geldiği. Ailesinin çocuğunu Antep’e gönderirken geleceği için ne fedakârlıklar yaptığı kimin umurunda? Ancak Hollanda’da adamların hurdalığa attığı 78 model tramvaylara milyonlar ödeyip sonra onu Antep halkına Türkiye’nin en büyük hizmeti gibi gösterip göz boyamaya yarıyor siyasetçilerimiz.

Üstgeçitleri dersen ayrı bir rezalet. Kiminde yürüyen merdiven var çalışmıyor, kiminde çıkışta var inişte yok kimindeyse hiç yok. Yine geçen sene Sanko’da terasta yemek yerken bir gürültüyle soluma bir döndüm ki 50 yaşların bir amca havada. Sonra yere düştü, kafa göz kan içinde. Ambulans çağırdılar 100 metre ilerdeki 25 Aralık Devlet Hastanesinden ambulans 25 dakikada geldi. Yine İbrahimli taraflarında halk otobüsüyle geçerken karşıdan karşıya geçmeye çalışan yaşlı bir teyzenin araba çarpması sonucu yolun ortasında yattığına şahit oldum.

Bu insanlar zar zor yürüyecek seviyede insanlar. Sen onlara karşıdan karşıya geçmek için dimdik merdiven koyar ve ona da bir zahmet yürüyen merdiven takmazsan o da o kadar merdiveni çıkmayı göze almak yerine canını dişine takar ve yoldan geçmeye kalkar. Sonra suçlu yaya, suçlu insanlar sistem tıkırında.

Yaşlılar haftası için fotoğraf çektirip billboardlara asacak yaşlı amca bulduğuna dua etmeli bazıları ya da bu şehirde yaşayacak insan.

Mehmet Emin ÖZTÜRK

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 352
Toplam yorum
: 624
Toplam mesaj
: 33
Ort. okunma sayısı
: 3038
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster