Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '11

 
Kategori
Söyleşi
 

Gaziantep Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencisi Kadir Üstündağ ile

Gaziantep Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencisi Kadir Üstündağ ile
 

Kadir


SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz şimdiye kadar?

KADİR ÜSTÜNDAĞ- ilk ve ortaokul öğrenimimi Gaziantep Hacı Firdevs ve 24 Kasım okullarında, lise öğrenimimi ise Yavuz Sultan Selim Lisesinde tamamladım ve halen Gaziantep Üniversitesi işletme bölümü 4.sınıf öğrencisi olarak eğitim hayatıma devam ediyorum.
 
SORU- Neden İsletme okumak istediniz ? Bu okulu yazmadan Önce ve su an duygularınız arasında ne fark var?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Aslında işletmeyi ailemden kaynaklanan durumlardan dolayı yazmak zorunda kaldım. Kişisel olarak her zaman lisans eğitimi felsefe üzerine yapmak istiyordum ama olmadı. İşletmeyi yazmadan önce ve şu an ki duygularım arasında pek değişiklik olduğu söylenemez. Bundan dolayı bu yıl açık öğretimden felsefe bölümüne kaydımı yapmayı düşünüyorum, biraz geçte olsa felsefe eğitimimi devam etmek istiyorum.
 
SORU- Ailenizden  bahseder mısınız anne ve babanız ne ıs yapar onların gelişiminize bakış acısı nasıl?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Babam işçi emeklisi, annem ise ev hanımı onların benim gelişimime bakış açısı daha çok maddi argümanlar üzerine kurulu olduğunu söyleyebilirim. Bunu söylerken onları eleştirmek istediğimden dolayı söylemiyorum ve hakta veriyorum çok zorluk çektiler hayatları boyunca benimde aynı sıkıntıları çekmemi istemiyorlar ama ben çok para kazandığım bir mesleği, çok mutlu olduğum mesleğe tercih ediyorum ve bu yolda da yürüyeceğim hayatım boyunca sürekli olarak edebiyat ile ilgili çalışmalarda bulunacağım.
 
SORU- Edebiyatla ile ilgili ne türlü çalışmalarda bulunuyorsunuz?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Edebiyatın daha çok şiir alanında eser vermeyi tercih ediyorum, bunun dışında kısa hikayeler ve günceler yazmaya devam ediyorum.Hatta çatı dergisinin bu sayısında bir eleştiri yazım ve şiirim yayınlanacak. Aslında henüz yazdıklarımın bir edebi nitelik taşıdığını düşünmüyorum çok zayıflar kalite olarak ama bu konuda yoğun bir çalışma içerisindeyim iler ki zamanlarda iyi bir noktaya geleceğimi düşünüyorum.
 
SORU-  Arkadaş seçiminde  neye dikkat edersiniz?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Arkadaş seçiminde seçtiğim arkadaşın gelişimime katkısı ve karşılıklı sadakat duygusuna çok önem veririm. Günümüzde arkadaşlıklar daha çok anlık çıkarlar üzerine kuruluyor ve arkadaşlar birbirlerinin gelişimine bırakın katkı sağlamayı tam aksine gerilemesini arzuluyor o yüzden çevremde bu kıstasa uyan pek az insan olduğunu üzülerek söylemek isterim.

SORU- Öğrenci olarak dersler dışında ne gibi etkinliklere katıldınız bunun ne gibi faydaları oldu size?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Dersler dışında  sivil toplum kuruluşlarında  çalışmalarda bulunuyorum, bunlardan biri olan Milli Türk Talebe birliği  ile aktif çalışmalarda bulunma fırsatı elde ettim. Yaptığımız birçok seminer, konferans ve çalışmalarla diğer üniversitedeki arkadaşımın önüne geçme fırsatı sağladı bana ve buradan diğer arkadaşlarımı da seslenmek istiyorum öğrenim boyunca eğitimini aldığınız lisans alanı dışında faaliyetlerde bulunmanız sizi diğer arkadaşlarınızdan aranızdaki farkı olumlu yönde açmanıza yardımcı olacağını düşünüyorum.
 
SORU- Üniversite  öğrencileri genelde çekingen sız aktifsiniz bunu neye borçlusunuz girişken insan neler kazanır?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Günümüzde artık girişkenlik en önemli kavramlardan biri haline geldi.Girişken olmayan biri ne sosyal hayatta ne iş hayatında ne de başka bir alanda başarılı olacağını düşünmüyorum. Girişken olmamdan dolayı bugüne kadar birçok avantajını yaşadım her alanda ve bana göre girişkenlik günümüzün olmazsa olmazlarından.
 
SORU- Türk gençliğinin genel sorunları nedir ve çözümü nedir?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ-Eğitim birincisi ve en önemlisi, niteliksiz bir birey şeklinde yetişmemize neden olan bir eğitim sistemiz var.Görsel ve mantıksal zekadan çok ezberci zihniyete dayanan bir sistemden yetişiyoruz.İkinci bir sorunumuz gençlik olarak çok pasifiz ülke sorunlarına uzak asalak şekilde yetişmişiz ve bundan mutluluk duyan bir gençlik haline getirildik. Bunun çözümü ise ailede bitiyor, çocuklarımızı çok korkak ve niteliksiz yetiştiriyoruz. Diğer sorunlar ve herkesçe çok önemli olan gençlerin eğitim sonrasında yaşadıkları ekonomik sorunlardan bahsetmedim. Çünkü yukarda bahsettiğim gibi nitelikli bir eğitimden geçtikten sonra ve sorgulayan, çevresine ve ülke sorunlarına duyarlı birer birey olduktan sonra bunlarından düzeleceğine inanıyorum, her zaman nitelikli bir birey nitelikli bir toplum demektir ve nitelikli bir toplum nitelikli bir devlet demektir.
 
SORU- Edebiyatta yakından takip ettiğin ve etkilendiğin şairler kimlerdir?
KADİR ÜSTÜNDAĞ - Tarzı olarak en çok beğendiğim şairler ülkemizde de ikinci yeniciler olarak bilinen akımın temsilcileridir. En çok etkilendiğim şair ise bana göre modern şiirin babası olarak gördüğüm Charles Baudelaıre'dir. Günümüzde yaşayan şairler arasında beğendiğim ve yakından takip ettiğim İsmet Özel'dir.
 
SORU- Yazın hayatınla ilgili hedeflerin nelerdir?
 
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Ülkemizde kabul görmüş iyi bir yazar olmak isterim ama şuan çok edebiyat açısından yazdıklarım çok zayıf ve yetersiz bunun farkındayım. Bu konuda sürekli kendimi geliştirmek adına çalışmalar yapmaktayım tek arzum iyi bir edebiyatçı olmak altını çiziyorum çok satan değil gerçek bir edebiyatçı olmak bazı yazarlar gibi süper market yazarı olmak hedefinde değilim. Bunu başarabilir miyim zaman gösterecek...
 
SORU- Başka ne anlatırsınız?
KADİR ÜSTÜNDAĞ- Kısaca hayatımdan ve hedeflerimden zaten bahsettim. Bana bu fırsatı sunan başta siz olmak üzere, Tokat yerel gazetesine teşekkürü bir borç bilirim saygılarımla...

Ben Teşekkür ederim Kadir Kardeşim.
 

Turan Yalçın

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..